طرز تهیه پنکیک دارچینی

طرز تهیه پنکیک دارچینی با سیب و موز

پنکیک دارچینی یکی از انواع پنکیک های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این پنکیک خوشمزه هم مانند دیگر پنکیک ها معمولا به عنوان صبحانه یا میان وعده تهیه می شود. اگر از خوراکی هایی که دارای طعم و عطر دارچین هستند علاقمند هستید، توصیه می کنیم حتما این پنکیک خوشمزه را امتحان کنید. پنکیک دارچینی را می توانیم به همراه عسل، انواع مربا و میوه های تازه سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک دارچینی
آرد سفید۱.۵ لیوان
شیر۱ فنجان
تخم مرغ۱ عدد بزرگ
کره ذوب شدهیک سوم لیوان
شکر قهوه ای¾ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
روغن۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری

دستور پخت پنکیک دارچینی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک دارچینی خوشمزه ابتدا آرد را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و بیکینگ پودر را به همراه نمک به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی مواد را ترکیب می کنیم. بعد شیر را اضافه می کنیم و با همزن مواد را مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود.

مرحله دوم

در ادامه روغن مایع را نیز می افزاییم. تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم تا در صورت سالم بودن به مواد اضافه می کنیم و همگی مواد را کاملا با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا ماهی یکدستی داشته باشیم.

مرحله سوم

سپس کره را داخل کاسه ای قرار می دهیم و روی بخار کتری می گذاریم تا ذوب شود و شکره قهوه ای را به آن اضافه می کنیم و همین طور پودر دارچین را نیز می افزاییم و مواد را خوب هم می زنیم تا جای ممکن شکر حل شود.

مرحله چهارم

بعد داخل جای سس می ریزیم. در ادامه یک تابه نچسب ( بهتر است تابه کوچک باشد ) را روی حرارت کم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و از مایه پن کیک با ملاقه بر می داریم و از وسط تابه مایه را داخل تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

دقیقا شبیه به یک دایره می شود و اجازه می دهیم تا خودش را بگیرد و از سس دارچین به هر مدلی که دوست دارید روی پن کیک سریع به صورت پخش می ریزیم و اجازه می دهیم تا اطراف پن کیک شروع به حباب زدن کند.

مرحله ششم

سپس با کفگیر کمی لبه پن کیک را بلند می کنیم اگر پخته شده بود پن کیک را با کفگیر بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد.همه پن کیک ها را به همین صورت آماده می کنیم و در بشقابی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید پنکی های اماده شده را از ابتدا روی هم قرار ندهید چون داغ هستند و باعث می شود که پف ان ها سریع بخوابد،پس بهتر است کنار هم در بشقاب قرار دهیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که  پس از اینکه پن کیک ها را بر می گردانیم شکرهای آن سمتی که سس دارچین ریختیم بر اثر حرارت آب می شود و رنگ آن کمی قهوه ای تر می شود که طبیعی است و جای نگرانی نیست.

مرحله نهم

پن کیک ها را می توانید همان طور دانه ای در بشقاب قرار دهید چون طعم دار هستند و نیاز به مربا یا عسل ندارند و یا می توانید روی هم قرار دهید و میوه مابین آنها قرار دهید و روی آنها را نیز تزئین کنید.نوش جان