قهوه را با چه چیزهایی نباید خورد؟

منبع: مینویسم

129

1399/10/14

11:27


قهوه را با چه چیزهایی نباید خورد

همه ما در مورد خواص قهوه و اینکه چه اثرات مثبتی بر روی پوست، قلب، کاهش دیابت و پیشگیری از سرطان دارد را تا حدودی شنیده ایم. گفته می شود بهترین تایم برای نوشیدن قهوه صبح است و نوشیدن قهوه در شب می تواند به دلیل کافئینی که دارد خواب شما را مختل کند. اما جدا از اینکه خوردن قهوه در چه ساعاتی بهتر است، خوب است بدانیم که قهوه را با چه چیزهایی نباید خورد و یا خوردن قهوه با چه چیزهایی توصیه نمی شود.

چه چیزی را با قهوه نخوریم؟

همانطور که توصیه می شود صبح را برای خوردن قهوه اختصاص دهید، خوردن قهوه بلافاصله بعد از غذا و یا بهمراه برخی خوراکی ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود و ممکن است بدن شما در برابر خوردن قهوه با بعضی چیزها واکنش جالبی نداشته باشد. اما چه چیزهایی را نباید با قهوه خورد؟

قبل از هر چیز توصیه می کنم از نوشیدن قهوه داغ خودداری کنید و اجازه دهید قهوه کمی خنک شود. نوشیدن مایعاتی که دمای بیش از 149 درجه فارنهایت داشته باشند، سلامت مری را به خطر می اندازد.

همانطور که زیاده روی در خوردن هر چیزی ممکن است عوارضی را بهمراه داشته باشد، بهتر است از زیاده روی در نوشیدن قهوه هم خودداری کنید. دریافت روزانه کافئین بیش از حد نیاز بدن ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد.

داروها

از جمله چیزهایی که نباید با قهوه خورد، داروها هستند. با توجه به اینکه فرآیند سوخت و ساز کافئین و همچنین داروها، در کبد انجام می شود، این تداخل ممکن است در برخی داروها، موجب کاهش تاثیر آنها شود. بنابراین چنانچه از داروی خاصی استفاده می کنید و به نوشیدن قهوه هم علاقه دارید، بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت نمائید.

آنتی بیوتیک ها، داروهای خواب آور، داروهای آرام بخش و داروهای تنگ کننده عروق از جمله داروهایی هستند که نباید آنها را با قهوه مصرف کرد.

خامه

یکی از چیزهایی که نباید با قهوه خورده شود خامه است. پودر خامه حاوی اسیدهای چرب ترانس است که می تواند منجر به انسداد عروق قلبی شود. بنابراین خوردن آن با قهوه توصیه نمی شود.

مواد غذایی حاوی آهن

با وجود اینکه آهن از جمله مواد مورد نیاز بدن است اما خوردن آن با قهوه توصیه نمی شود. جذب آهن براحتی انجام نمی شود و مواد غذایی مختلف می توانند در جذب آن تاثیرگذار باشند. دلیل اینکه آهن از جمله چیزهایی است که نباید با قهوه خورد این است که نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، درصد جذب آهن را کاهش می دهند؛ بویژه اینکه هرچقدر قهوه غلیظ تر باشد، به همان میزان جذب آهن کاهش پیدا می کند.

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی از جمله چیزهایی هستند که نباید با قهوه خورده شوند. این مواد با تغییر سطح متابولیسم بدن، اشتهای شما را افزایش می دهند. شاید این روند برای مدتی کوتاه دردسر ساز نباشد اما در طولانی مدت می توانند منجر به نابودی باکتری های گوارشی شوند و شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار دهند.

یا اگر علاقه زیادی به نوشیدن قهوه دارید و هر بار آنرا با مقدار زیادی شکر مصرف می کنید، افزایش وزن و افزایش فشار خوردن از جمله عوارض آن می باشند.

استفاده از شکر قهوه ای و برگ گیاه استویا بهترین جایگزین برای شیرین کننده های مصنوعی برای خوردن قهوه هستند.

عصاره های خوراکی مصنوعی

ممکن است دوست داشته باشید از طعم دهنده هایی مثل کارامل، وانیل و یاعصاره های خوراکی رنگی برای مخلوط کردن با قهوه استفاده کنید. خوب است بدانید عصاره های خوراکی مصنوعی می توانند منجر به تغییر سطح گلوکز خون شما شوند که برای بدن مضر است.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

چه چیزی را با قهوه نخوریم

شیر فاقد چربی

با وجود سالم بودن شیر بدون چربی، مصرف شیر فاقد چربی و یا کم چرب به دلیل اینکه کربوهیدارت بیشتری جذب می کند، در بلند مدت منجر به افزایش وزن در افراد خواهد شد. بنابراین خوردن شیر فاقد چربی با قهوه توصیه نمی شود و اگر تمایل به اضافه کردن شیر به قهوه دارید از شیر پرچرب استفاده کنید.

چای یا نوشابه های انرژی زا

چای یا نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود کافئین به عنوان چیزهایی که خوردن آنها با قهوه توصیه نمی شوند، شناخته می شوند. هنگام مصرف قهوه به چیزهایی که بعد از آن یا همراه آن مصرف می کنید، توجه داشته باشید. قهوه به تنهایی حاوی کافئین است، مصرف آن با سایر مواددی که کافئین داشته باشند مثل چای یا نوشابه های انرژی زا ممکن است عوارضی را برای بدن بهمراه داشته باشد.

الکل

خوردن الکل حتی به تنهایی هم مضر است. اما خوردن آن با قهوه می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو