محمدجواد حق شناس ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام استعفای حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: استعفای این فرد دو هفته قبل به هیات رئیسه شورای شهر ارائه شد.

وی با بیان اینکه موضوع استعفای این عضو در هیات رئیسه مطرح شد و در آنجا به بنده و کمیسیون فرهنگی و یکی از اعضای هیات رئیسه مسئولیت داده شد تا با این عضو صحبت کنیم و مباحث، نکات و گلایه های احتمالی را بشنویم، افزود: این جلسه سه شنبه هفته گذشته با این عضو برگزار شد و از هیات رئیسه نیز نژادبهرام در این جلسه حضور داشت که نگرانی و گلایه این عضو درباره وعده ها و قولهای شورای شهر بود که در آغاز به مردم داده شده بود، و دغدغه هایی داشت که چگونه  خواسته های مردم وصول می شود.

حق شناس با تاکید بر اینکه نکته ای دال بر نگرانی شخصی این فرد پیدا نکردیم و دغدغه های این عضو عموما درست و مباحثی بود که باید با دقت بیشتری پیگیری می شد، افزود: گزارشی به هیات رئیسه دادیم که دعوت کردند از این عضو و نشست برگزار شد و مباحث شنیده شد و قرار شد این نکات و نگرانی ها رفع شود و از وی خواسته شد در جلسات صحن حاضر شود  و موضوع استعفا را منتفی کنند.

وی در مورد شروط احتمالی این عضو گفت: نکاتی که مدنظر بود در هیات رئیسه مطرح شد و قول پیگیری مشکلات توسط خزانه دار و نایب رئیس داده شد و به نظر می رسد این موارد علی القاعده موارد اختلافی نبود و هیات رئیسه هم نقطه نظرات را قبول کردند.

حق شناس در مورد گلایه نظری در مورد بعضی مشکلات داخلی شورا گفت: قطعا حل این مباحث نیاز به زمان و پیگیری دارد و باید بشود راهکار مناسب پیدا کرد و باید برای تحقق خواسته ها مسیر مشخصی شکل گیرد و برای برداشتن تلاش می شود اما راه حل استعفا نیست و راه حل پیگیری و تلاش است و این همدلی مورد تاکید همه است و باید همدلانه و مجدانه برای عمل به قولهایمان به مردم کار کنیم.

وی در مورد شائبه جلسه با چمران عضو علی البدل اول گفت: این خبر هیچ جا تایید نشد نه توسط اعضای شورا و نه توسط منابعی که قابل استناد باشد و ضمن اینکه اصل دیدار آدمها و شخصیت های سیاسی امر پذیرفتنی است و در این روزگار نیاز به گفت وگو و تعامل حتی با رقبا و چهره هایی که در این شهر دارای تجربه و سابقه هستند، داریم و اگر این اتفاق رخ دهد جای گلایه نیست اما این موضوع قابل تاکید نیست.