گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب

گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب


منبع: روزیاتو

214

1399/10/15

11:35


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هنگامی که اقدام به خرید گل و گیاه می‌کنید اولین و اساسی‌ترین موضوع شرایط نگهداری از آن است. اگر مکانی که تصمیم دارید گیاهان آپارتمانی خود را نگهداری کنید از تابش نور آفتاب برخوردار است باید گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب را در سبد خرید خود قرار دهید. در این نوشتار به بررسی گیاهان مقاوم به نور خورشید می‌پردازیم.

گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب

هر فصل و هر گونه آب و هوا گیاهان مخصوص به خود را دارد که با آن شرایط سازگاری دارند. فصل تابستان با آب و هوای گرم و خشکی که دارد یکی از سخت‌ترین فصل‌ها جهت نگهداری از گل و گیاه است. گیاهان آفتاب دوست گیاهانی هستند که نسبت به نور مستقیم آفتاب و گرمای شدید مقاوم هستند. این گیاهان را می‌توان در مکان‌هایی گرم که نور خورشید به صورت مستقیم در حال تابش است نگهداری کرد. در مقابل این گیاهان، گیاهان آپارتمانی دیگری وجود دارند که سایه دوست هستند. این گیاهان چون در مناطق جنگل‌های انبوه رشد کرده‌اند و همواره زیر سایه درختان قرار داشته‌اند به نور مستقیم آفتاب زیاد تمایلی نشان نداده و سایه را ترجیح می‌دهند.

شما هم با توجه به شرایطی که برای نگهداری گیاه آپارتمانی دارید باید جهت خرید گل و گیاه، این نکته را در نظر داشته باشید که آیا گیاه انتخابی شما سایه دوست است یا جزء گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب به شمار می‌رود. در هنگام خرید آنلاین گیاه می‌توانید شرایط مناسب نگهداری آن گیاه آپارتمانی را مطالعه نموده و با تطابق دادن آن با شرایط محل زندگی خود گیاه مورد نظر را انتخاب نمایید. در ادامه با چند گل و گیاهی که به نور مستقیم آفتاب مقاوم هستند آشنا شوید تا در زمانی که تمایل دارید خرید آنلاین گل و گیاه انجام دهید با علم بر اینکه هر گیاه برای چه شرایطی مناسب است خرید خود را انجام دهید.

گیاه آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا از مهم‌ترین گیاهان مقاوم به نور خورشید به شمار می رود که دوستدار نور خورشید بوده و در مقابل آن بسیار مقاوم می‌باشد. این گیاه آپارتمانی علاوه بر خاصیت‌های بسیاری که دارد با تولید اکسیژنی که در شب انجام می‌دهد از جمله گیاهان مناسب برای نگهداری در منازل می‌باشد. بهترین جا و مکانی که برای رشد مناسب این گیاه نیاز می‌باشد‌ گلدانی بزرگ است که در مقابل نور خورشید قرار بگیرد. ضمناً در نظر داشته باشید که آبیاری مناسب و زهکشی صحیح گلدان از عوامل موثر در شرایط رشد این گیاه به شمار می‌آید.

نخل سیکاس

گیاه سیکاس یک نخل تزیینی است که با ظاهر زیبا و شکیلی که دارد برای منازلی با فضاهای مدرن پیشنهاد می‌شود. سیکاس یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است که برای خانه‌های پرنور و آفتاب‌گیر پیشنهاد می‌شود. این گیاه می‌بایست در مکانی با نور مستقیم زیاد و آبیاری در حد متوسط نگهداری شود اجازه دهید خاک این گیاه در هر بار آبیاری کاملاً خشک شود و دوباره آن را آبیاری نمایید.

لیندا

گیاه لیندا که از برگ‌های باریک و بزرگی تشکیل شده است می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای خانه‌ها و فضاهای کاملا نورگیر باشد. این گیاه با قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید به آرامی رشد کرده و نیازی به تعویض گلدان نخواهد داشت. برای داشتن یک لیندای زیبا و افشان آبیاری کم به این گیاه توصیه می‌شود. با زیبایی خاص و کلاسیکی که لیندا دارد می‌تواند به دکوراسیون منزل شما زیبایی دوچندانی ببخشد. این گیاه از محبوبیت فراوانی برخوردار است و افرادی که علاقمند به گیاهانی با برگ‌های باریک و ظریف هستند این گیاه را می‌پسندند.

گیاه آشوریا (ساقه عروس)

این گیاه با ظاهر زیبایی که دارد مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. آشوریا یک نوع کاکتوس به شمار می‌رود که برای رشد مناسب خود نیاز به یک محیط کاملاً خشک و نور مستقیم آفتاب دارد. نور مستقیم آفتاب در رشد این گیاه تاثیر بسزایی خواهد داشت ‌. گیاه آشوریا یا ساقه عروس به علت ترکیب‌های رنگی که دارد می‌تواند در دسته گل‌های تزیینی نیز قرار بگیرد و یا زینت بخش منزل شما باشد.

سنسیو

سنسیو از جمله گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب می‌باشد که آفتاب اول صبح موجب شادابی و رشد آن می‌شود اما نور وسط روز به ویژه در تابستان به آن آسیب می‌رساند.از آبیاری زیاد این گیاه خودداری کنید و هنگامی که خاک آن خشک است به آبیاری بپردازید. این گیاه را به صورت آویزی نگهداری کنید تا ساقه های بلند آن آویزان شده و رشد کنند. از قرار گرفتن این گیاه در معرض باد جلوگیری کنید.

کروتون

یکی از گیاهانی که در عین آفتاب دوست بودن به رطوبت نیز علاقه‌مند است گیاه کروتون می‌باشد. یکی از نیازهای اصلی این گیاه آفتاب دوست ، نور زیاد خورشید است که باعث می‌شود رنگ بر‌گ‌های این گیاه زیبایی خاصی پیدا کند. همانطور که گفته شد گیاه کروتون به رطوبت نیز نیاز دارد به همین سبب جهت مرطوب نگه داشتن این گیاه می‌بایست برگ‌های این گل با آب اسپری شوند تا دائماً مرطوب باقی بمانند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر

گیاهان مقاوم به نور مستقیم آفتاب

دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو