برای سفید شدن پوست جنین چه باید کرد؟

منبع: زیبامون

299

1399/10/15

11:39


اگه به دنبال بهترین راه کارها برای سفید شدن پوست جنین هستید حتما این مقاله از زیبامون رو مطالعه کنید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

برای سفید شدن پوست جنین چه باید کرد؟

همه خانمها در تمام دنیا دوست دارند کودکی سالم، زیبا و جذاب داشته باشند. این قصد و خواسته آنها به قدری برای آنها برای آنها اهمیت دارند که سعی میکنند در طول مدت بارداری، از نکات و دستورالعملها خاصی برای زیبا شدن جنین، سفید شدن رنگ پوست جنین، باهوش شدن جنین و ایجاد ویژگی‌های خاص برای جنین خود استفاده کنند.

سفید و روشن بودن رنگ پوست نوزاد یکی از این خواسته‌های مهم برای مادران هست که معمولا توصیه های بسیار زیادی رو در این رابطه از اطرافیان خود میشنوند. اگرچه توصیه های افراد باتجربه و مسن ممکنه در این زمینه موثر باشه اما بهتره از توصیه های پزشکان متخصص استفاده کنید و با رعایت نکاتی که پزشکان در اختیار مادران باردار قرار میدن، جنینی زیبا و با پوست روشن داشته باشید.

اگرچه لازمه بدونید که رنگ پوست نوزاد معمولا ترکیبی از ژنتیک مادر و پدر خواهد بود و اگر رنگ پوست مادر یا پدر تیره باشه، باید این انتظار رو داشته باشید که رنگ پوست نوزاد نیز تیره شود.

اما با این وجود، نکات تغذیه‌ای هم وجود داره که اگه در طول دوران بارداری به این نکات توجه کنید و از مواد غذایی که برای سفید شدن پوست جنین مفید و موثر هستند، استفاده نمایید، ممکنه نوزادی با رنگ پوست روشن و زیبا داشته باشید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تعدادی از بهترین مواد غذایی برای سفید شدن پوست جنین آشنا بشید و در صورتی که از نظر پزشکی ممنوعیتی برای استفاده از این مواد غذایی نداشتید، میتونید این خوراکیهای سالم رو به برنامه غذایی خودتون اضافه کنید و از تاثیری که بر روی سفید شدن پوست جنین دارند، بهره مند بشید.

 

برای سفید شدن پوست جنین چه بخوریم؟

 

1. پرتقال برای سفید شدن پوست جنین

پرتقال یک منبع غنی از ویتامین c هست و استفاده از آن در دوران بارداری توصیه میشه. ویتامین سی نه تنها برای رشد جنین لازم و ضروری هست بلکه باعث بهبود رنگ پوست نوزاد و مادر هم میشه و کمک میکنه تا نوزادی با رنگ پوست روشن و زیبا داشته باشید.

 

پرتقال

 

2. بادام برای سفید شدن پوست جنین در بارداری

خوردن بادام در دوران بارداری بسیار توصیه میشه؛ زیرا بادام حاوی مقادیر خیلی خوبی از پروتئین، ویتامین e، کلسیم، منیزیم و فیبر هست. پروتئین موجود در بادام برای رشد کودک مفید بوده و کلسیم و منیزیم موجود در آن تاثیر خیلی خوبی در رشد استخوانهای جنین داره. ویتامین E موجود در بادام نیز میتونه در سفید شدن پوست جنین در بارداری هم موثر و مفید باشه و همچنین باعث درخشان و شاداب شدن رنگ پوست نوزاد و مادر میشه. توصیه میشه که زنان باردار روزانه حداقل 2 تا 4 عدد بادام مصرف کنند.

 

بادام

 

3. انگور یا آب انگور برای سفید شدن پوست جنین در بارداری

انگور و آب انگور طبیعی خاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) هست و تاثیر خیلی خوبی در شادابی و سفید شدن پوست جنین در بارداری خواهند داشت. بنابراین شما میتونید با مصرف روزانه انگور یا آب انگور در بارداری، باعث سفید و درخشان شدن رنگ پوست جنین و نوزاد خود شوید.

علاوه بر این، انگور و آب انگور برای برطرف کردن یبوست، اسیدیته، گرفتگی و تورم معده نیز مفید هستند.

 

انگور

 

حتما بخوانید: کامل ترین چک لیست سیسمونی 99 + عکس

 

4. نارگیل برای سفید شدن جنین

اگر یک زن باردار به طور مرتب در طول دوران بادرای خود مغز نارگیل بخورد، جنین و نوزادی با پوست روشن و درخشان خواهد داشت. علاوه براین، استفاده از نارگیل در طول دوره بارداری فواید خیلی زیادی رو هم به همراه داره که میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

نارگیل

 

5. دانه رازیانه برای سفید شدن پوست جنین در بارداری

اگر میخواهید نوزادی با رنگ پوست روشن و سفید داشته باشید، توصیه میشه که در طول دوران بارداری از دانه های رازیانه استفاده کنید. علاوه بر این شما میتونید مقداری دانه رازیانه رو در آب گرم خیس کنید و آب و عصاره رازیانه رو به طور روزانه میل کنید و از این طریق به روشن و سفید شدن رنگ پوست جنین در بارداری کمک کنید. لازمه بدونید از دیگر فواید رازیانه در دوران بارداری بهبود و تسکین حالت تهوع نیز هست و میتونه از این طریق هم به شما کمک کنه.

 

رازیانه

 

6. روغن حیوانی یا کره آب کرده برای سفید شدن پوست جنین در بارداری

خانمهای باردار اگه به طور مرتب در طول دوره بارداری خودشون از کره آب شده یا روغن حیوانی استفاده کنند، نوزادی با رنگ پوست روشن و سفید خواهند داشت. علاوه بر این، اضافه کردن کره آب شده و روغن حیوانی به رژیم غذایی خانمهای باردار تاثیر خیلی خوبی در تسکین درد هنگام زایمان نیز خواهد داشت.

 

روغن حیوانی

 

7. شیر و زعفران برای سفید شدن پوست جنین

ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و اگه ممنوعیتی در مصرف زعفران نداشتید، میتونید سهم شیر روزانه خود را با چند قطره زعفران آب شدن میل کنید و از تاثیری که ترکیب شیر و زعفران برای سفید و شاداب شدن رنگ پوست جنین داره، بهره مند بشید.

البته لازمه بدونید استفاده از شیر و زعفران در سه ماهه اول و دوم بارداری ممنوع هست؛ زیرا ترکیب شیر و زعفران گرمای خیلی زیادی داره و ممکنه باعث سقط جنین بشه. بهتره ترکیب شیر و زعفران را از سه ماهه سوم بارداری مورد استفاده قرار بدید و از این طریق رنگ چهره نوزاد خودتون رو بهبود ببخشید.

 

شیر و زعفران

 

حتما بخوانیدکاهش تب نوزاد و هر آنچه والدین و پرستارکودک باید در این مورد بدانند ؟

 

8. استفاده از تخم مرغ یکی از راههای سفید شدن پوست جینن

استفاده از سفیده تخم مرغ هم میتونه تاثیر خوبی در سفید شدن پوست جنین داشته باشه. علاوه بر این، تخم مرغ و سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر خیلی خوبی از پروتئین هستند که برای رشد جنین بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 

تخم مرغ

 

9. مواد غذایی حاوی فولیک اسید برای روشن شدن رنگ پوست جنین

اسید فولیک مسول رشد سلولهای مغزی جنین هست و همچنین خطر زایمان اوتیستیک رو تا 40 درصد کاهش میده و استفاده از مواد غذایی حاوی اسید فولیک تاثیر خیلی خوبی در بهبود ضریب هوشی نوزاد نیز خواهد داشت.

شما میتونید با استفاده از مواد غذایی حاوی اسید فولیک در طول دوره بارداری خودتون، هم از تاثیراتی که این مواد غذایی بر روی هوش جنین دارند بهره مند بشید و هم با مصرف این مواد غذایی سالم و مفید، جنینی با پوست سفید و روشن داشته باشید. از بهترین منابع غذایی حاوی اسید فولیک میشه به اسفناج، لوبیا، مارچوبه، نخود فرنگی، تخم مرغ، بروکسل، چغندر، مرکبات، کلم بروکلی، آجیل، جوانه گندم و غیره اشاره کرد.

 

مواد غذایی سرشار از اسید فولیک

 

10. مواد غذایی سرشار از آهن برای سفید شدن پوست جنین در بارداری

آهن یکی از عنصرهای اساسی برای زنان باردار هست؛ زیرا باعث اکسیژن رسانی مناسب به جنین و مغز جنین میشه و تاثیر زیادی در افزایش ضریب هوشی نوزاد خواهد داشت.

علاوه بر این استفاده از مواد غذایی سرشار از آهن در طول دوره بارداری باعث میشه تا پوست جنین سفید و روشن هم بشه. از بهترین منابع غذایی سرشار از آهن میتونیم به سبزیجات برگ سبز، حبوبات، مرغ، کنجد، عدس، نخود، بادام هندی، گوشت گاو و غیره اشاره کرد.

 

مواد غذایی سرشار از اهن

 

11. گیلاس و انواع توتها برای سفید شدن پوست جنین در بارداری

گیلاس، انواع توتها، زغال اخته، توت فرنگی، تمشک و توت سیاه از جمله میوه هایی هستند که حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان بوده و با کاهش اثرات مخبر رادیکالهای آزاد تاثیر خیلی خوبی در محافظت از سلامتی پوست دارند و اگه در دوران بارداری از این میوه های خوشمزه به طور مرتب استفاده کنید، جنین و نوزاد شما پوستی شاداب، روشن و سفید خواهد داشت.

 

گیلاس و انواع توت

 

12. آووکادو برای سفید شدن پوست جنین

آووکادو یکی از میوه های بسیار مفید سرشار از ویتامین C و E هست که هر دو این ویتامینها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی شناخته شده هستند. ویتامین سی به کاهش التهاب کمک کرده و برای کلاژن سازی بسیار مفید هست. تولید کلاژن به نوبه خود تاثیر خیلی خوبی در بهبود رنگ پوست جنین خواهد داشت.

 

آووکادو

 

حتما بخوانید: تزیین اتاق نوزاد و وسایل ضروری آن

 

سخن آخر

سفید و روشن شدن رنگ پوست جنین در دوران بارداری در درجه اول به ژنتیک و رنگ پوست پدر و مادر نوزاد بستگی داره. اما زنان باردار میتونن با استفاده از مواد غذایی سالم و مفیدی که در بالا معرفی شدند، شانس سفید شدن رنگ پوست جنین رو افزایش داده و از این طریق، نوزادی با رنگ پوست روشن و درخشان و سفید داشته باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو