۲ نماد جدید بورس کالا آمد: داستان «نهال» و «سحر خیز» چیست؟

۲ نماد جدید بورس کالا آمد: داستان «نهال» و «سحر خیز» چیست؟


منبع: روزیاتو

107

1399/10/15

12:08


نهال و سحرخیز نام ۲ صندوق در بورس کالا است. بورس کالا یکی از بورس های ۴ گانه ایران است. در ایران، ۴ بورس به نام: بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی داریم. معاملات کالا در بورس کالا و معاملات انرژی در بورس انرژی صورت میگیرد. ۲ بورس بسیار مهمی که اکثریت بازار سرمایه کشور از آن ها غافل هستند. اما شما می توانید از طریق نمادهای «کالا» و «انرژی۳» نسبت به خرید و فروش سهام بورس کالای ایران و بورس انرژی ایران اقدام کنید.

۲ سهم فوق ممتاز برای پرتفو سهامداران بلند مدتی زیرک که به دنبال سودهایی باورنکردنی در ۲ بورس بزرگ خاورمیانه در بازه ۱۰ سال آینده هستند. نهال و سحرخیز ۲ نماد جدید هستند که به تابلو معاملات بورس ایران اضافه شده است. پذیره نویسی دو صندوق کشاورزی در بورس کالا از امروز آغاز و تا ۲۰ دی ۹۹ ادامه خواهد داشت.

برای نخستین بار در ایران، پذیره نویسی ۲ صندوق کالایی کشاورزی در بورس کالا انجام می شود. فعالیت ۲ صندوق سرمایه گذاری نهال و سحرخیز که در حوزه خشکبار و زعفران فعالیت دارد، سرمایه گذاری در اوراق بهاداری است که مربوط به پسته و زعفران و زیره باشد نه کالای دیگر. صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا ، دارنده نماد نهال و صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز دارای نماد سحرخیز است.

اگر قصد خرید واحدهایی از صندوق سرمایه گذاری نهال و سحرخیز دارید بهتر است نگاه بلند مدت به این دو سهم بورس کالا داشته باشید و به ETF هایی چون پالایش و دارا یکم و نهال و سحرخیز فرصت بدهید که روند سودآوری خود را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شمسی ادامه دهند و از نوسانگیری پرهیز کنید.

نهال و سحرخیز

تابلو معاملاتی صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز در بورس کالا

شرکت کشاورزی تولیدی زعفران سحرخیز دارای ۱۶ درصد کل سهام صندوق سحرخیز است و شرکت سبدگردان سهم آشنا نیز ۵ درصد سهام را در اختیار دارد.

سهامداران عمده سحرخیز در عکس بالا مشاهده میکنید

صندوق سرمایه گذاری نهال در بورس کالا داد وستد می شود و نوع صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا، صندوق سرمایه گذاری در گواهی سپرده زعفران و زیره سبز و پسته است که کالاهای پر فروشی در بازار پسا کرونا می باشد. ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا به تعداد ۱ میلیون واحد را موسسان صندوق، تعهد کرده اند و ۱۰ میلیارد ریال به حساب صندوق واریز کردند.

تابلو معاملاتی نماد نهال در بورس کالا در روز دوشنبه ۱۵ دی ۹۹ با صف خرید ۷ میلیون واحدی

سهامداران عمده صندوق طلای سرخ نوویزا (نهال) در بورس کالا

هر واحد صندوق سرمایه گذاری، ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی در دسترس عموم است. تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار، ۱۰۰ میلیون واحد بوده و ۹۹ میلیون واحد به صورت سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی است و به کد بورس کالا نیاز ندارد. خرید صندوق های سرمایه گذاری ETF نیازمند کد معاملاتی فعال در سجام است. صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز نیز ۱۰ میلیون واحد را موسسان تعهد کردند و ۱۰ میلیارد تومان به حساب صندوق واریز کردند.

ارزش مبنای هر واحد صندوق سحرخیز، ۱۰ هزار ریال است. ۹۰ میلیون واحد صندوق سرمایه گذارس سحرخیز توسط عموم قابلیت خریداری دارد. محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید ۲ صندوق نهال و سحرخیز وجود ندارد اما باید سفارشات شما برای صندوق نهال و سحرخیز، مضربی از یک ورقه باشد.

نهال و سحرخیز

بورس کالای ایران با نماد کالا، در بازار اول بورس ایران است و ۲.۵ میلیارد سهم است. اگر دوست دارید از کارمزدهایی که بورس کالا از خریداران و فروشندگان کالا و صندوق ها دریافت می کند، بهره مند شوید، سهم کالا داشته باشید که دی ۱۵ دی ۹۹ حوالی هر سهم ۵۰۰۰ تومان قابل خرید است.

وضعیت تولید، بسته بندی، فروش، بازاریابی و صادرات پسته و زعفران ایران در سال های اخیر اسفناک بوده و در سال کرونایی ۹۹ نیز بغرنج تر شده است. امیدواریم صندوق های سرمایه گذاری نهال و سحرخیز بتوانند قدرت صادراتی ایران در این دو کالای ارزشمند را افزایش دهند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو