به نقل از ایندیپندنت، فرماندهی‌ ارتش و گارد هوایی از نزدیک به ۳۰ ایالت تاکنون متعهد شده‌اند تا به سوگند خوردن رئیس جمهور آمریکا در اواخر این ماه، کمک کنند.

انتظار می‌رود زمانی که بایدن ظهر روز ۲۰ ژانویه بر روی پله‌های ساختمان کنگره آمریکا رئیس جمهور می‌شود، بیش از ۴ هزار سرباز در خدمت باشند.

"کریگ کلپر"، گروه‌بان ارشد نیروی هوایی و سخنگوی گارد ملی دی‌سی به military.com گفت: هر ۴ سال یک‌ بار، این بزرگ‌ترین رویدادی است که گارد ملی در آن شرکت دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، از چندین ایالت تعهدات بیش از ۴ هزار نفر را داریم که به آسانی می‌تواند به ۷ هزار افزایش یابد، یا حتی امکان دارد این تعداد به صرف آنکه مراسم تحلیف چگونه باشد، کاهش هم پیدا کند.

کلپر خاطرنشان کرد: در این لحظه نمی‌دانیم مراسم تحلیف چگونه خواهد بود.

حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی گارد ملی به حمایت از تحلیف دونالد ترامپ کمک کردند، اما محدودیت‌های کووید به این معناست که تحلیف بایدن رویدادی با مقیاس کوچک‌تر خواهد بود.

اعضای گارد ملی آمریکا به نیروی انتظامی و پارک پلیس دی‌سی در مدیریت جمعیت، کنترل ترافیک، حمایت ارتباطی و خدمات پاسخ اضطراری کمک می‌کنند.

کلپر افزود: ما خیابان‌ها را می‌بندیم و برای مناطق خاص ایستگاه‌های کنترل ورود می‌گذاریم که بسیاری از این کارها برای کنترل جمعیت است.

سخنگوی گارد ملی آمریکا اضافه کرد: معمولاً برای مراسمات تحلیف، چند روز قبل آنجا هستیم. در حال حاضر برخی پرسنل وارد دی‌سی شده‌اند.

سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای گارد ملی برای حمایت از پلیس در جریان اعتراضات جورج فلوید، در واشنگتن دی‌سی بودند.

و با وجود آنکه مقامات گارد می‌گویند انتظار ندارند در روز تحلیف اعتراضاتی برگزار شود، پافشاری دارند که در حالت آماده‌باش خواهند بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا بعد از سوگند خوردن از رژه سنتی تحلیف در خیابان پنسیلوانیا برخوردار نخواهد شد، اما مراسم استقبال ریاست جمهوری تا کاخ سفید برای او انجام می‌شود.

کمیته تحلیف ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد، بایدن و "جیل بایدن" بانوی اول آتی آمریکا از رژه سنتی تحلیف در ۲۰ ژانویه چشم‌پوشی می‌کنند.

در عوض آن‌ها بعد از سوگند خوردن جو بایدن در جبهه غربی ساختمان کنگره آمریکا، از خیابان پانزدهم تا کاخ سفید، از استقبال ریاست جمهوری بهره‌مند خواهند شد. این همراهی با حضور نمایندگان هر شاخه از ارتش، از جمله باند ارتش آمریکا، گارد افتخاری خدمت مشترک، گارد فرمانده کل و Fife and Drum Corps از سومین پیاده‌نظام آمریکا، "گارد قدیمی" خواهد بود.

برنامه‌ریزان در حال جست‌وجوی راه‌هایی برای ادامه بسیاری از سنت‌های تحلیف در عین حفاظت از سلامت و امنیت آمریکایی‌ها در بحبوحه همه‌گیری مرگ‌بار کرونا هستند.

کمیته تحلیف ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد: جایگزین کردن رژه سنتی تحلیف با استقبال ریاست جمهوری به آمریکایی‌ها و جهان اجازه می‌دهد شاهد ورود خانواده اول جدید به کاخ سفید، بدون جلب جمعیت بزرگی باشند که عموماً برای رژه تحلیف در خیابان پنسیلوانیا جمع می‌شدند.

رژه تحلیف به طور کامل از بین نرفته است.

به گفته برنامه‌ریزان مراسم تحلیف، یک "رژه مجازی" از تلویزیون پخش می‌شود و اجرایی را در جوامع سراسر کشور به نمایش می‌گذارد. این رژه قهرمانان آمریکا را گرامی می‌دارد و منعکس‌کننده تنوع، میراث و تاب‌آوری کشور آمریکا است.

شرکت‌کنندگان در رژه مجازی در هفته‌های آتی اعلام خواهند شد، اما کمیته تحلیف ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده برنامه رژه شامل فعالیت‌های موسیقی، شاعران، گروه‌های رقص و دیگر موارد ادای احترام به قهرمانان آمریکا در خط مقدم همه‌گیری است.

به گفته این کمیته، شرکت‌کنندگان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و پروتکل‌های امنیتی اجرا می‌شود.

بلیط‌های این مراسم محدود خواهد بود. در گذشته اعضای کنگره حدود ۲۰۰ هزار بلیط برای توزیع در بین رأی‌دهندگان خود دریافت می‌کردند. اعضای کنگره امسال محدود به بلیط خودشان و یک نفر مهمان هستند.

بایدن، هریس و همسران آن‌ها بعد از سوگند خوردن رئیس جمهور، به همراه اعضای ارتش در مراسم Pass in Review واقع در جبهه شرقی ساختمان کنگره شرکت می‌کنند.

Pass in Review سنت دیرینه ارتش است که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به یک فرمانده کل قوای تازه را بازتاب می‌دهد. رئیس جمهور جدید، به میزبانی فرمانده کارگروه مشترک- منطقه پایتخت ملی، آمادگی نیروهای ارتش را بررسی خواهد کرد.