میانگین کسب ۷۵/ ۱ امتیاز از هر بازی بد نیست و می‌تواند یک تیم را در قامت مدعی نگه دارد، هرچند مسابقات دشوارتر سپاهان تازه درحال آغاز است. این تیم امروز باید به مصاف پرسپولیس برود و شاید مرور تفاوت‌های سپاهان با تیم فصل گذشته در مقطع کنونی جالب توجه باشد.

   خبری از دفاع تیمی نیست

بدون تردید بزرگ‌ترین تغییر در سپاهان امسال نسبت به تیم فصل گذشته در فاز دفاعی به وجود آمده است. طلایی‌پوشان درحالی در ۸ بازی نخست امسال ۱۱ گل دریافت کرده‌اند که تعداد گل‌های خورده این تیم در ۸ دیدار ابتدایی فصل گذشته «صفر» بوده است. دفاع تیمی واجد اصول سختگیرانه‌ای است که بدون رعایت آنها دستیابی به موفقیت بسیار دشوار خواهد بود. سپاهان امسال زیاد موقعیت گل می‌دهد و همین حالا یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع لیگ بیستم را در اختیار دارد. شاید یکی از تفاوت‌های این تیم با سپاهان دو فصل گذشته، غیبت مهدی کیانی باشد؛ هافبک دفاعی کارکشته‌ای که گویا محرم نویدکیا چندان به او اعتقاد ندارد. در هر صورت اگر سپاهان اهداف بزرگ در سر دارد، اول از همه باید مشکل سخاوتمندی بیش از حد در موقعیت دادن به رقبا را برطرف کند. وقتی ماشین‌سازی سه گل به این تیم می‌زند و حریفانی همچون سایپا، مس رفسنجان و... هم به وفور مقابل تیم اصفهانی صاحب بخت گلزنی می‌شوند، روشن است که یک جای کار ایراد دارد.

   کی‌روش استنلی و محبی کجا هستند؟

فصل گذشته ستاره اول خط حمله سپاهان کی‌روش استنلی بود و سجاد شهباززاده روزهای پرفروغی را پشت سر نمی‌گذاشت. حتی زیاد پیش آمد که او نیمکت‌نشین باشد. با این حال سجاد امسال متحول شده و بیشتر بار گلزنی سپاهان را خودش به دوش می‌کشد. در نقطه مقابل اما استنلی فصل چندان خوبی را پشت‌سر نمی‌گذارد و تاکنون تنها یک گل برای تیمش زده است. اگر کی‌روش راه بیفتد، سپاهان به پیش خواهد رفت. این مهاجم برزیلی اوایل فصل جایی در ترکیب تیم نویدکیا نداشت و تازه فرصت فیکس شدن پیدا کرده، اما هنوز نتوانسته درخشش سال‌های گذشته‌اش را تکرار کند. محمد محبی هم که پدیده لیگ نوزدهم بود فعلا درخشش فصل گذشته را نداشته و هنوز برای سپاهان گل نزده است.

   سپاهان آرام‌تر شده است

از همه اینها که بگذریم با حضور محرم نویدکیا روی نیمکت طلایی‌پوشان، این تیم به آرامش رسیده و دیگر در متن اخبار و حواشی نیست. محرم گفته حتی‌المقدور قصد ندارد در مورد داوری‌ها حرف بزند و فعلا هم به این مهم پایبند مانده است. پارسال سپاهان جزو معترض‌ترین تیم‌ها به برنامه‌ریزی سازمان لیگ، داوری‌ها و مسائلی از این دست بود، اما حضور نویدکیا این تیم را به یک آرامش محسوس رسانده است. شدت تنش‌های آغاز شده از این باشگاه طی یکی، دو فصل گذشته در حدی بود که گاهی شاهد به هم ریختن فضای سکوها و تشدید پرخاش بین تماشاگران بودیم، اما سپاهان امسال تا این لحظه نمایشی از یک تیم آرام و باوقار ارائه داده که حتما قابل ستایش است.

   عطش ال‌کلاسیکو

بازی پرسپولیس و سپاهان در فوتبال ایران به «ال‌کلاسیکو» معروف شده و معمولا مصاف این دو تیم بسیار جذاب از کار در می‌آید. با این حال مسابقه برگشت دو تیم در فصل گذشته به‌دلیل عدم حضور سپاهانی‌ها در زمین انجام نشد تا حالا بیش از یک‌سال از آخرین ال‌کلاسیکوی ایرانی گذشته باشد. این مساله اشتیاق‌ها را برای تماشای مسابقه امروز افزایش می‌دهد و امیدواریم عملکرد کیفی دو تیم در حد این همه اشتیاق و انتظار باشد.