از نرگس آبیار و مهدویان تا ستاره اسکندری، فیلم های متقاضی جشنواره فجر

منبع: سیمرغ

124

1399/10/16

09:29


از نرگس آبیار و مهدویان تا ستاره اسکندری، فیلم های متقاضی جشنواره فجر

اسامی فیلم ‌های متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام شد 

اسامی فیلم‌ های متقاضی حضور در جشنواره فجر

با توجه به این که این دوره از جشنواره فیلم فجر به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا بدون هیات انتخاب برگزار می‌شود و قرار است کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از تطبیق با مقررات اعلامی در فراخوان مورد داوری قرار گیرند و در راستای سیاست شفاف‌سازی سازمان سینمایی، فهرست فیلم‌هایی که تا پایان مهلت اعلام شده در فراخوان جشنواره سی‌ونهم (تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ دی ماه) در دبیرخانه ثبت‌نام شده‌اند، منتشر می‌شود.

در این فهرست که برای اولین‌بار است در طول دوره‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر منتشر می‌شود نام ۱۱۰ فیلم به چشم می‌خورد که بنا به گفته مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره در گفت‌وگویی که ساعتی پیش از خبرگزاری مهر منتشر شد ۳۲ فیلم ساخته کارگردان‌های فیلم‌اولی هستند و حدود ۵۰درصد این فیلم‌ها پروانه ساخت ویدئویی دارند و واجد شرایط حضور در جشنواره فیلم فجر نیستند.

نجفی در این گفت ‌و گو همچنین درباره شیوه برگزاری این دوره از جشنواره فجر توضیح می‌دهد:

در دوره‌های گذشته حدود ۲۰ فیلم در بخش‌های مختلف، نامزد دریافت جایزه می‌شدند بنابراین اگر شرایط نمایش فراهم شود، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ فیلم برای نمایش داشته باشیم که برنامه‌ریزی ما به این صورت خواهد بود که روزی دو فیلم به نمایش دربیاید. اگر نمایش فیلم داشته باشیم این اکران برای فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه شده‌اند، صورت می‌گیرد. برنامه این نمایش‌ها هم به گونه‌ای خواهد بود که با ساعت منع تردد شبانه تداخلی نداشته باشد.

فیلم های جشنوره فجر 

نرگس آبیار «ابلق»، حمید نعمت‌الله «قاتل و وحشی»، محمدحسین مهدویان «شیشلیک»، ابراهیم شیبانی «طلاخون»، آیدا پناهنده «تی تی»، محسن قرایی «بدون همه چیز»، هاتف علیمردانی «ستاره بازی»، علیرضا امینی «راند چهارم» و ... بخشی از مهمترین اسامی این لیست هستند. 

حمیدرضا آذرنگ «روزی روزگاری آبادان»، ستاره اسکندری «خورشید آن ماه»، محمد امین کریم‌پور «حکم تجدیدنظر»، هوشنگ گلمکانی «آهو» از جمله چهره‌هایی هستند که با اولین تجربه فیلمسازیشان راهی جشنواره فیلم فجر شده‌اند.

با توجه به این نکته که فهرست فیلم‌ها براساس زمان ثبت‌نام در دبیرخانه جشنواره در لیست آورده شده، «شیشلیک» محمدحسین مهدویان که نامش به عنوان آخرین فیلم آمده در لحظه آخر برای حضور در جشنواره اقدام کرده تا مهدویان برای ششمین سال پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

بیشتر بدانید : عکس دیدنی پژمان جمشیدی و رضا عطاران در "شیشلیک"

از دیگر نکات این لیست نام زنده‌یاد ضیاالدین دری کارگردان سریال «کیف انگلیسی» است که با فیلمی به تهیه‌کنندگی معاونت استانهای صداوسیما متقاضی حضور در این دوره از جشنواره شده است. 

 این فهرست جهت تطابق با آئین‌نامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره سی و نهم، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فهرست نهایی آثار برای ارائه به هیات داوران اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام قبلی دبیرخانه جشنواره، تنها آثاری در فهرست نهایی داوران قرار خواهد گرفت که نسخه DCP آنها تا موعد اعلام شده (۲۰ دی ۹۹) به دبیرخانه جشنواره ارائه شده باشد و اگر نسخه نهایی فیلمی پس از این موعد به دبیرخانه برسد، جهت بازبینی داوران پذیرفته نمی‌شود و فیلم خودبه‌خود حذف‌شده تلقی خواهد شد.


بیشتر بدانید : اختتامیه جشنواره فجر 98 در میان اشک و قهر و سانسور! + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: kabaronline.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو