ربیعی: حقوق‌بگیر نجومی در دولت نداریم!

منبع: برترین ها

64

1399/10/16

13:05


سخنگوی دولت: اگر دیوان محاسبات کسی را در دولت سراغ دارد که حقوق ۴۵ میلیون تومانی در دولت می‌گیرد معرفی کند و قطعاً از وی پس گرفته خواهد شد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت: اگر دیوان محاسبات کسی را در دولت سراغ دارد که حقوق ۴۵ میلیون تومانی در دولت می‌گیرد معرفی کند و قطعاً از وی پس گرفته خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار، مبنی بر اینکه دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ اعلام کرده است که طبق مصوبات شورای حقوق و دستمزد و دولت، سقف خالص پرداختی ماهانه به مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به ۴۵ میلیون تومان در ماه قابل افزایش است و این درحالی است که چطور در دورانی که حقوق کارگران به سختی به سه میلیون میرسد دولت به برخی کارکنان خود حقوق ۴۵ میلیون تومانی می دهد؟، گفت: اگر دیوان محاسبات کسی را در دولت سراغ دارد که حقوق ۴۵ میلیون تومانی در دولت می‌گیرد معرفی کند و قطعاً از وی پس گرفته خواهد شد.

وی در مورد تغییرات در بودجه و حذف ارز ۴۲۰۰ و جایگزین شدن دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ گفت: تا لایحه در مجلس تصویب نشود نهایی نیست. دیشب طرحی از یک نماینده مجلس در خصوص دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان دیدم که ایشان نیز نسبت به آن تردید داشتند.

ربیعی خاطر نشان کرد: کاری که دولت در بودجه کرد براساس یک سری مبانی بوده است. نگاهی به شرایط سخت و غیرعادی داشته و حرکت به شرایط متعادل مدنظر بوده است. جهت گیری کمیسیون تلفیق در تغییر لایحه بودجه مغایرت هایی با لایحه تقدیمی دارد که آثار نامطلوبی می تواند بر زندگی مردم داشته باشد.

ربیعی با تاکید بر اینکه کاهش حجم صادرات نفت که کمک به سهمیه اوپک است، اظهار داشت: افزایش پیش بینی نرخ ارز که فشار بر قیمت هاست. افزایش درآمد مالیات ارزش افزوده که منجر به فشار بر تولید کننده و مصرف کنندگان تامین کالای اساسی و دارو به نرخ حمایتی است.

وی افزود: همچنین مجلس با کاهش حجم صادرات نفت در بودجه؛ افزایش پیش بینی نرخ ارز در بازار، حذف حمایت از کالاهای اساسی افزایش درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده آثارغیر قابل پیش بینی ایجاد نموده است. از نظر دولت باید این درآمد به طور کامل به مصرف کننده برگشت داده شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: موضوع نرخ ارز در بودجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همین لحاظ ساعات زیادی در دولت در خصوص نرخ تسعیر درآمد ارزی با حساسیت خاصی مورد بحث و بررسی صورت گرفت. ممکن است در ظاهر این اقدام ناترازی بودجه ناشی از صادرات نفت را پاسخ دهد ولی براساس تجارب و نظر کارشناسان بانکی تاثیر ان در نقدینگی نمی توان نادیده گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو