طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی

طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی هتلی

کباب تابه ای زعفرانی یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه دستوری یکسان دارد، اما با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود که هر کس می تواند نسبت به ذائقه خود این کباب خوشمزه را با ادویه ها و طعم دهنده های مورد علاقه خود درست کند. یکی از محبوب ترین دستورهای این غذا با طعم و عطر زعفرانی می باشد که معمولا هتل ها و رستوران های سطح بالا کباب تابه ای را با این روش درست می کنند. با اضافه کردن زعفران به این کباب عطر و طعم آن فوق العاده خوشمزه تر و بهتر می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
گوجه فرنگی۴ عدد
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای زعفرانی ابتدا پیاز را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را به طور کامل می گیریم، به صورت که پیاز کاملا خشک و بدون آب باشد. در ادامه پیاز را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، پاپریکا، زعفران دم کرده و مقداری کمی زردچوبه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا مانند کباب کوبیده مایه کباب را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. در ادامه یک کیسه فریزر را روی سطح کار باز می کنیم و مایه کباب را به صورت مربع شکل روی پلاستیک باز می کنیم.

مرحله چهارم

باید مایه کباب را با قطر یک سانتی متر روی پلاستیک پهن کنیم. پس از اینکه مایه کباب را روی پلاستیک پهن کردیم، یک پلاستیک دیگر روی مایه کباب قرار می دهیم، سپس آنرا در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱ ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم و انرا به ۶ یا ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و برش می زنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس تکه های کباب را درون روغن قرار می دهیم و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شود، سپس آنها را به آرامی بر می گردانیم.

مرحله هفتم

حالا گوجه فرنگی ها را به صورت اسلایس شده برش می زنیم و روی کباب ها می چینیم. حدر ادامه صبر می کنیم تا قسمت زیرین کباب ها نیز به خوبی سرخ شود و گوجه فرنگی ها نیز به خوبی نرم شوند.

مرحله هشتم

حالا تقریبا کباب تابه ای ما آماده سرو است. در این مرحله کباب تابه ای را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و گوجه فرنگی ها را نیز کنار ان می چینیم. در صورت تمایل روغن باقیمانده در تابه را نیز روی کباب ها می ریزیم.

مرحله نهم

این کباب خوشمزه را می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنیم. البته اگر می خواهید این کباب را به صورت رستورانی سرو کنید، ابتدا کته قالبی را در بشقاب بکشید، سپس تکه های کباب را روی کته قرار دهید و سرو کنید.