چقدر با مزایا و معایب کمری آشنا هستید؟!

چقدر با مزایا و معایب کمری آشنا هستید؟!


65

1399/10/17

11:10


چقدر با مزایا و معایب کمری آشنا هستید؟!

سلامت نیوز: تویوتا کمری از سدان‌های بسیار موفق کمپانی تویوتا است و از گذشته تا کنون، توانسته است فروش بسیار خوبی را در بازارهای جهانی تجربه کند. کمری در سال 2012 برای نخستین بار وارد بازار ایران شد. اما چون ظاهر خودرو و امکانات رفاهی آن در مقایسه با سوناتا و کیا اپتیما، در درجه‌ی پایین‌تری قرار داشت، چندان مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. همین موضوع باعث شد تا کمپانی تویوتا، نسخه‌ نیو فیس این خودرو را در سال 2015 وارد بازار کند. این نسخه نسبت به نمونه‌ی پیشین از ظاهر بسیار زیباتری برخوردار بود و از امکانات و آپشن‌های بیشتری بهره می‌برد.

پس از آن با همکاری ایرتویا عرضه‌ی این خودرو در بازار کشورمان آغاز شد. اگرچه این عرضه مدت زیادی طول نکشید و ورود آن به همراه دیگر شاسی بلند‌های لوکس موجود در بازار ممنوع اعلام شد. ما در ادامه‌ی نوشتار قصد داریم، مزایا و معایب تویوتا کمری را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

چقدر با مزایا و معایب کمری آشنا هستید؟!

مزایای تویوتا کمری

امنیت بالا و فرمان پذیری خوب

رانندگی با آخرین نسل تویوتا کمری، تجربه‌ای شیرین و آرامش بخش را برای شما به همراه می‌آورد. بخصوص در جاده‌های پر پیچ و خم خیالتان از بابت امنیت خودرو کاملا آسوده است. در نمونه‌های قدیمی تر کمری، حضور ده عدد کیسه‌ی هوا در فضای داخلی خودرو، سیستم کنترل سراشیبی، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، حسگر فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز و ... باعث شده است تویوتا کمری در سال 2015 موفق به دریافت 5 ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی NHTSA آمریکا شود. مدل 2019 کمری نیز از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار است. به طوری که توانسته است بالاترین امتیازها را در تست تصادفات مدیریت ملی رفت و آمد بزرگراههای آمریکا بدست آورد.

قوای فنی مطلوب

در نسخه‌ی بنزینی تویوتا کمری، یک پیشرانه‌ی 2.5 لیتری 4 سیلندر از توان تولیدی 181 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر برخوردار است. این نیرو توسط یک گیر بکس شش سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و می‌تواند سرعت خودرو را در مدت 9.3 ثانیه از صفر به صد برساند. در مدل‌های هیبریدی خودرو، یک موتور 2.5 لیتری کم مصرف، در کنار دو موتور الکتریکی، حداکثر توان 200 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متری را به خودرو می‌دهد. انتقال نیروی این مجموعه‌ی هیبریدی با استفاده از یک گیربکس هشت سرعته‌ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و به عملکرد بسیار بالای خودرو در بزرگراهها کمک می‌کند. چنین مزیتی در مدل‌های هیبریدی کمری، باعث می‌شودکه خودرو در مدت 7.8 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. ثبت چنین رکوردی برای این خودرو، آن را در دسته‌ی خودروهای پر شتاب بازار دسته بندی می‌کند و باعث می‌شود در مقایسه با دیگر رقبای هیبریدی خود مثل هیوندا سوناتا و کیا اپتیما، سریعتر عمل کند.

چقدر با مزایا و معایب کمری آشنا هستید؟!

مصرف سوخت پایین و استهلاک کم

خودروهای تویوتا همواره به دلیل مصرف سوخت مناسب، هزینه‌ی کم و استهلاک پایین مورد توجه بوده‌اند و توانسته‌اند رضایت خریداران را به دست آورند. تویوتا کمری بنزینی، به طور میانگین در هر صد کیلومتر، 7.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. با توجه به ابعاد خودرو، مصرف سوخت برای چنین سدانی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر این حضور برخی فناوری‌ها، مانند گوتیگ پیستون در موتور بعضی از نمونه‌های بنزینی، استهلاک کم‌تر موتور را نتیجه می‌دهد.

پیشرانه‌های هیبریدی نسبت به نمونه‌های معمولی از مصرف سوخت پایین‌تری برخوردارند. همچنین استهلاک بسیار پایین‌تر خودرو نسبت به نمونه‌های بنزینی، کاملا مشهود است. زیرا این نمونه، با بهره‌گیری از موتور الکتریکی در سرعت‌های پایین، باعث می‌شود که فشار زیادی به موتور احتراقی وارد نشود. همین موضوع عمر مفید موتور را افزایش می‌دهد. مدل‌های هیبریدی در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر بنزین می‌سوزانند.

معایب تویوتا کمری

با این که کمری از لحاظ ایمنی از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی برخوردار است. اما به دلیل سیاسی بازی‌های کمپانی تویوتا، در بخش امکانات رفاهی، چندان جذاب ظاهر نشد. به طوری که در مقابل دیگر رقبای کره‌ای‌ خود، امکانات رفاهی کمتری دارد. البته تیپ فول تویوتا کمری، امکانات رفاهی به نسبت مناسبی دارد. اما در مدل‌های پایه، بسیاری از این تجهیزات حذف شد‌ه‌اند.

چقدر با مزایا و معایب کمری آشنا هستید؟!

مدل‌های هیبریدی خودرو، طراحی پیچیده‌ای دارند و تعمیرات آن‌ها به دانش و تخصص بالا نیازمند است. علاوه بر آن هزینه‌ی تعمیرات به نسبت بالاست. مشکل در ارائه‌ی خدمات مناسب و تامین قطعات مورد نیاز خوردو، یکی دیگر از معایب خودرو کمری است.

از دیگر معایب تویوتا کمری می‌توان به هندلینگ و سواری معمولی خودرو اشاره کرد. همین موضوع باعث شده است که خودرو در پیچ‌ها پایداری کافی را نداشته باشد.این خودرو حتی در مقایسه با رقبای قدیمی‌تر خود هم، راحتی مناسبی ندارد. کابین خودرو در مدل‌های 2019، بسیار جادار است و فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌‌دهد. طوری که می‌توان از این خودرو برای یک سفر طولانی مدت و خانوادگی، بهره برد. اما طراحی داخلی کابین جذابیت زیادی ندارد و بسیار ساده طراحی شده است. علاوه بر آن در فضای داخل اتاقک، متریال و مواد ارزان‌ قیمت به کار گرفته شده است.

کلام آخر

تویوتا کمری یکی از اصیل‌ترین سدان‌های خانوادگی تویوتا و یکی از پرفروش ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود که از لحاظ محبوبیت و قدمت دست کمی از تویوتا کرولا ندارد. نسل هفتم تویوتا کمری در سال 2015 راهی بازار کشورمان شد و در حدود یک سال بعد نمونه فیس‌لیفت آن نیز به خیابان‌های کشورمان پای گذاشت. نمونه فیس‌لیفت نسل هفتم تویوتا کمری، به واسطه طراحی جذاب، سواری نرم و استهلاک کم توانست همچون نسل‌های گذشته خود فروش مناسبی را در بازار داخلی تجربه کند. در حال حاضر تویوتا کمری نسل هفتم با دو نوع پیشرانه هیبریدی و بنزینی و در دو تیپ XLE و GLE قابل خریداری است که نمونه هیبرید از پیشرانه پرتوان‌تر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است!

امیدواریم این مقاله که به کمک سایت همراه مکانیک نوشته شده توانسته باشد اطلاعات کافی را در مورد این خودرو در اختیار شما بگذارد. برای مطالعه مقالات بیشتر در مورد انواع خودروها می‌توانید به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو