بهترین مارک های عینک طبی در جهان

منبع: زیبامون

287

1399/10/17

11:35


در این بخش از زیبامون به معرفی چندین برند مشهور عینک طبی در جهان پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

بهترین مارک های عینک طبی در جهان

بهترین مارک عینک طبی شامل چندین نام بزرگ است که اغلب آنها در ایران هم وجود دارند و ما در لوناتو آنها را عرضه می‌کنیم.

عینک طبی زنانه و مردانه توسط کمپانی‌های زیادی در جهان ساخته و عرضه می‌شوند. اما فقط چند برند است که همه‌جانبه در جهان شهرت دارد و محصولاتش در بیشتر کشورهای دنیا مورد توجه عموم مردم قرار دارد.

ما در زیر چندین برند مشهور را به اختصار معرفی کرده‌ایم. برای آشنایی با بهترین مارک عینک طبی تا انتهای این مطلب با لوناتو همراه باشید.

 

بهترین مارک عینک طبی

 

  1. RAY-BAN
  2. GUCCI
  3. TOM FORD
  4. PRADA
  5. PERSOL
  6.  VERSACE
  7. BURBERRY
  8. DOLCE & GABBANA
  9. COACH
  10.  GIORGIO ARMANI

 

1- برند Ray-Ban (ری بن)

 

عینک طبی 1

 

در فهرست بهترین مارک عینک طبی ، برند Ray-Ban در صدر می‌نشیند. ری بن (Rayban) یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی طراحی و ساخت عینک‌های طبی و آفتابی است.

این برند در سال ۱۹۳۷ توسط شرکت آمریکایی Bausch & Lomb تاسیس شد. شهرت اصلی ری بن در جهان به خاطر عینک‌های مدل ویفری (Wayfarer) و خلبانی (Aviator) است.

در سال ۱۹۹۹، شرکت Bausch & Lomb برند ری بن را به ارزش ۶۴۰ میلیون دلار به شرکت ایتالیایی Luxottica فروخت. در هفتم می ۱۹۳۷ بوش اند لومب حق انحصاری مدل مشهور خود به نام ری‌بن خلبانی را ثبت کرد. لنزهای سبز رنگ این عینک مانع نفوذ اشعه‌های فرابنفش و فروسرخ به داخل چشم می‌شد. قاب فلزی و روکش طلای آن نیز بسیار سبک بود. در همان سال فروش این عینک به عموم مردم هم آغاز شد.

 

2.  برند Gucci (گوچی)

 

عینک طبی 2

 

گوچی ابتدا در حوزه مد و لباس فعالیت خود را شروع کرد. سال‌ها بعد برای توسعه کسب و کار خود وارد حوزه‌های دیگر از مد و فشن شد که یکی از آنها، عینک طبی است.

گوچی عینک‌های طبی و آفتابی زنانه و مردانه تولید می‌کند و در این زمینه هم شهرت و محبوبیت بالایی دارد.

فریم‌های بزرگ مشخصه‌ی اصلی فریم عینک‌های گوچی است. این محصولات در مدل‌های مختلف مثل مدل‌های خلبانی و کلاسیک عرضه می‌شوند

 

3. برند Tom Ford (تام فورد)

 

عینک طبی 3

 

تام فورد با اینکه برند خیلی قدیمی نیست و اولین بار در ۲۰۰۵ پا به عرصه رقابت گذاشت، اما یکی از موفق ترین برندهای تولید عینک طبی و عینک آفتابی است. طراح این برند شخصی به نام «تام فورد» است. او در سال ۲۰۰۴ میلادی، خانه ی مد میلیارد دلاری گوچی را ترک کرد زیرا مدیران گوچی با برخی از طرح های تام فورد موافق نبودند. در همان سال، او کمپانی شخصی خود را با نام خودش تاسیس و به همه ثابت کرد که طرح هایش واقعا جذاب هستند.

عینک‌های طبی تام فورد در فهرست ۳ برند برتر جهان قرار دارند. عینک‌های آفتابی این برند نیز بسیار مشهورند.

اولین فروشگاه عینک آفتابی مردانه تام فورد در سال ۲۰۰۷ در شهر نیویورک گشایش یافت. با اینکه در آن زمان مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه مد قرار گرفت اما به راه خود ادامه داد و یک دهه پس از آن توانست به یکی از مشهورترین تولیدکننده های عینک آفتابی در جهان تبدیل شود.

تمامی عینک های تام فورد خاصیت ۱۰۰ درصدی ضد UV دارند و تقریبا همه فریم های عینک هایش باریک و ظریف هستند. مدل های خلبانی، گربه ای و ویفرر عینک های آفتابی این برند از همه محبوب تر هستند.

 

4. برند Prada (پرادا)

 

عینک طبی 4

 

پرادا در سال ۱۹۱۳ میلادی در شهر میلان تاسیس شد. احتمالا لازم نیست خانه ی مد «پرادا» را معرفی کنیم! این برند مشهور ایتالیایی مصداق بارز کلاس، وقار و لوکس بودن است و تقریبا همه نامش را شنیده اند.

پرادا محصولات بسیار متنوعی در زمینه مد و فشن دارد، از پوشاک گرفته تا کالاهای چرمی، کفش، عطر و البته عینک طبی و عینک آفتابی.

عینک طبی پرادا برای فریم‌های سایز بزرگ و شکل‌های هندسی خود شهرت جهانی دارند. دسته‌ها و لولای عینک‌های ساخت این برند نیز همیشه خاص و منحصر به فرد هستند.

مدل‌های عینک بهترین مارک عینک طبی شامل فریم‌های گربه‌ای، گرد، سیلوئت و مربعی کلاسیک است.

عینک های آفتابی پرادا هم تلفیقی از جذابیت و شیک بودن هستند. طراحی های این محصولات به گونه ای است که نمی توان ساده از کنار آنها گذشت و تقریبا هر سلیقه ای را پوشش می دهد.

عینک های آفتابی پرادا نیز در طراحی های متنوع همچون گربه ای، فریم های بیضی یا پروانه ای عرضه می شوند.

قاب و شیشه این عینک ها، کیفیت بسیار خوبی دارند و به بهترین نحو از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کنند. شاید تنها ایرادی که بتوان به این برند گرفت، بالا بودن قیمت محصولاتش باشد.

 

5. برند Persol (پرسول)

 

عینک طبی 5

 

پنجمین برند این لیست، پرسول ایتالیایی است. پرسول از عبارت ایتالیایی «per il sole» به معنای «برای آفتاب» گرفته شده است.

این کمپانی ۲۰ سال قبل از اینکه ری-بن متولد شود، در سال ۱۹۱۷ راه‌اندازی شد و همچون ری-بن در همان دهه ۱۹۰۰ میلادی توسط شرکت لوکساتیکا خریداری شد. از این رو می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید عینک آفتابی در جهان است.

پرسول در ابتدا فقط برای خلبان‌ها و راننده‌های مسابقات اتومبیل‌رانی عینک می‌ساخت. اما اکنون در زمینه تولید عینک‌های طبی و آفتابی بادوام، مخصوصا عینک‌های‌ ورزشی شهرت دارد.

در ساخت و تولید عینک‌های آفتابی پرسول، از مواد بسیار باکیفیتی استفاده می‌شود که علاوه بر وضوح دید، از چشم‌ها هم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

البته در برخی از مدل‌ها، قاب عینک بسیار شکننده است و باید با احتیاط زیاد از آنها استفاده کرد. شیشه‌های برخی مدل‌ها هم سنگین هستند و ممکن است از روی بینی به سمت پایین سر بخورند.

 

6.  برند Versace (ورساچه)

جانی (جیانی) ورساچه اولین مجموعه خود را در سال ۱۹۷۲ میلادی طراحی کرد. اولین برند تجاری خود را با نام Gianni Versace Donna در سال ۱۹۷۸ میلادی معرفی کرد. در همان سال هم اولین بوتیکش را در شهر میلان گشود.

در دهه ۸۰ میلادی ورساچه نماد کلاس و پرستیژ بود و به یکی از اسطوره‌های مد آن زمان در ایتالیا تبدیل شد. ورساچه با سلبریتی‌های مشهوری همچون التون جان همکاری نزدیکی داشت و از این رو برندش خیلی زود توانست بین سوپرمدل‌ها و هنرمندان محبوبیت پیدا کند.

امروزه ورساچه برای تولید عینک‌های خاص و طراحی‌های اغراق‌آمیزش شهرت دارد.

 

7. برند Burberry (بربری)

بربری یک نماد بریتانیایی بسیار شیک است که می‌توان آن را مترادف خلاقیت نیز دانست. معروف‌ترین عینک‌های این برند عینک آفتابی مدل خلبانی است. اما عینک‌های طبی بربری نیز از شهرت زیادی برخوردار هستند.

بربری قطعا یکی از موفق‌ترین خانه‌های مد بریتانیاست. این برند اولین بار در سال ۱۸۵۶ میلادی در بریتانیا گشایش یافت و شهرت خود را مدیون خلاقیت و نوآوری در محصولاتش است. Burberry در کنار کت‌های بارانی معروفش، عینک، عطر و وسایل آرایشی هم دارد. در حال حاضر هم یکی از مطرح‌ترین خانه‌های مد جهان به شمار می‌رود. دفتر بربری در شهر لندن قرار دارد.

 

8. برند Dolce & Gabbana (دولچه اند گابانا)

یکی از بهترین مارک عینک طبی ، دولچه اند گابانا است. این برند توسط دو طراح ایتالیایی به نام‌های دومینیکو دولچه و استفانو گابانا در سال ۱۹۸۵ میلادی متولد شد.

این برند در ابتدا در زمینه تولید لباس زیر، مایوی شنا و عطر فعالیت داشت. اما مجموعه عینک برند ایتالیایی دولچه اند گابانا در سال ۲۰۰۶ میلادی شروع به کار کرد. این مارک در طراحی عینک‌های خود از طبیعت، گل و ریشه‌ها الهام می‌گیرد. همین طراحی‌های عجیب، متفاوت و پرزرق‌و‌برق D&G باعث شده تا این برند عینک ایتالیایی در بین سلبریتی‌ها و عموم مردم محبوب باشد.

 

9. برند Coach

برند Coach در سال ۱۹۴۰ میلادی در شهر نیویورک متولد شد. ۶ هنرمند و صنعتگر با همکاری هم و با هدف تولید اقلام زیبایی و مد از جنس چرم وارد عرصه رقابت شدند. آنها خیلی زود توانستند به یک برند مشهور آمریکایی تبدیل شوند. در سال ۲۰۱۲ میلادی، Coach تولید عینک را آغاز کرد.

عینک‌های کوچ تلفیقی از زیبایی و طراحی‌های کلاسیک و مدرن هستند. این برند عینک طبی و آفتابی زنانه و مردانه تولید و عرضه می‌کند.

 

10. برند Giorgio Armani (جورجیو آرمانی)

طراح اسطوره‌ای ایتالیایی یعنی جورجیو آرمانی برای تعریف دوباره مد با تولید محصولات چرمی مدرن محبوبیت و شهرت جهانی دارد. او اولین بار برند خود را در سال ۱۹۷۵ میلادی معرفی کرد و در اواخر دهه ۱۹۸۰ آن را توسعه بخشید. در میان محصولات جورجیو آرمانی می‌توان به عینک هم اشاره کرد.

جورجیو آرمانی یکی از بهترین مارک عینک طبی و برندهای با پرستیژ در جهان است.

جذابیت محصولات این برند در سادگی و شیک بودنشان است. همین سادگی کلاس و وقار خاصی به محصولات آرمانی بخشیده است.

 

سوالات رایج در مورد بهترین مارک عینک طبی

 

بهترین برند عینک طبی در جهان چیست؟

ری بن، پرادا، تام فورد، پرسول، گوچی، جورجیو آرمانی و دولچه اند گابانا جزو بهترین‌ها هستند.

 

برند دولچه اند گابانا برای کدام کشور است؟

دولچه و گابانا یک برند ایتالیایی است که در سال ۲۰۰۶ میلادی طراحی و ساخت عینک را به چرخه تولیدات خود اضافه کرد.

 

گوچی عینک طبی هم تولید می‌کند؟

بله، برند مشهور گوچی علاوه بر عینک‌های آفتابی خاص در زمینه تولید عینک طبی هم فعالیت می‌کند.


چرا عینک های برند های مشهور گران هستند؟

این بالا بودن قیمت بیهوده نیست و در اغلب این محصولات از سنگ‌های قیمتی، جوهرات، طلا یا بافت‌ها و طرح‌های منحصربه‌فردی استفاده شده که بدون شک نمونه آن را در هیچ محصول دیگری نمی‌توانید بیابید. به هیمن خاطر است که عینک‌های برندهای مشهور، یا عینک‌هایی که سلبریتی‌ها تبلیغ می‌کنند بسیار گران‌تر از انواع دیگر عینک آفتابی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو