اعلام تبدیل یزد به شهر ملی زیورآلات سنتی

منبع: همگردی

143

1399/10/17

16:31


ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، تبدیل یزد به شهر ملی زیورآلات سنتی صورت گرفت.

یزد، شهر ملی زیورآلات سنتی شد

سید مصطفی فاطمی افزود: در این پرونده، بحث زرگری، طلا و جواهر، نقره و مس و سنگهای زینتی یزد گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: یزدی ها از قدیم در حرفه زرگری و شیوه استخراج طلا تبحر خاصی داشتند تا جایی که استانهای دیگر برای قالبگیری، طلای خود را به یزد می آوردند و این نشان دهنده این است که از گذشته زرگری یک شاخص اقتصادی مهم در یزد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خاطرنشان کرد: آنچه امروز برای استان حاصل شده، نتیجه سالها تلاش هنرمندان حوزه طلا و جواهر یزد است و ما تنها هنر آنها را معرفی کرده ایم و این پرونده، مقدمه ای برای تبدیل یزد به شهر جهانی زیورآلات سنتی خواهد شد.

فاطمی در ادامه از اتحادیه صنف زرگران، شهرداری یزد، پژوهشگران تدوین پرونده و کارشناسان حوزه صنایع دستی که تلاش آنها موجب شد این اتفاق خوب برای یزد رقم بخورد، تشکر کرد و افزود: امیدواریم طلای یزد جهانی بعنوان برند اصلی حوزه صنایع دستی یزد مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد همچنین با اشاره به پیشنهاد استاندار یزد در جلسه امروز در خصوص انتخاب شهر شاهدیه به شهر ملی نساجی سنتی و شهرستان بافق بعنوان شهر دست بافته های حصیری اظهار امیدواری کرد با آماده شدن پرونده این 2 شهرستان، در آینده نزدیک شاهد ثبت ملی آنها باشیم.

تبدیل یزد به شهر ملی زیورآلات سنتی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو