امروز (چهارشنبه)، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ایران مهمان ویژه آخرین روز مرحله ششم اردوهای تیم ملی بوکس بزرگسالان (آماده سازی برای مسابقات جهانی انتخابی المپیک در فرانسه) در سالن شماره ۹ ورزشگاه انقلاب بود.

بوکسورهای تیم ملی ایران به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در دیداری تدارکاتی به‌ مصاف تیم منتخب استان‌ها رفتند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس، حمیدرضا قبایی‌زاده دبیر فدراسیون ‌و علیرضا استکی سرمربی تیم ملی نفرات حاضر در سالن بودند.

مسعود سلطانی‌فر در جریان این دیدار به ملی‌پوشان بوکس ایران گفت: در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک به مسئولان فدراسیون بوکس گفته‌ام که وزارت ورزش نهایت تلاش و همکاری خود را به کار می‌گیرد تا این رشته در مسیر المپیک و خود بازی‌ها به موفقیت برسد. گزارش‌های امیدوار کننده امروز آقایان ثوری و استکی، سطح توقع ما را از شما ملی‌پوشان عزیز بالا برده و جامعه ورزش را نیز برای کسب موفقیت امیدوار کرد.

او ادامه داد: امیدوارم بوکس در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حماسه‌ساز شود و برای نخستین‌بار مدال آور المپیک باشد. همینجا اعلام می‌کنم که هر ورزشکاری سهمیه بگیرد حتی اگر یک ماه پیش از المپیک باشد، برای یک سال ماهی ۵ میلیون تومان حقوق خواهد گرفت تا دغدغه مالی نداشته باشد. هر بوکسوری که در مسابقات انتخابی المپیک پاریس سهمیه بگیرد، قطعا ۱۸ ماه حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومانی دریافت می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان ایران با بیان اینکه پاداش خوبی هم برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته است، افزود: ما حتی برای نفراتی که تا پای سکو برسند هم پاداش‌هایی جدا از پاداش مدال‌ آوران در نظر داریم که ان‌شاءالله زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

او با اشاره به اهمیت بازی‌های تدارکاتی نیز گفت: همچنین همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که شرایط برای برگزاری اردوهای مشترک با بهترین تیم‌های دنیا فراهم شود تا پیش از المپیک این اردو به پیشرفت بوکسورها کمک کند.