حسن غفوری فرد، فعال سیاسی اصولگرای و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه ارزیابی او از یک رییس‌جمهور با آراء حداقلی برای دولت سیزدهم چیست و چه پیامدهایی برای نظام دارد؛ گفت: در درجه اول، اولویت ما سطح مشارکت عمومی و افزایش «سرمایه اجتماعی» است. این هم از نظر مقام معظم رهبری بسیار مهم است و ایشان بارها و بارها در هنگام انتخابات فرمودند صرف نظر از آن که چه کسانی انتخاب می‌شوند باید تلاش کرد که سطح مشارکت عمومی بسیار بالا باشد و هم تمامی اصولگرایان معتقد هستند که سطح مشارکت عمومی اولویت اول ماست. قدرت و اقتدار نظام ارتباط تنگاتنگ با سرمایه اجتماعی دارد و این سرمایه نباید دچار آسیب شود، چرا که جبران آسیب این سرمایه بسیار مشکل است (اگر نگوییم محال است). باید با مردم آشتی کرد، باید به گلایه آن‌ها توجه کرد. این که ما فقط موقع انتخابات با مردم صحبت کنیم پسندیده نیست.

ساده زیستی شهید رجایی و سردار سلیمانی عامل محبوبیت آنها شد

این فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: باید به احساسات و خواست و به خصوص انگیزه‌ها و احساسات مردم توجه کرد. این زیبا نیست که یک شخصیت درجه اول مملکت برای افتتاح یک کارخانه خودروسازی با یک ماشین خارجی وارد کارخانه خودروسازی ایرانی شود، این یک طنز تلخ بود. به یاد دارم وقتی شهید رجایی می‌خواستند به استان خراسان سفر کنند، به من تلفن زدند و گفتند اولا هیچکس را خبر نکنید، ثانیا فقط یک اتوبوس برای اعضای هیئت و خود ایشان آورده شود و ثالثا از جاده‌های خارج از شهر حتی الامکان برویم که در شهر ترافیک ایجاد نشود. این دقت‌ها بود که شهید رجایی  را آنقدر محبوب دل‌ها کرد. این محبوبیت شهید سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم نشات گرفته از آن سبک و روش و آداب ساده زیستی ایشان بود که حتی چهره جهانی از او ساخت.

از شاخصه‌های اول انقلاب فاصله گرفته‌ایم

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد برخی مسائل در مورد ویژگی‌های رئیس جمهور، قدیمی و یا رویایی شده است؛ خاطر نشان کرد: البته سوگمندانه باید گفت ما از معیارها و شاخص‌های اول انقلاب فاصله گرفته‌ایم و بدتر از همه آن که فاصله مسئولین حتی به گفته خود این بزرگواران (فرمایشات آقای علی شمخانی را مرور فرمائید) از مردم فاصله گرفته‌اند و مردم هم از آن‌ها فاصله می‌گیرند. اما شهید سلیمانی مثال خوبی است از اینکه هنوز هم بزرگانی هستند که با مردم هستند و مردم هم از جان و دل به آنان علاقمند هستند همانطور که در جریان تشییع پیکر پاک این شهید شاهد بودیم. به نظر اینجانب باید به همان نتیجه‌ای برسیم که سید جمال الدین اسد آبادی در آخر عمر رسید یعنی دوستی و همراهی با مردم.

رئیس‌جمهور باید خود را خادم مردم بداند نه مخدوم آن‌ها

وی افزود: باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که خود را خادم مردم بداند نه مخدوم آن‌ها. می‌شود به دوران طلایی اول انقلاب مراجعت کرد. این واپس گرایی نیست، این عین تحول و انقلاب است باید حقایق را پذیرفت. آداب و روش مقام معظم رهبری، ساده زیستی حضرت ایشان رفتار مردمی ایشان، در ملاقات با خانواده شهدا حتی شهدای اقلیت مذهبی چای و میوه با آن‌ها خوردند و وقتی به پدر و مادر شهید میوه با دست خود تعارف کردند، حضورشان در مراسم مورد علاقه مردم و صد البته الطاف الهی برای ایشان این همه محبوبیت ایجاد کرده است. هر که طالب محبوبیت هست می‌تواند این گونه رفتارها را سرمشق خود قرار دهد. زندگی زیباتر خواهد شد، مردمی‌تر خواهد شد، راحت‌تر خواهد شد.