طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه شیرینی کشمشی با لیوان بدون فر مرحله به مرحله نی نی سایت درون قابلمه روی گاز

شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های بسیار محبوب ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. این از متعارف ترین روش های پخت شیرینی کشمشی استفاده از فر است که خیلی راحت و سریع این شیرینی آماده می شود. البته خیلی از افراد در منزل فر یا توستر ندارند و تمایل دارند این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنند. این آموزش را آماده کرده ایم تا کسانی که در منزل فر ندارند هم بتوانند به راحتی این شیرینی خوشمزه را با استفاده از فر دست ساز در قابلمه روی گاز درست کنند. البته با این روش می توانیم تمام کیک ها و شیرینی هایی که نیاز به فر دارند را بدون فر درست کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کشمشی بدون فر
آرد قنادی۳۰۰ گرم
پودر قند۲۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
ماست۵۰ گرم
کشمش پلویی۱۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
روغن صاف قنادی۱۸۰ گرم

دستور پخت شیرینی کشمشی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کشمشی درون قابلمه ابتدا پودر قند را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۷ الی ۸ دقیقه آن ها را هم می زنیم تا پوک شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن بعد از گذشت ۷ دقیقه همزدن به مواد اضافه می کنیم و با دور متوسط هم می زنیم،همین طور بلافاصله وانیل مایع را نیز به مواد می افزاییم.

مرحله سوم

بعد ماست شیرین را به مواد اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه با دور متوسط مواد را می زنیم تا با هم یکدست شوند. سپس آرد را از الک رد می کنیم و طی سه مرحله به موادی که در بالا اشاره کردیم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

همین طور که در حال اضافه کردن هستیم همزن را روی مواد قرار می دهیم تا کاملا مخلوط شوند. در مرحله آخر که آرد را اضافه می کنیم با دور کند فقط چند ثانیه در حد مخلوط شدن با مواد هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

خمیر بدست آمده در این مرحله کاملا یکدست و صاف است و کمی سفت است. در ادامه کشمش ها را به خمیر اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی داخل خمیر مخلوط می کنیم و بعد خمیر را داخل قیف می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه مورد نظرمان را انتخاب می کنیم و سه پایه را داخل آن قرار می دهیم تا از راحت جا شدن آن داخل قابلمه مطمئن شویم و تا کمتر از یک بند انگشت آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله کف یک سینی مناسب که داخل قابلمه جا شود کاغذ روغنی قرار می دهیم و با قیف ساده روی کاغذ روغنی با کمی فاصله به صورت دایره قیف می زنیم.آب که گرم شد،سه پایه را داخل قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

سپس سینی را روی آن قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت ۲۰ دقیقه شیرینی ها بپزند.بعد شیرینی کشمشی های تازه را آرام از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف می چینیم.نوش جان