به گزارش آسوشیتدپرس، ده‌ها هزار سرباز از هند و پاکستان در امتداد دو طرف خط کنترل مستقر شده‌اند. آرامش ظاهری معمولاً با تیر اسلحه‌های مشتعل درهم شکسته می‌شود، در حالی که هر طرف، دیگری را به آغاز شلیک متهم می‌کند.

زمین سخت است و زندگی غیرنظامیانی که در منطقه مرزی هند و پاکستان زندگی می‌کنند، از آن هم سخت‌تر است چرا که آن‌ها اغلب در خط آتش گیر می‌افتند. طی سال گذشته سربازان دو طرف تقریباً به طور روزانه در امتداد جبهه، شلیک رد و بدل کرده‌اند که این شلیک‌ها ده‌ها کشته از بین غیرنظامیان و سربازان به جا گذاشته است.

روزنامه‌نگاران آسوشیتدپرس اخیراً توانستند رزمایش ضدشورش ارتش هند در نواحی "پونچ" و "راجوری" در امتداد خط کنترل را پوشش دهند. این آموزش ‌متمرکز بر تمرینات تاکتیکی، تمرینات نبرد، تمرین شلیک، عملیات ضدشورش و سازگاری سربازان با شرایط سخت آب و هوایی بود.

در زمستان هنگامی که گردنه‌های صعب‌العبور کوهستانی با برف مسدود می‌شوند، نیروهای هند به سنگرها نقل مکان می‌کنند و گشت‌زنی‌های دوربرد خود را برای حفظ پاسبانی شدید در امتداد مرز انجام می‌دهند.

در برخی مناطق راجوری، شبه‌نظامیان محلی با نام "کمیته‌های دفاعی روستا" تشکیل شده‌اند تا به ارتش هند در نظارت دقیق کمک‌رسانی کنند.