بایدن طرفداران ترامپ را تروریست خواند

منبع: برترین ها

55

1399/10/19

00:05


رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در صحبت‌هایی بعد از تأیید رسمی پیروزی‌ خود در انتخابات، ضمن محکوم کردن حمله به کنگره گفت این حمله نتیجه حملات بی‌امان ترامپ علیه دموکراسی بود.

خبر‌گزاری فارس: «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سخنانی بعد از تأیید رسمی پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش به حمله چهار‌شنبه هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان کنگره واکنش نشان داد.

بایدن در صحبت‌های خود با تروریست خواندن عاملان این حمله، ترامپ را مسئول آن دانست و گفت حمله به کنگره نتیجه حملات بی‌امان ترامپ علیه دموکراسی آمریکا بود.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: «کسانی که روز گذشته این حمله را انجام دادند اراذل و اوباش و تروریست‌های محلی بودند.»

وی افزود این حمله که توسط معترضان حامی دونالد ترامپ انجام گرفت یکی از تاریک‌ترین روز‌های ملت ما را رقم زد.

بایدن طرفداران ترامپ را تروریست خواند

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با اشاره به نژادپرستی رایج در کشورش گفت در صورتی که معترضان سیاهپوست به کنگره حمله می‌کردند با آنها به طور متفاوتی برخورد می‌شد.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حمله چهار نفر کشته شده و ۱۴ مأمور پلیس واشنگتن مجروج شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تا کنون ۵۲ در نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان کنگره هم خبر داده که حدود ۶۰ پلیس کنگره در جریان این حادثه زخمی شده‌اند که از میان آنان ۱۵ نفر در بیمارستان بستری شده و حال یکی از آنان وخیم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو