شبکه خبری العربیه گزارش داد که این انفجار تلفات انسانی به همراه نداشته است.

این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که چهارشنبه پیش، یازدهم دی ماه (۳۰ دسامبر) همزمان با ورود اعضای کابینه جدید دولت مستعفی به فرودگاه عدن، چند انفجار مهیب در این فرودگاه رخ داد و وزارت بهداشت دولت مستعفی تعداد تلفات این انفجار را حدود ۲۵ کشته و ۱۱۰ مجروح اعلام کرد.

استاندار عدن در واکنش به این اتهام‌زنی‌ها گفت که این انفجارها در چارچوب تسویه‌حساب‌ها نیروهای اشغالگر و مزدورانشان و ایجاد هرج و مرج و نابودی در استانهای تحت اشغالشان می‌گنجد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای سیاسی انصارالله در واکنش به این موضوع در توئیتر خود نوشت: یک کشور، توافق را منعقد می‌کند و کشوری دیگر خواستار به شکست کشاندن آن است.

امارات و عربستان سعودی که از ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکرکشی کرده بودند برای فرار از اتهام ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرفین درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را که تحت کنترل شورای انتقالی و دولت مستعفی بود بگیرد تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت سال جاری در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، «استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت ۷ هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصار الله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه» بوده است.

منصور هادی در حالی فرمان تشکیل کابینه را صادر کرد که خود از سال ۲۰۱۵ فراری و ریاض‌نشین شده است و دولت نجات ملی که جنش انصار الله یمن در آن مشارکت دارد، شمال غربی و غرب یمن را که از نظر ژئوپولیتیکی و تعداد جمعیت حائز اهمیت است، تحت کنترل دارد.