پس از حوادث روز گذشته در آمریکا و اغتشاشات هواداران ترامپ در مقابل ساختمان کنگره این کشور در واشنگتن، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد اختلافات میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و مایک پنس، معاون او، در شبانه‌روز گذشته عمیق‌تر شده است.

این دو منبع آگاه اعلام کردند که اختلاف بین ترامپ و معاونش در ۲۴ ساعت گذشته عمیق‌تر شده است. ترامپ از پنس عصبانی است و پنس از ترامپ ناامید و ناراحت است. این در حالی است که آن دو در شبانه‌روز گذشته هیچ گفتگویی نیز باهم نداشته‌اند.

ناراحتی پنس از ترامپ از هفته‌های گذشته و درپی تلاش ترامپ برای متقاعد کردن وی برای لغو یکجانبه انتخابات آغاز و با حمله دیروز حامیان ترامپ به ساختمان کنگره که در پی فراخوان ترامپ روی داد، به اوج خود رسید.

پیش از این اما «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا، امروز (پنج شنبه) در پیامی تاکید کرد برای واکنش به اغتشاشات اخیر این کشور استعفای مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، کفایت نمی‌کند.

پیش از سندرز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز خواستار برکناری دونالد ترامپ شده و گفت: «اگر متمم بند ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس جمهور مستقیما اقدام کند.»

ساعاتی پیش «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ] فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»

این در حالی است که پیش از این الین چاو، وزیر حمل‌ونقل دولت ترامپ به دلیل خشونت ایجاد شده از سوی حامیان ترامپ، از سمت خود  استعفا داد.

اریک دریبند، رئیس بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا نیز در پی اغتشاشات روز چهارشنبه از سمت خود کناره گیری کرد.

حامیان ترامپ روز چهارشنبه با ورود به ساختمان کنگره آمریکا در پایتخت دست به شورش و اعمال خشونت زدند. درپی این اعتراضات بسیاری از مقامات از سمت خود استعفا دادند.