طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون همزن برقی برای 4 نفر بدون کره پف دار با سس شکلات برای ۶ نفر xvc jidi  k d  a ghjd

پنکیک شکلاتی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این پنکیک خوشمزه تفاوتی با پنکیک ساده ندارد، فقط برای اینکه رنگ و طعم آن شکلاتی شود، مقداری پودر کاکائو به آن اضافه می شود و به همین دلیل برای کسانی که دوستدار خوراکی های شکلاتی هستند یک گزینه بسیار مناسب برای وعده صبحانه می باشد. این پنکیک خوشمزه را معمولا به همراه شکلات صبحانه یا نوتلا سرو می کنند که باعث خوشمزه تر شدن آن می شود. در برخی دستورها به جای استفاده از پودر کاکائو، از شکلات تخته ای در مواد لازم استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک شکلاتی
آرد سفید¾ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شیر¾ لیوان
تخم مرغ۱ عدد درشت
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری سرپُر
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
اسانس وانیلچند قطره

دستور پخت پنکیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه ابتدا بیکینگ پودر را به همراه پودر کاکائو، نشاسته ذرت به آرد اضافه می کنیم و با قاشق آنها را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس تمام مواد را الک می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را داخل کاسه ای می شکنیم تا از سالم بودن ان مطمئن شویم و شکر را به همراه اسانس وانیل به آن می افزاییم و و با همزن دستی حدودا ۲ دقیقه آن ها را می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به مخلوط آرد اضافه می کنیم و همین طور روغن را نیز می افزاییم و آن ها را با همزن دستی حدودا ۴ دقیقه می زنیم تا یکدست شوند، سپس مخلوط تخم مرغ را نیز به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

اگر مابین هم زدن دیدید مایه پنکیک شل است می توانید ۱ قاشق غذاخوری دیگر آرد نیز اضافه کنید. مایه پنکیک را کنار می گذاریم تا ۲۰ دقیقه استراحت کند. سپس تابه ای حتما نچسب را روی حرارت کم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس اجازه می دهیم تا تابه به خوبی داغ شود. توجه داشته باشید که چون مایه پنکیک حاوی روغن است نیاز به اضافه کردن روغن نیست. در ادامه با ملاقه به هر مقداری که می خواهید سایز پن کیک هاتون باشد از مایه بر می داریم.

مرحله ششم

سپس درون تابه می ریزیم تا شبیه به یک دایره کف تابه شکل بگیرد و اجازه می دهیم تا پن کیک خودش را بگیرد و از لبه های دایره شروع کند به حباب های ریز زدن، دقت کنید فقط ۱ دقیقه زمان می برد تا خودش را بگیرد.

مرحله هفتم

زمانی که حباب زد با کفگیر کمی لبه ان را بالا می آوریم اگر از مقدار طلایی شدن آن راضی بودید پن کیک را می توانید برگردانید تا طرف دیگرش نیز بپزد. بعد از پخت پن کیک را روی توری یا داخل بشقاب قرار می دهیم تا خنک شود.

مرحله هشتم

سپس مجددا ملاقه را به سرعت پر می کنیم و مایه بعدی را داخل تابه می ریزیم. به هیچ وجه پن کیک ها را زمانیکه از تابه خارج می کنیم، روی هم قرار نمی دهیم بلکه کنار یکدیگر داخل بشقاب می گذاریم چون پف آنها می خوابد.

مرحله نهم

پس از اینکه همگی پن کیک های شکلاتی آماده شدند می توانید مابین آن ها مربا، نوتلا، عسل یا شکلات صبحانه بریزید و با انواع مغزیجات و یا برش های میوه فصل روی آن را تزئین کنید، سپس سرو کنید.