پنس قصد دارد در تحلیف بایدن شرکت کند

منبع: برترین ها

44

1399/10/19

07:33


یک شبکه خبری آمریکایی گزارش داد که معاون ترامپ قصد دارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند اما منتظر دعوت رسمی برای شرکت در این مراسم است.

خبرگزاری فارس: یک منبع به شبکه خبری سی‌ا‌ن‌ان اعلام کرد که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حضور در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا بوده اما منتظر دعوت برای حضور در این مراسم است.

منبع دیگری گفت که مایک پنس از سوی اطرافیان خود برای حضور در مراسم تحلیف بایدن تحت فشار قرار دارد.

پس از آنکه نشریه پولتیکو برای نخستین بار برنامه معاون رئیس جمهور آمریکا برای حضور در مراسم تحلیف بایدن را مطرح کرد، «دوین اومالی» از مشاوران رسانه‌ای پنس در پیامی در توییتر نوشت:‌« شما نمی‌توانید در چیزی که برای آن دعوتی دریافت نکرده‌اید مشارکت کنید.»

«پیج والتز» سخنگوی کمیته مشترک کنگره برای مراسم تحلیف گفت:‌«رئیس جمهور و معاون آن هرگز به طور رسمی برای جشن تحلیف دعوت نمی‌شوند. ما به رئیس جمهور و معاون وی نمی‌گوییم که آنها کجا حضور یابند.»

یک منبع در این کمیته نیز گفت که دعوت از رئیس جمهور و معاون وی به صورت سنتی در سطح کارمندان انجام می‌شود و به همین دلیل است که آنها هیچ وقت دعوت رسمی دریافت نمی‌کنند.

تصمیم پنس برای حضور در مراسم تحلیف یکی دیگر از نشانه‌های تشدید اختلاف میان پنس و دونالد ترامپ به شمار می‌آید. این دو پیشتر درباره نقش معاون رئیس جمهور در تایید نتایج انتخابات اختلاف پیدا کرده بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو