حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که به صورت زنده از صداوسیما و در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم درحال پخش است، فرمودند: به مردم عزیز قم و به حوزه علمیه عظیم الشان سلام عرض می کنم. وضع دیدار سالیانه امسال ما متاسفانه به این شکل است و من از مشاهده چهره های منور برادران عزیز قمی محروم هستم.

ایشان افزودند: این هم یکی از اشکال زندگی است، از فرازو نشیب های زندگی است. زندگی از این کوچه پس کوچه ها زیاد دارد اما باید مسیر زندگی را طی کرد و این روزها هم گذرا است و مسیر زندگی در جاده آسفالت قرار خواهد گرفت.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرمودند: حمد الهی را به جا بیاورم و از مردم سپاسگزاری کنم برای حرکت عظیم و حماسه گونه ای که در سالگرد شهید سلیمانی بوجود آوردند شهید سلیمانی و شهید ابومهدی در حرکات خودجوش در سرتاسر کشور به حمدالله تجسم عینی پیدا کردند و روح تازه ای به کالبد کشور و ملت دمیده شد.. با هیچ بخشنامه و دستوری امکان نداشت چین حرکتی بوجود بیاید. این حرکت نشان از انگیزه و عواطف و احساسات مردم داشت.

ایشان تاکید کردند: همچنین تجمع بزرگ و شگفت انگیزی در بغداد و دیگر شهرهای عراق برای تکریم و بزرگداشت شهید ابومهدی فرمانده برجسته عراقی و شهید سلیمانی مهمان عزیز مردم عراق برگزار شد. از همه برادران و خواهرانی که در اینجا و عراق در این مراسم شرکت کردند صمیمانه تشکر می کنم.

رهبر انقلاب ادامه دادند: لازم است اسامی شهدای همراه شهید سلیمانی را هم بیاورم چون عظمت شهید سلیمانی باعث شد که نام این شهدا کمتر مطرح شود. شهید پورجعفری، شید مظفری نیا، شهید طارمی و شهید زمانیان و همراهان شهید ابومهدی از شهدای عالیقدر هستند. 

اهم بیانات معظم له را بخوانید؛

*گرامی میدارم یاد شهدای جانباخته در تشییع کرمان و هم چنین در حادثه بسیار تلخ و ناگوار هواپیما در تهران. که حقیقتا حادثه تلخی بود، حادثه ناگواری بود مسئولان کشور را داغدار کرد و امیدواریم خدای متعال به آن شهدا مشمول لطف و رحمت خود قرار ددهد و به خانوده های آنها صبر و تسلا و آرامش دل عنایت کند. مسئولان هم وظایفی دارند که به آنها تذکر داده شده است.

این خبر تکمیل می شود.