مسعود امیری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که «آیا فردی که یکبار مبتلا به کرونا شد باز هم امکان ابتلای مجدد وی وجود دارد؟»، اظهار کرد: معمولاً برای عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی رسم بر این است که وقتی ویروس یکبار بیماری را درگیر می‌کند و فرد مبتلا می‌شود، دیگر بیماری تکرار نخواهد شد و یک ایمنی برای فرد ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: البته باید بدانیم مواردی از ابتلا مجدد به کرونا در ماه‌های اخیر در افرادی که قبلا مبتلا شده بودند گزارش شده، این موضوع در واقع به ما می‌گوید که ممکن است این بیماری عفونت مجدد داشته باشد؛ اما خوشبختانه موارد ابتلای دوباره افرادی که این بیماری را تجربه کردند، بسیار نادر است.

امیری افزود: با توجه به این موضع نیز به همه افراد توصیه می‌کنیم بعد از ابتلا به این بیماری و بهبودی، حتماً رعایت نکات بهداشتی لازم مانند شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را داشته باشند.

متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در عمده افرادی که حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند این حس‌ها حداکثر تا دو ماه باز برمی‌گردند، اگر این زمان برگشتن حس در برخی افراد بیشتر شد باید با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنند اما این حس‌ها در عمده این افراد خود به خود بر می‌گردد.

وی افزود: به نظر می‌رسد داروی عمده‌ای که این حس بویایی و چشایی را برگرداند تا به حال وجود ندارد.