طرح مجلسی‌ها برای مقابله با تصمیمات سران قوا؟

منبع: برترین ها

41

1399/10/19

11:43


نماینده نجف آباد در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای ارتقا جایگاه پارلمان خبر داد.

نماینده نجف آباد در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای ارتقا جایگاه پارلمان خبر داد.

بازار طرح های نمایندگان مجلس همچنان شلوغ است. هر روز و با عناوین مختلف طرح هایی از سوی چند نماینده به هیات رئیسه مجلس می رسد که همچنان درباره ضرورت های ارائه چنین طرح ها و عملیاتی شدن آنها ابهاماتی وجود دارد.

در جدیدترین مورد هم نمایندگان دست به تدوین طرحی زده اند تا جلوی قانونگذاری های فراپارلمانی را بگیرند.

در همین رابطه ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم از تدوین طرحی برای ارتقا جایگاه قوه مقننه از سوی نمایندگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۴۳ شورای عالی در کشور وجود دارد و هر کدام از این شوراها به نوعی در امر قانونگذاری دخالت دارند باید این موضوع ساماندهی شود.

وی ادامه داد: اخیراً نیز ستاد مقابله با کرونا تشکیل شده که برخی از قوانین مصوب مجلس به دلیل تشکیل این ستاد اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر جلسات سران قوا برگزار می‌شود که در این جلسات قانون وضع می‌شود و با این شرایط مجلس در راس امور قرار ندارد.

نماینده نجف آباد در مجلس با بیان اینکه با وجود این شوراها و دستگاه‌های که در امر قانونگذاری دخالت دارند نمایندگان طرحی را تدوین کردند تا این موضوع را ساماندهی کنند، افزود: در این طرح ذکر شده است که به جزء شورای عالی امنیت‌ملی تمامی شوراهای عالی مکلف هستند تا مصوباتشان را به مجلس ارجاع دهند و اگر قانون‌گذاری جدید نبود تائید شود.

ابوترابی تصریح کرد:در این طرح پیشنهاد شده شوراهای عالی که اذن رهبری را نیز دارند پس از اخذ اذن رهبری مکلف شوند مصوبات خود را به مجلس ارائه کنند تا بررسی شوند.

وی اظهارداشت: این طرح به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم شده است و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده تا بررسی‌های لازم بر روی آن انجام گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو