واعظی: جای خالی هاشمی پر نخواهد شد

منبع: برترین ها

63

1399/10/19

13:10


رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی برای آنچه درست و اصولی می‌پنداشت،‌ از هزینه کردن خود و آبرویش ابا نداشت، تاکید کرد: با درگذشت او جمهوری اسلامی ایران، یکی از نمادهایش را از دست داد، نمادی که جای خالی‌اش پر نخواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی برای آنچه درست و اصولی می‌پنداشت،‌ از هزینه کردن خود و آبرویش ابا نداشت، تاکید کرد: با درگذشت او جمهوری اسلامی ایران، یکی از نمادهایش را از دست داد، نمادی که جای خالی‌اش پر نخواهد شد.

«محمود واعظی» در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: نوزدهم دی ماه سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است. بزرگمردی که در انقلابی‌گری پیشرو، در سیاست‌ورزی بسیار هوشمند و معتدل و در اخلاق اسوه‌ای کم‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی اسلام‌گرایی را با میهن‌پرستی، شجاعت را با درایت و آرمان‌گرایی را با واقع‌گرایی در هم‌آمیخته بود، اظهار داشت:‌ نقطه مقابل افراطی‌گری، پوپولیسم و تنگ‌نظری بود. قلبش برای نظام و کشور می‌تپید و در عین حال، همواره حامی حقوق مردم بود. با سابقه‌ای مشحون از مجاهدت و کارنامه‌ای درخشان در عرصه مدیریت اجرایی، می‌توانست به کنج عافیت برود اما مسئولیت‌پذیر بود و تا واپسین لحظات عمر میدان را خالی نکرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی برای آنچه درست و اصولی می‌پنداشت،‌ از هزینه کردن خود و آبرویش ابا نداشت، تصریح کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه،‌ مصداق مفهوم اعتدال و گرانیگاه سیاست در ایران بود. با درگذشت او جمهوری اسلامی ایران، یکی از نمادهایش را از دست داد، نمادی که جای خالی‌اش پر نخواهد شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۱۹ دی سال ۱۳۹۵ به دلیل عارضه قبلی در ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو