کمک ۱۰۰هزار دلاری به زوج دارای ۳فرزند در کره

منبع: برترین ها

65

1399/10/19

14:07


مقامات شهر چانگ وون در کره جنوبی اعلام‌ کرده‌اند به هر خانواده‌ای که حداقل سه فرزند داشته باشند معادل حدود ۱۰۰ هزار دلار کمک اعطا خواهند کرد.

یورو نیوز: مقامات شهر چانگ وون در کره جنوبی اعلام‌ کرده‌اند به هر خانواده‌ای که حداقل سه فرزند داشته باشند معادل حدود ۱۰۰ هزار دلار کمک اعطا خواهند کرد.

بنا به گزارش شبکه کی‌ان‌ان کره جنوبی، این تصمیم مسئولین شهر چانگ وون در استان گیونگ‌سانگ این کشور به منظور مقابله با کاهش جمعیت گرفته شده است.

مطابق سیاست جدید، به همه زوج‌های متاهل ساکن این شهر ۱۰۰ میلیون وون کره‌جنوبی (معادل حدود ۹۲ هزار دلار) وام اعطا می‌شود. اگر زوجین یک فرزند به دنیا بیاورند از سود وام صرف نظر می‌شود. برای فرزند دوم ۳۰ درصد از اصل وام بخشیده خواهد شد و در صورت به دنیا آمدن فرزند سوم کل وام به صورت کمک هزینه مالی درخواهد آمد.

کیم‌جونگ‌-پیل، نماینده بخش برنامه‌ریزی شهری چانگ‌وون گفت سیاست جدید برای ایجاد «انگیزه‌های ابتکاری بیشتر جهت ازدواج و زایمان» طرح‌ریزی شده است.

پیشتر وزارت کشور کره‌جنوبی اعلام کرده بود برای اولین بار نرخ مرگدر این کشور در سال ۲۰۲۰ از نرخ زاد و ولد پیشی گرفته است.

مقامات استان چانگون نگران هستند که جمعیت این ناحیه به زیر یک میلیون نفر سقوط کند. به همین دلیل دولت محلی گفته است قصد دارد با جذب شرکت‌ها شغل بیشتری ایجاد کند و همین طور با اعطای یارانه مسکن به کارگران و دانشجویان وضعیت رفاهی در این استان را بالا ببرد.

ساعات طولانی کار و کمبود فرصت‌های شغلی در جامعه رقابتی کره جنوبی از دلایل اقتصادی نرخ نسبتا پایین ازدواج و زاد و ولد در این کشور برشمرده می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو