رویترز گزارش داد، چین به سفر «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل، به تایوان واکنش نشان داد. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل قصد دارد هفته آینده به تایوان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کند. دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بامداد امروز جمعه با اعلام برنامه سفر کرافت به تایوان، گفت او قرار است حمایت قوی و مداوم دولت آمریکا از جایگاه بین‌المللی تایوان را تقویت کند.

طبق این بیانیه، سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به تایوان از روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه تا جمعه (بیست‌وچهارم تا بیست‌وششم دی) خواهد بود.

دولت چین اما ضمن مخالفت شدید با سفر کرافت به تایوان، گفت این اقدام بازی کردن با آتش است.

به نوشته رویترز، نمایندگی چین در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این سفر اظهار داشت: «ما به ایالات متحده یادآوری می‌کنیم که هر کسی با آتش بازی کند، خودش را می‌سوزاند. ایالات متحده بهای سنگینی را بابت اقدامات نادرستش پرداخت خواهد کرد».

در این بیانیه آمده است: «چین قویاََ از ایالات متحده می‌خواهد فتنه‌انگیزی‌های دیوانه‌وار خود را پایان داده، ایجاد دشواری‌های جدید برای روابط آمریکا-چین و همکاری‌های دو کشور در سازمان ملل را متوقف کرده و بیش از این مسیر اشتباه خود را ادامه ندهد».

وزارت خارجه تایوان نیز امروز اعلام کرد کرافت قرار است در سفر به تایپه، با «تسای اینگ‌وِن» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.