شرایط جدید پرتغال برای صدور ویزای طلایی 

منبع: برترین ها

51

1399/10/19

16:50


مقامات پرتغالی تصمیم گرفته اند تا برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری موسوم به «ویزای طلایی» را تنها به سرمایه گذاری در مناطق کم جمعیت این کشور محدود کند.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ مقامات پرتغالی تصمیم گرفته اند تا برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری موسوم به «ویزای طلایی» را تنها به سرمایه گذاری در مناطق کم جمعیت این کشور محدود کند.

این تصمیم در جلسه هیات وزیران گرفته شد و دولت می خواهد بدین وسیله در درجه اول به بازسازی شهرها و میراث های فرهنگی و همچنین افزایش جلب توریست به مناطق کم جمعیت و کمترشناخته شده این کشور کمک و ثانیا با مشکل عمده بیکاری در این مناطق مبارزه کرده و ایجاد شغل کند.

طرح جدید از اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی، اول ژوئیه، قابل اجرا است.

بنابراین، از این پس سرمایه گذارانی که می خواهند از اقامت پرتغال و آزادی جابجایی در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا بهره مند شوند، دیگر نمی توانند در شهرهای بزرگ این کشور چون لیسبون و یا پورتو سرمایه گذاری کنند.

در حال حاضر هشت نوع سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی پرتغال وجود دارد. یکی از آنها سرمایه گذاری ۵۰۰ هزاریورویی در بخش کشاورزی ارگانیک، گردشگری سبز،‌انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر پروژه های زیست محیطی است.

دولت انتظار دارد تغییرات جدید در برنامه ویزای طلایی موجب جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی در این زمینه شود.

برخی از کارشناسان اقتصادی این تصمیم را «یک اشتباه وحشتناک» می خوانند.

به گفته آنها تغییر رویه دولت موجب سرخوردگی سرمایه گذاری در اوج شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی در این کشور می شود که قابل درک نیست.

تنها در ماه ژوییه سال گذشته میلادی، بیش از ۵۶ میلیون یورو از طرح اعطای ویزای طلایی درآمد نصیب دولت پرتغال شده است. که البته این مبلغ در مقایسه با ژوئیه سال ۲۰۱۹، با ۴۲ درصد کاهش روبروبوده است.

ملیت هایی که در سال های گذشته از طریق سرمایه گذاری تابعیت پرتغال را کسب کرده اند به ترتیب به این شرح می باشند. برزیل ۲۲۹۲۸ نفر، اسرائیل ۱۸۴۳۳ نفر و اوکراین و گینه بیسائو و ترکیه در مکان های بعدی قرار دارند.

قبرس و مالت و پرتغال، اعضای اتحادیه اروپا که همچنان ویزای طلایی برای شهروندان صادر می کنند مدتها است از سوی دیگر اعضای این اتحادیه، تحت فشارهستند تا این پروژه را متوقف کنند.

گزارش های متعددی مبنی براینکه پروژه ویزای طلایی «دروازه های اروپا را برای پولشویی مجرمان و گروه های تبهکار» باز می کند، هم از سوی کمیسیون اروپا و هم از سوی بسیاری از رسانه های مستقل اروپایی منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو