شبکه های مختلف تلویزیونی و خبرگزاری ها و پایگاههای خبری عراق با گرایش های مختلف فرمایشات امروز حضرت آیت الله خامنه ای را به طور مستقیم، در قالب زیرنویس فوری و در بخش های مختلف خبری خود بازتاب دادند.

شبکه تلویزیونی «العهد» عراق بیانات مقام معظم رهبری را به طور مستقیم با ترجمه همزمان به زبان عربی پخش و زیر نویس فوری کرد.

شبکه تلویزیونی «النجباء» نیز با پخش بیانات مقام معظم رهبری و زیر نویس کردن فوری آنها گفت: "امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که شهیدان سلیمانی و المهندس در بسیاری از جنبش ها که باعث افزایش بصیرت مردم شد، سهیم بودند".

این شبکه همچنین به نقل از مقام معظم رهبری افزود: آمریکا عامل بی ثباتی در منطقه است.

شبکه النجباء عراق همچنین این بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را برجسته کرد که "موشک های ما می توانند هواپیماهای آمریکایی در منطقه را سرنگون کنند".

شبکه تلویزیونی «الإباء» عراق نیز به نوبه خود با انتخاب تیتر «بیانات آیت الله خامنه ای به مناسب سالروز قیام مردم قم علیه رژیم شاه» به پخش بیانات ایشان پرداخت.

این شبکه به نقل از مقام معظم رهبری افزود که "شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بسیاری از جنبش هایی که بصیرت ملت را افزایش داد، سهیم بودند".

در همین حال، شبکه تلویزیونی «الفرات» عراق نیز عنوان "آیت الله خامنه ای: منفعت آمریکا در برهم زدن امنیت منطقه است" را برای بازتاب بیانات مقام معظم رهبری برگزید و این بیانات را به طور مشروح بازنشر داد.

شبکه تلویزیونی «آفاق» عراق نیز به نوبه خود فرمایشات مقام معظم له را بازتاب و در بخش های خبری خود پخش کرد.

شبکه «الاتجاه» عراق نیز عنوان "امام خامنه ای: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به ایران ممنوع است، زیرا می‌خواهند آن را روی ملت‌های دیگر آزمایش کنند"، برای پخش خبر بیانات مقام معظم رهبری برگزید.

این شبکه ها همچنین بیانات حضرت آیت الله خامنه ای را در صفحه اول پایگاه های خود در شبکه اینترنت منتشر کردند.

خبرگزاری «العهد نیوز» عراق نیز با تیتر «بیانات آیت الله خامنه ای به مناسب سالروز قیام مردم قم علیه رژیم شاه» به بازنشر مشروح بیانات ایشان پرداخت.

«نینا» خبرگزاری شبه دولتی عراق نیز به نوبه خود با انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در صفحه اول این خبرگزاری به نقل از ایشان نوشت: وقتی طرف مقابل به هیچ کدام از تعهداتش عمل نمی‌کند معنی ندارد ایران به تعهداتش عمل کند.

این خبرگزاری همچنین به این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد که "ما برخی تعهدات برجامی را کنار گذاشتیم و اخیرا هم غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کردیم. ما هیچ عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. "

پایگاه های خبری «شفق نیوز» عراق نیز با انتشار بیانات مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت که "حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» باعث شد که دشمن در محاسبات و تصمیمات خود بازنگری کند".

پایگاه خبری «میدل ایست» عراق نیز به نوبه خود این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان تیتر خبر خود برگزید که "آمریکا منافع خودش را در بی‌ثباتی منطقه می‌بیند و ایران موظف به تقویت دوستانش در منطقه است".

پایگاه خبری «الرافدین» نیز با انتخاب تیتر «رهبر معظم انقلاب اسلامی: سیاست های ما در منطقه تغییر نمی کند و حضور منطقه ای ما مهم است» به بازنشر بیانات ایشان پرداخت.