بررسی گلزنی مهاجمان استقلال در ۳ دربی آخر

منبع: ساتین

36

1399/10/19

19:21


محمدرضا مدنی؛ دربی با دو یا سه مهاجم؟ مسئله این روزهای اصلی محمود فکری تا دربی این است! سرمربی استقلال در دیدار با آلومینیوم پس از اینکه خیالش از شکل بازی حریف راحت شد، برای حدود ۲۰ دقیقه شیخ دیاباته را به میدان فرستاد تا ضمن محک زدن او پس از مدت‌ها غیبت در ترکیب استقلال، وضعیت تیمش با سه مهاجم را هم زیر نظر بگیرد. برای اینکه اگر تصمیم گرفت در دربی تیمش را سه فوروارده کند، بداند بیشتر روی کدام مهره‌هایش می‌تواند ریسک کند.

در این باره به بررسی گل‌های زده استقلال در ۳ دربی آخر پرداختیم تا مشخص شود فکری بیشتر روی کدام نفرات می‌تواند حساب کند.

دربی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ (استقلال صفر – پرسپولیس یک)
استقلال در دربی رفت فصل نوزدهم لیگ برتر با ترکیب: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف غلامی (۸۵- علی دشتی)، وریا غفوری، هروویه میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی (۸۶- محسن کریمی)، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند (۷۰- مهدی قایدی) و مرتضی تبریزی به میدان رفت و از مهاجمان این تیم هیچ‌یک موفق به گلزنی نشدند. در آن دیدار که با نتیجه یک- صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید، تک‌گل پرسپولیس در شرایط غیرمعمولی به دست آمد. پاس در عمق مهدی ترابی از بین دو مدافع استقلال، در محوطه جریمه این تیم به مهدی عبدی، بازیکن جوان پرسپولیس که ثانیه‌هایی قبل وارد زمین شده بود، رسید تا او با حرکت در عرض و شوت زمینی شانس خود را برای گلزنی امتحان کند و توپ هم بعد از اصابت به دیرک عمودی و کمر سیدحسین حسینی به دروازه استقلال رفت! در آن دیدار سرمربی استقلال آندره‌آ استراماچونی بود.

دربی ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ (پرسپولیس ۲ – استقلال ۲) 
استقلال پس از جدایی سرمربی ایتالیایی در دور برگشت با هدایت فرهاد مجیدی به مصاف پرسپولیس رفت. استقلال با به خدمت‌گیری امیرارسلان مطهری در نیم‌فصل زمستانی تحول مهمی در خط حمله‌اش ایجاد کرد. ترکیب استقلال در آن مصاف را: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قایدی (۷۷- آرش رضاوند) و امیرارسلان مطهری تشکیل می‌دادند.

وضعیت تیم استقلال اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

گل مطهری با دخالت قایدی
در آن مصاف مطهری دو بار دروازه پرسپولیس را باز کرد که گل اول با توپ‌گیری عالی وریا غفوری در میانه زمین به دست آمد. سپس توپ به میلیچ رسید که او منطقه بازی را عوض کرد تا مهدی قایدی در جناح چپ صاحب توپ شود که ارسال فنی او را محمد انصاری به اشتباه به دیرک عمودی دروازه خودی زد اما این پایان حمله استقلال نبود و در ریباند شوت محکم زمینی فرشید باقری با دخالت ارسلان مطهری در دقیقه ۲۴ تبدیل به گل شد.

گل مطهری با پاس قایدی
گل دوم دربی با حرکت خوب مهدی قایدی در سمت چپ زمین استارت خورد. او صاحب توپ شد و با یک حرکت چشم‌نواز و دریبل دوطرفه از سد کمال کامیابی‌نیا عبور کرد و در ادامه شیری را هم جا گذاشت تا با یک ارسال زمینی توپ را به مقابل دروازه خالی پرسپولیس بفرستد و ارسلان مطهری توپ را در دقیقه ۵۲ به تور دروازه بچسباند. این همکاری جذاب قطعاً در دربی پیش‌رو هم می‌تواند اثرگذار باشد.

دربی جام‌حذفی- ۵ شهریور (استقلال ۲ (۴) پرسپولیس ۲ (۲))

استقلال در آخرین و حساس‌ترین دربی سال‌های اخیر در مرحله نیمه‌نهایی جام ‌حذفی رودرروی پرسپولیس قرار گرفت. ترکیب استقلال در آن دیدار را: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، علی کریمی (۲+۹۰- میلاد زکی‌پور)، آرش رضاوند (۸۵ – امیرارسلان مطهری)، فرشید اسماعیلی (۵۱- فرشید باقری)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته تشکیل می‌دادند.

وضعیت تیم استقلال اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

میلیچ ساخت و قایدی نواخت
گل اول استقلال در دربی ۵ شهریور جام‌ حذفی را قایدی زد. دفع ناقص مهدی شیری روی توپی که در هوا سرگردان بود به هروویه میلیچ رسید و او با بغل پا توپ را به مهدی قایدی رساند تا این بازیکن دریبل‌زن و ریزنقش با عبور توپ از بین پاهای بشار رسن و شوت فنی توپ را در دقیقه ۴ تبدیل به گل کند. هروویه میلیچ در آن دربی جزو بهترین بازیکنان استقلال بود.

گل دانشگر با پاس دوباره میلیچ
گل دوم استقلال در جام‌ حذفی هم روی بازی خوب هروویه میلیچ به ثمر رسید. پاس به عقب میلاد زکی‌پور و ارسال هروویه میلیچ از جناح چپ زمین را محمد دانشگر با ضربه سر چکشی زد تا گل تساوی استقلال در دقیقه ۴+۹۰ به نام او ثبت شود و اجازه حذف تیمش را ندهد. که بازی در نهایت به ضربات پنالتی رفت و استقلال برنده شد.

شیخ دیاباته چه زمانی می‌آید؟
بحث اصلی درباره خط حمله استقلال موضوع چگونگی بازی گرفتن فکری از دیاباته است. بازیکنی که تنها در یک دربی به میدان رفته است. او نه در فرم مطلوب برای بازی و گلزنی است و نه می‌توان چنین عنصری را نادیده گرفت. امیرارسلان مطهری و قایدی حساب‌شان جداست. هر دو در دربی‌های اخیر هم گل زده‌اند و البته قایدی پاس گل هم داده و این پیش‌بینی وجود دارد که دیاباته مانند دیدار با آلومینیوم در اواسط بازی به ترکیب استقلال اضافه شود و استقلال از همه توان تهاجمی‌اش برای گلزنی به پرسپولیس استفاده کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو