با نفرت انگیزترین نمادهای شهری جهان آشنا شوید

با نفرت انگیزترین نمادهای شهری جهان آشنا شوید


منبع: همگردی

248

1399/10/19

22:01


هنگامیکه گردشگران به منطقه ای می روند و مجسمه یا ‏نماد بزرگ و زیبایی را مشاهده می کنند، می پندارند که این سمبل مهم بوده و مورد علاقه مردم آن منطقه هست. جالب توجه است بدانید که ‏بعضی از مجسمه هایی که در مسافرت هایتان امکان دارد با آنها مواجه شده و تصادفا عکسی هم بگیرید، نمادهایی بوده که مردم آن شهر از آنها ‏متنفر هستند. با ما در مقاله سمبل های معروف شهرهای بزرگ جهان همراه باشید تا شما را با شماری از نفرت انگیزترین نمادهای شهری جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با زشت ترین نمادهای شهرهای دنیا برایتان جالب خواهد بود.

دره سقوط مادرید

صومعه ای در مادرید بوده که در آن ژنرال فرانسیسکو فرانکو مدفون است و شاید یکی از نفرت انگیزترین نمادهای شهری جهان محسوب می شود. بر بلندای این ‏صومعه و درست در میان کوهها، یک صلیب غول پیکر به ارتفاع 152 متر ساخته شده که جنسش از سنگ بوده و بر روی پایه آن بنای یادبود ‏‏40000 نفری که در جنگ داخلی اسپانیا در سالهای 1930 کشته شدند، دیده می شود. ساختمان ذکر شده برای بومی های این منطقه جالب نیست، چرا که ژنرال فرانسیسکو فرانکو، حکمران دیکتاتور و بی رحم اسپانیایی ها بوده و زندانیان سیاسی را ‏برای ساخت این ساختمان در بین کوهها به اسارت درآورد. این مساله اسپانیایی ها را خشمگین کرد، چرا که ‏تعداد کثیری از زندانیان در طی ساخت و ساز این بنا جانشان را از دست دادند.

دره سقوط مادرید

کاخ پارلمان بخارست

کاخ پارلمان بخارست که از بزرگترین ساختمانهای دنیا بوده، در هنگام شب همانند جواهری درخشان می شود و ‏همواره جمعیت کثیری را به طرف خود جلب می کند. ولی، بازدیدکنندگان هنگامیکه می فهمند دیکتاتور کمونیست آن دوره این کاخ را جهت آسایش خود ‏ساخته، از اطرافش پراکنده می شوند. هر چند رژیم کمونیست رومانی سال 1989 برانداخته شد، اما اهالی شهر هنوز ‏با مشاهده کاخ پارلمان آن را بخاطر می آورند و تمایل چندانی ندارند این مورد از زشت ترین نمادهای شهرهای دنیا مورد توجه باشد.

کاخ پارلمان بخارست

مجسمه رنسانس آفریقایی

این مجسمه رنسانس آفریقایی، یک بنای 49 متری پوشیده از جنس برنز بوده که بر روی یکی از تپه های دوقلوی شناخته شده در خارج از شهر داکار قرار دارد و بعنوان سمبل روز ملی کشور سنگال در 4 آوریل 2010 ‏رونمایی شد. این سمبل مخالفت های بسیاری را با خود همراه داشت؛ برای اینکه بسیاری از مردم از خرجهای هنگفتی که جهت ‏ساخت این مجسمه شده، ناراضی و خشمگین بودند. عده ای دیگر هم به شمایل این ‏مجسمه اعتراض کرده و اعتقاد داشتند که این مورد از سمبل های معروف شهرهای بزرگ جهان ضعف یک زن در جامعه را نمایش می دهد.

مجسمه رنسانس آفریقایی

فانوس کلمبوس سانتو دومینگو استه

فانوس مورد بحث ما با هدف یادبود کریستف کلمب در سال 1986 و در پانصدمین سالگرد کشف آمریکا بنا شد. قصه های بسیاری ‏از قرار گرفتن استخوانهای واقعی کریستف کلمب در کلیسای درون این ساختمان یادبود دهان به دهان می چرخد که عصبانیت خیلی ها را در برداشته است. در هنگام ‏شب، این فانوس نورهایی را از خود به بیرون منتشر کرده که شدتش زیاد است. مردم بومی از وجود این نور راضی نیستند. وقتی برای نخستین بار این نورپردازی صورت گرفت، تمامی ‏خانه های اطرافش در خاموشی فرو رفته و با بی برقی مواجه شدند.

فانوس کلمبوس سانتو دومینگو استه

مجسمه ناتان بدفورد فارست

این مجسمه از نفرت انگیزترین سمبل های شهری دنیاست، چون که یادبود کسی بوده که در تاریخ بعنوان یکی از ظالم ‏ترین و مستبدترین اشخاص شناخته می شود. او طرفدار برتری نژاد سفید نسبت به بقیه ‏نژادها بود و صدها سیاه پوست را قتل عام کرد. به همین دلیل، زیاد هم عجیب نیست کسی از مجسمه این فرد ‏استقبال کند. مجسمه یاد شده بارها به اشکال گوناگون مورد اعتراض قرار گرفته و بعضی ها شعارهایی را بر آن می نویسند. ‏در سال گذشته، شهردار وقت ممفیس قصد داشت تا این مجسمه را به فروش برساند و از چشم مردم دور کند، ولی هنوز در جای خود پابرجاست. ‏

مجسمه ناتان بدفورد فارست

‏مجسمه پترکبیر

این مجسمه با ارتفاع 98 متری با هدف یادبود سیصد سالگی نیروی دریایی کشور روسیه ساخته شد. نه تنها عنوان دهمین ‏مجسمه زشت دنیا به این مجسمه اتلاق می شود، بلکه هشتمین مجسمه مرتفع دنیا هم نام گرفته است. مردم مسکو از این مجسمه بخاطر شمایل ‏زشتش متنفرند که هیچ، بلکه به سبب اینکه پترکبیر پایتخت را از مسکو به سن پترزبورگ انتقال داد هم ناراضیند. در ماه اکتبر سال 2010، مقامات بلند پایه شهر مسکو بر آن شدند تا از شر این مجسمه راحت شوند و پیشنهاد دادند تا این مجسمه به سن ‏پترزبورگ انتقال داده شود، اما با مخالفت شدید روبرو شدند.‏‏‏‏

‏مجسمه پترکبیر

کوه راشمور

بر بلندای کوهی در این ‏منطقه، صورت سنگی چهار تن از معروف ترین رئیس جمهورهای آمریکا حک شده است. از راست ‏به چپ: آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جرج واشنگتن. این یادبود که در سال 1925 میلادی ‏حکاکی شد، بر زمینهای سرخ پوستان قبیله لاکوتا قرار گرفت. اعضای این قبیله از اینکه این سمبل در زمینهایی که ‏دولت از آنها به زور گرفته است، ساخته شده، ناراضی هستند. افزون بر آن، سرخ پوستانی که خود را بومی و جز اولین ساکنین سرزمین آمریکا می دانند، تحمل اینکه سرهای سنگی یادبود کسانی از نژاد و تیره اروپایی را در منطقه خود هر روز ببینند، ناخشنودند. ‏

کوه راشمور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو