مراقبت از پوست ممکن است یکی از دغدغه‌های شما در طول شبانه روز محسوب گردد. مطمئنا شما دوست ندارید وقتی خودتان را در آینه می‌بینید متوجه چین و چروک جدید روی پوست خود شوید و این برای شما بخصوص اگر خانم باشید مثل یک کابوس است. چون یادآور بالا رفتن سنتان و از دست دادن زیبایی صورتتان می‌گردد. شما حتی اگر سن کمی هم داشته باشید علاقمند به داشتن پوستی شاداب‌تر و جذاب‌تر هستید، در نتیجه بیشتر به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهید. بدین منظور به جهت مراقبت از پوست خود از انواع ویتامین‌های خوراکی، ماسک‌های پوست، کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد آفتاب و محصولات ویژه دیگر استفاده می‌کنید که خوشبختانه همگی این محصولات، با کیفیت‌های عالی و برندهای معتبر در داروخانه اینترنتی مهتاطب موجود است و شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به این سایت و گرفتن مشاوره‌های لازم از متخصصان این داروخانه، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه با انواع پوست آشنا خواهیم شد و مطالب مختصری جهت روش‌های مراقبت از پوست ارائه خواهیم کرد. لطفا در صورت تمایل تا انت های مطلب همراه ما باشید.

انواع پوست

آگاه بودن به نوع پوست خود به شما این فرصت را می‌دهد که چگونه با خشکی پوست، آکنه، جوش‌های صورت و دیگر عوارض پوستی برخورد کنید. به طور کل ۴ نوع پوست داریم؛ پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب، پوست ترکیبی یا مختلط البته نوعی از پوست هم وجود دارد که به آن پوست حساس نیز کفته می‌شود.

  • پوست معمولی

در این حالت پوست در تعادل نسبی قرار دارد البته در مواقعی، ممکن است نواحی از پیشانی، بینی و چانه در این نوع افراد کم چرب‌تر باشد؛ ولی در کل پوست این نوع از افراد نه خشک است نه چرب. این افراد دارای پوستی با منافذ پوست ریز، بافت صاف و لطیف و اسفنجی، خونرسانی مناسب، رنگ صورت شاداب و یکدست و بدون قرمزی هستند و دارای حساسیت و آلرژی نیستند. با افزایش سن پوست این افراد به سمت خشکی می‌رود. برای مراقبت از پوست از نوع معمولی نیاز به روش‌های خاصی نیست و پس اگر پوستی معمولی دارید همان روش‌های همیشگی را دنبال کنید.

  •  پوست خشک

با کاهش تولیدات سبوم، پوست شما خشک می‌شود و چربی‌های محافظتی روی پوست نازک شده بطوری که قادر نخواهد بود رطوبت را به خوبی حفظ کند. انواع پوست‌ها با افزایش سن رو به خشکی می‌آورند. رطوبت پوست به میزان از دست دادن آب موجود در لایه‌های عمقی آن و همچنین به میزان آن بستگی دارد. این آب از طریق تعریق، بخاطر استرس و فعالیت‌های بدنی از بین می‌رود و در نتیجه پوست روندی خشک پیدا می‌کند.
برای مراقبت از پوست خشک باید از حمام آب گرم، محدود کردن زمان حمام، استفاده از مرطوب‌ کننده قوی بلافاصله بعد از استحمام، استفاده از شوینده‌های دارای مرطوب‌کننده و ملایم، استفاده از کرم‌ها و محصولات مرطوب‌کننده قوی، ضد آفتاب مخصوص پوست‌های خشک که تمامی این محصولات جهت مراقبت از پوست در داروخانه آنلاین مهتاطب موجود است، استفاده کنید. اگر در صورت استفاده و مراقبت از پوست، باز پوست شما خشک بود حتما به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است علت خشکی پوست بیماری یا مشکلات پوستی باشد.

  • پوست چرب

در این نوع از پوست افراد، تولید سبوم بیش از حد طبیعی بوده در نتیجه پوست بدن چرب و پر از جوش و آکنه می‌شود. عواملی نظیر ژنتیک، تغییرات هورمونی، بلوغ، استفاده از برخی داروها، تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی، استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و خستگی و استرس از عواملی هستند که بر روی پوست بدن شما تاثیر می‌گذارد. اگر دارای پوستی براق، ضخیم‌تر، رنگ پریده‌تر و با منافذ بزرگ و دارای جوش سرسیاه، آکنه هستید باید بگوییم که پوست شما چرب است.

جهت مراقبت از پوست از نوع چرب باید از شوینده‌های فاقد چربی، کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد آفتاب و لوازم آرایشی فاقد چربی استفاده کنید.

  • پوست مختلط

در پوست‎های مختلط میزان رطوبت و چربی در نواحی پیشانی، چانه و بینی و گونه متفاوت است. در این نوع از پوست‌ها بخش چرب به دلیل افزایش تولید سبوم و بخش‌های خشک پوست به دلیل کاهش چربی ایجاد می‌گردد. گاهی اوقات پوست شما ممکن است دچار شرایطی خاص شود که ربطی به نوع پوست ندارد و به رسیدگی‌های خاصی نیازمند است. برخی از این شرایط خاص شامل، پیری پوست و یا کم آبی پوست است که با روش‌های مختلف این مشکلات پوستی نیز تا حدی درمان می‌شود.

روش‌های مراقبت از پوست

روش‌های مراقبت از پوست زمانی موثر واقع می‌شود که شما آن را با حوصله و به درستی انجام دهید. پس یک روتین پیچیده جهت مراقبت پوست بدنتان در نظر نگیرید. یک روتین ساده روزمره را در برنامه خود بگنجانید و آن را یکبار در صبح و یکبار در شب انجام دهید جهت روتین از پاکسازی، مرطوب‌کننده و آبرسان‌ها، سرم‌ها و ضد آفتاب استفاده کنید.
مراقبت از پوست در برابر آفتاب، شستشوی صحیح پوست با شوینده‌های مخصوص و مناسب پوست شما، کنار گذاشتن مصرف دخانیات و الکل، عدم مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشابه‌ها، نوشیدن آب کافی و آب میوه و آب سبزیجات، استفاده از آب ولرم در هنگام حمام کردن، عوض کردن روبالشی حداقل هفته‌ای یکبار، شستن مو قبل خواب و بستن آن با یک شال از روش‌های مراقبت از پوست محسوب می‌شوند.
باید توجه داشته باشید که پوست کم آب با پوست خشک متفاوت است، پوست کم آب یکی از بدترین اتفاقی است که برای پوست شما می‌تواند اتفاق بیافتد و این کم آبی می‌تواند در انواع پوست‌ها صورت گیرد.

پوست فاقد رطوبت روند پیری را افزایش می‌دهد و صورت شما شادابی و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. دمای بدن به راحتی تنظیم نمی‌گردد و در مقابل پرتوهای مضر خورشید ضعیف عمل می‌کند .در این صورت حتما باید رطوبت پوست خود را از داخل با نوشیدن مایعات تعمیین نمایید یعنی حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

از خوردن نوشیدنی کافئیندار خودداری کنید

نوشیدن آب‌میوه و آب سبزیجات بهترین نوشیدنی بعد از آب محسوب می‌گردند، از آب داغ جهت استحمام استفاده نکنید و در طول روز از کرم‌های ضد‌آفتاب و مرطوب‌کننده استفاده نمایید. اگر از دسته افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید جهت مراقبت از پوست خود حتما به سایت داروخانه آنلاین مهتاطب مراجعه کنید و سوالات خود را از مشاورین پوست و مو در این سایت بپرسید و از محصولات این داروخانه دیدن کنید.