نسیم ادبی سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان شد

منبع: برترین ها

51

1399/10/21

19:38


نسیم ادبی با حضور در دپارتمان تخصصی کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق (کتاب‌های زرافه) به عنوان دومین سفیر کتاب‌های کودک‌ونوجوان انتخاب شد.

خبرگزاری ایلنا: نسیم ادبی با حضور در دپارتمان تخصصی کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق (کتاب‌های زرافه) به عنوان دومین سفیر کتاب‌های کودک‌ونوجوان انتخاب شد.
 

نسیم ادبی دومین سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان شد

 
لزوم توجه بیشتر به کتاب‌های کودک و نوجوان به‌ویژه در دوران اپیدمی ویروس کرونا و وجود مسائل اجتماعی و کمک به جامعه‌پذیری بهتر آن‌ها، بهانه‌ای است تا هنرمندان و چهره‌های شناخته شده به حمایت از این حوزه بپردازند. بر همین اساس نسیم ادبی به عنوان دومین «سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان» وارد این عرصه شد. 
 
این هنرمند با حضور در دفتر «انتشارات سیمای شرق و کتاب‌های زرافه» درباره لزوم توجه به کتاب و کتابخوانی به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی بیان کرد: با خواندن یک کتاب برای بچه‌ها می‌توان مفاهیم مهم و بسیاری را به آن‌ها منتقل کرد. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که از نظر اجتماعی مشکلات فراوانی وجود دارد به همین دلیل با مانوس کردن کودکان و نوجوانان با کتاب می‌توان روند جامعه‌پذیری آن‌ها را تسهیل کرد. 
 
وی همچنین افزود: کتاب‌های مختلفی درباره دغدغه کودکان در سنین مختلف از انواع ترس‌ها، نگرانی‌ها، بازی‌ها، احساسات و… نوشته و ارائه شده است که والدین و مربیان تربیتی می‌توانند با استفاده از آنان به افزایش دانش و مهارت‌های کودکان و نوجوانان کمک کنند. همچنین خواندن مجلاتی مانند «قلک» که به مباحث اقتصادی و آموزش سبک زندگی کودکان می‌پردازد می‌تواند باعث شود در عین‌حال که کودک در ایام خانه‌نشینی و کرونایی سرگرم می‌شود، به صورت غیرمسقیم آموزش هم ببیند. 
 
انتشارات سیمای شرق و دپارتمان تخصصی کودک و نوجوان این انتشارات «کتاب‌های زرافه»، فریبا کوثری را به عنوان اولین سفیر کتاب‌های کودک‌ونوجوان معرفی کرد. همچنین این انتشارات با هدف آموزش کودکان و کمک به آن‌ها برای درک بهتر دنیای اطرافشان اقدام به تألیف و ترجمه آثار ارزشمندی کرده تا والدین بتوانند با خیال راحت به سراغ آثار این نشر رفته و بهترین و مناسب‌ترین کتاب را برای کودک‌شان انتخاب کنند. 
 
«انتشارات سیمای شرق» در جهت حفظ سلامتی مخاطبان خود و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اقدام به ارائه تمامی نسخه‌های چاپی کتاب‌های خود، به صورت الکترونیکی و بر روی پلتفرم کتاب‌خوان طاقچه کرده است. 
 
فهرست کتاب‌های زرافه بر روی کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام @medad_aabi قابل مشاهده و سفارش است. علاقمندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۸۸۳۵۶۴۳.۰۲۱کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو