آنچه درباره اخذ شهروندی کانادا باید بدانیم

منبع: روزیاتو

66

1399/10/21

19:45


شهروندی کانادا و اخذ کارت اقامت و پاسپورت کانادایی، یکی از علایق مهاجرت در سراسر جهان است. کشوری وسیع با سطح رفاه بالا و البته آرام و زیبا و بسیار سرد، همچنان در نیم قرن اخیر در کانون توجه عاشقان مهاجرت بوده است.

کانادا یکی از مقصدهای خیلی خوب برای تحصیل و مهاجرت ایرانیان در ۴۰ سال اخیر بوده است و میلیون ها دلار سرمایه ایرانیان اکنون در اقتصاد کانادا قرن بیست و یکم، جریان دارد. کرونا آسیب زیادی به اقتصاد این کشور زده است و شمار کشته های کرونا کانادا مثل سوئد، به نسبت زیاد است.

با این حال، این سرزمین سرد آمریکای شمالی، همچنان نیاز به مهاجرت به خصوص گروه متخصصان دارد و فرصت های مهاجرتی متنوعی را در ایالت های مختلف تدوین کرده است. برای اخذ شهروندی کانادا نیاز است که شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشید. شرایط عمومی و اختصاصی در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا اعلام می شود و نیاز به مراجعه به سایت های غیر رسمی فارسی و انگلیسی زبان نیست.

سایت Canada.ca پاسخگوی بسیاری از سوالات متقاضیان مهاجرت به کانادا و کسب شهروندی کانادا در سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد است. تحصیل در کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور و اخذ گذرنامه کانادایی است. البته باید توجه داشت که پیدا کردن کار سفید و پرداخت مالیات، شرط اخذ اقامت و شهروندی کانادا محسوب می شود.

گفته شده از سال ۲۰۱۰ میلادی هر سال حدود دویست و شصت هزار نفر به صورت اقامت دائم، موفق به دریافت PR شده اند. بسیاری از تازه واردان به کانادا، در مرحله شهروندی بوده و بسیاری نیز در صف اخذ تابعیت قرار دارند. داستان بارداری در ایران و زایمان در بیمارستان های کانادا به منظور اخذ شهروندی و گذرنامه کانادایی برای فرزندان ایرانیان، موضوعی است که پس از تراژدی رامبد جوان و برخی از سلبریتی ها، در کانون توجه خیلی ها قرار گرفت.

موضوعی جذاب که زمینه کسب شهروندی و مهاجرت به کانادا را برای پدر و مادرهای جوان فراهم می کند. اگر چه چند ده هزار دلاری خرج روی دست والدین جوان می گذارد. همه مشتاقان اخذ شهروندی کانادا بایستی سوگند وفاداری بسته ومتعهد شوند که به عنوان شهروند کانادا، به مسئولیت های خود عمل می کنند.

برای اخذ شهروندی کانادا بایستی واجد شرایط بود. به صورت کلی، یک مهاجر قانونی کانادا که طبق قواعد رسمی کانادا به این کشور سفر کرده است، پس از ۳۶ ماه اقامت دائمی (نیاز به استمرار در ۳ سال پیاپی ندارد) می تواند درخواست تابعیت کانادا بدهد. همه متقاضیان اخذ شهروندی کانادا بایستی در ۶۰ ماه گذشته، حداقل ۳ سال یا ۱۰۹۵ روز در کانادا زندگی کرده باشند و از مرز خارج نشده باشند. مگر در شرایطی خاص که قانون تعریف کرده، فرد متقاضی اخذ شهروندی کانادا،مجبور به ترک این کشور باشد.

افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند، بایستی اقامت دائم کانادا داشته اما نیاز نیست که حتما ۳۶ ماه در کانادا سکونت داشته باشند. متقاضیان اخذ شهروندی کانادا بایستی به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط بوده و آزمون بدهند و به راحتی ارتباط برقرار کنند. البته شرط آیلتس و تافل در پروسه EXPRESS ENTRY الزامی است. متقاضیان اخذ شهروندی کانادا نباید سابقه کیفری فعال داشته باشند. بایستی در آزمون شهروندی که شامل سوالات جغرافیا و سیاسی و تاریخ این کشور است، شرکت کنند.

شهروندی کانادا

بخش راهنما (help center) سایت اداره مهاجرت کانادا پاسخ گوی سوالات متقاضیان مهاجرت به کانادا است

اخذ ویزای گردشگری کانادا منجر به اخذ شهروندی کانادا نمیشود

متقاضیان اخذ شهروندی کانادا باید به صورت رسمی درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا تسلیم کنند. متقاضی اخذ شهروندی کانادا باید همه هزینه‌های مربوط به شهروندی را پرداخت کند. اما درخواست تابعیت کانادا چگونه است؟

متقاضی که قصد دریافت شهروندی کانادا دارد باید درخواست رسمی به اداره مهاجرت استانی که در آن حضور دارد ارائه کند و در آزمونی شرکت کند و گاها مصاحبه شود. الزامات شهروندی کانادا و مراحل آن اخیرا در ژوئن ۲۰۱۷ اصلاح شده و به کار گرفته می‌شود.

روند درخواست شهروندی کانادا به چه صورت است؟

  • یک درخواست رسمی باید به دفتر اداره مهاجرت کانادا تکمیل و ارسال شود تا آنها شروع به بررسی درخواست شما کنند.
  • زمانیکه درخواست تایید شد،‌ به متقاضی عزیز که شما باشید اطلاع داده می‌شود که برای آزمون شهروندی کانادا درخواست بدهید.
  • متقاضیان شهروندی کانادا باید بین ۱۸ تا ۵۴ سال سن داشته باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند.
  • متقاضی شهروندی کانادا باید دانش کافی در خصوص تاریخ کانادا، جغرافیا،‌ روند سیاسی،‌ حقوق و مسئولیت‌های شهروندی کانادا را داشته باشند.
  •  در حال حاضر اداره مهاجرت یک راهنمای آزمون برای مطالعه و نگاهی عمیق‌تر به کانادا به متقاضیان شهروندی ارائه می‌کند.
  • مدت زمان این آزمون ۳۰ دقیقه است.
  • در روز آزمون متقاضیان محترم باید مدارک شناسایی اصلی مانند گذرنامه،‌ شناسنامه،‌ عکس و مدارک مربوط به مهاجرت خود را به همراه داشته باشند. همچنین اگر مدرک اضافی دیگری نیز دارند باید با خود به همراه داشته باشند.
  •  با رعایت مقررات موجود از بعضی از درخواست کننده‌ها خواسته می‌شود که بصورت حضوری در مقابل قاضی شهروندی مصاحبه شوند. معمولا این مصاحبه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می‌باشد.
  •  افراد زیر ۱۸ سال نیازی به دادن آزمون ندارند.
  • متقاضیان شهروندی کانادا که ۱۸ الی ۵۴ سال دارند، همچنین باید در آزمون زبان هم قبول شوند. برای اثبات مهارت زبان باید یکی از مدارکی شامل: نتایج آزمون دیگری که مورد تایید باشد. مثل آیلتس و تافل و کمبریج و pte ارائه شود. دولینگو مورد قبول نیست.
  • مدارک تحصیلی که نشان دهد شما در موسسه‌های آموزشی فرانسه یا انگلیسی زبان فارغ‌التحصیل شده اید. مثلا دیپلم یا مدرک دانشگاهی را در یک موسسه انگلیسی یا فرانسه زبان گرفته‌اید یا بهتر است بگوییم در کشور انگلیسی فرانسوی زبان مانند کانادا، انگلستان،‌ فرانسه یا آمریکا تحصیل کرده باشید.
  • شواهدی که اثبات کند شما معیارهای سطح CLB4‌ یا بالاتر را دارید.

برای مهاجرت به کانادا یا تحصیل در کانادا یا اشتغال در شرکت های کانادایی، سایت اداره مهاجرت کانادا و سایت های رسمی استان های این کشور، پاسخگوی بسیاری از سوالات شما خواهد بود. ایرانیان در لینکدین و فیسبوک و کانال های تلگرامی ایرانیان مقیم کانادا نیز منابع اطلاعاتی خوبی برای علاقمندان مهاجرت به کانادا و کسب شهروندی کانادا در عصر پسا کرونا است. خرید خانه در کانادا، یا اخذ ویزای مولتی پل ۵ ساله کانادا، منجر به اخذ اقامت دائم و شهروندی و گذرنامه کانادا نمی شود.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.3 / 5. تعداد رای: 30

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو