به گزارش المیادین، حزب الله لبنان امروز با صدور بیانیه‌ای به اقدام خصمانه ایالات متحده در تحریم «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد الشعبی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

بیانیه حزب الله تاکید کرد: اتهامات عجولانه خزانه داری آمریکا برای توجیه این تحریم ها پس از رسوایی کشته و زخمی شدن ده ها تظاهرکننده در مقابل ساختمان سنای آمریکا، خنده دار و مسخره است.

در این بیانیه آمده است: پس از اقدام آمریکا در ترور شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان حشد الشعبی، اعمال این تحریم‌ها علیه رئیس آن جای تعجبی ندارد.

حزب الله تأکید کرد که علت اصلی این تحریم‌، موضع گیری قاطع «فالح الفیاض» است که  نیروهای آمریکایی در عراق را «اشغالگر» و حضور آنها را «غیرقانونی» خوانده بود.

این بیانیه افزود: همانطور که ​​ما این اقدام آمریکا علیه فالح الفیاض و آنچه وی نماینده آن است را محکوم و نکوهش می کنیم ،ما تحریم آمریکا علیه رئیس سازمان حشد الشعبی را مدال افتخاری بر گردن الفیاض می‌دانیم که به تاریخ مبارزات وی در برابر تروریسم و عناصر تکفیری افزوده شده است.

در پایان بیانیه تأکید شده که عراق باید همه توجیهات دولت آمریکا برای ابقای نظامیان اشغالگر خود در کشورشان را که بیشتر عراقی‌های مجاهد و صبور و شریف با آن مخالفند، از بین ببرد.