طرز تهیه املت شاک شوکا

طرز تهیه املت شاک شوکا ترکیه ای تونس خوشمزه رستورانی

املت شاک شوکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مدیترانه ای است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این املت خوشمزه هم مانند دیگر املت ها معمولا به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود. این املت خوشمزه اصالتا متعلق به کشور تونس است که به دلیل طعم خوبی و محبوبیت زیادی که دارد در کشورهای دیگر هم فراگیر شده است. این غذای خوشمزه به دلیل دارا بودن مواد غذایی محبوب در میان ایرانیان، یک گزینه مناسب و سازگار با ذائقه ایرانیان نیز می باشد. این غذا شباهت زیادی به املت های ایرانی دارد، با این تفاوت که بعضی مواد موجود در آن متفاوت هستند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
قارچ½ پیمانه
فلفل سبز تند۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد کوچک
گوجه فرنگی۴ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
پنیر فتا۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد کوچک
زردچوبه½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پاپریکا½ قاشق چایخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

دستور پخت املت شاک شوکا

مرحله اول

برای تهیه املت شاک شوکا ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.قارچ ها را نیز می شوییم و پوست روی ان ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا فلفل دلمه ای و فلفل سبز را نیز می شوییم و کلاهک و هسته های آنها را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا گرم شود و پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم و بعد قارچ ها را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس تفت می دهیم تا هم نرم تر شوند و هم رنگ آن ها تغییر کند. آنوقت فلفل سبز و فلفل دلمه ای ها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و ادویه ها را را اعم از زردچوبه،پاپریکا،زیره،فلفل قرمز،فلفل سیاه را روی مواد می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا طعم ادویه ها به همه مواد برسد و اجازه می دهیم تا همگی مواد کمی نرم شوند و بپزند و بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم تا مواد بجوشد و قل بزند و آب گوجه فرنگی ها نیز تبخیر شود. پس از اینکه آب اضافه پوره گوجه گرفته شد کمی با قاشق مابین مواد جا باز می کنیم و تخم مرغ ها را یکی یکی داخل پیاله ای می شکنیم.

مرحله هفتم

سپس در صورت سالم بودن روی مواد می ریزیم(تخم مرغ ها را همی نمی زنیم بلکه دقیقا می خواهیم سفیده و زرده سالم داخل غذا مشخص باشد) و در آخر کمی نمک روی غذا می پاشیم و اجازه می دهیم تا سفیده ها کمی خودشان را بگیرند.

مرحله هشتم

بعد درب تابه را می گذاریم و صبر می کنیم تا زرده ها نیز با بخار بپزند. در آخر تخم مرغ ها که پخته شدند و مطمئن شدیم که زرده ها نیز پخته اند جعفری خرد شده را به صورت پخش روی املت می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله کمی پنیر فتا را به صورت تکه تکه خرد می کنیم و در صورت تمایل روی املت می ریزیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و شاکشوکا آماده شده را در بشقاب می کشیم و همراه نان برای صبحانه نوش جان کنید