طرز تهیه کوکوی دو رنگ

طرز تهیه کوکو دو رنگ در ماهیتابه طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی رژیمی تصویری

کوکوی دو رنگ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. در تهیه این کوکو معمولا از مایه کوکو سبزی به همراه کوکو سیب زمینی استفاده می شود، البته در برخی دستورها برای تهیه این غذای ترکیبی از کوکو سبزی به همراه کوکوی مرغ استفاده می شود. این کوکوی خوشمزه معمولا به صورت قالبی تهیه می شود و به همین دلیل نوعی کوکوی مجلسی محسوب می شود. از این کوکوی خوشمزه علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک غذای ساده استفاده کنیم، می توانیم آنرا به عنوان یک پیش غذای مجلسی نیز سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۶ عدد
پیاز۲ عدد کوچک
سبزی کوکویی۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کوکوی دو رنگ خوشمزه و مخصوص ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را به خوبی با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، در ادامه پیاز را نیز رنده می کنیم و بدون گرفتن آبش به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ۳ عدد تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ آماده کردن مایه کوکو سبزی می رویم. برای این منظور سبزی کوکویی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز باقیمانده را رنده می کنیم و به کاسه حاوی سبزی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ های باقیمانده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه مواد کوکو سبزی اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که باید از تابه ای استفاده کنیم که با حجم مواد متناسب باشد، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مایه کوکو سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یک سمت آن به خوبی خودش را بگیرد و کمی سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کوکوی سیب زمینی خودش را گرفت، مایه کوکو سبزی را به روی کوکو سیب زمینی به صورت یکدست پخش می کنیم و صبر می کنیم تا کوکوی سبزی هم خودش را بگیرد و کوکو سیب زمینی هم به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک بشقاب روی درب تابه قرار می دهیم و آنرا بر می گردانیم ، سپس کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و کوکو را به صورت برعکس داخل تابه قرار می دهیم تا سمت کوکو سبزی هم به خوبی سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه دو سمت کوکو به خوبی سرخ شد، آنرا در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم. در پایان مقداری خیار شور و گوجه خرد می کنیم و به همراه کوکوها سرو می کنیم.