حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا

حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا


منبع: برترین ها

106

1399/10/21

20:15


سخنان حجت درباره مرحوم مصباح یزدی واکنش‌برانگیز شده است. دیروز برخی از چهره‌های مطرح روحانی نسبت به این سخنان واکنش منفی نشان دادند و آن را ضربه‌‌ای به دین و روحانیت خواندند.

روزنامه توسعه ایرانی - محبوبه، ولی: علی نظری، نماینده پیشین مجلس در توئیتر نوشت: «اظهارات آقای صدیقی امام جمعه تهران باعث شد در وصیتنامه‌ام، یک نکته را خطاب به پسرهایم اضافه کنم. اگر هنگام غسل در غسالخانه من چشمم را باز کردم، تو را خدا از همان غسالخانه مرا به بیمارستان برگردانید. نکند نامردی کنید و دفن کنید. معرفت داشته باشید که اگر چشمم را باز کردم بدانید زنده‌ام.»
 

حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا

 
حسین رزاق هم نوشت: «میتی که روی تخت مرده‌شورخانه چشم باز می‌کند را برمی‌گردانند بیمارستان نه توی گور! آنکه دیده و کاری نکرده، اما با ذوق روایت می‌کند را هم می‌فرستند تیمارستان نه تلویزیون!»
 
وقتی می‌گوییم صدا و سیما رسانه ملی نیست
 
این در واقع گفته‌های تازه شیخ‌البکا در تلویزیون است که اینگونه دستمایه طعن و طنز‌ها شده است. وقتی می‌گوییم صدا و سیما یک رسانه ملی نیست از چه حرف می‌زنیم؟ اینکه تلویزیون در سالگرد قربانیان یک تشییع در کرمان و هواپیمای اوکراینی که هر دو حاصل بی‌تدبیری آقایان مسئول بودند، سکوت اختیار کرده و ترجیح می‌دهد برای شکستن سنگینی این سکوت، آنتنش را بدهد به حجت‌الاسلام کاظم صدیقی تا بگوید که آیت‌الله جاودان به غسال آیت‌الله مصباح سفارش کرده بوده حواستان باشد که وقتی کرامتی از آیت‌الله مصباح دیدید به ما بگویید.
 
بعد هم غسال با اشتیاق تعریف کرده که هنگام غسل آیت‌الله مصباح چشمان خود را باز کرده، نگاه مهربانانه‌ای به غسال کرده و بعد هم چشمان خود را بسته است. احتمالا تلویزیون هم دیگر به «ملی بودن» خود باور ندارد و می‌پندارد که تریبون نماز جمعه است با یک جامعه مخاطب مشخص، نه مخاطبان میلیونی از طیف‌های مختلف!
 
به هر حال رسانه غیرملی ما با این آنتنی که به کاظم صدیقی اختصاص داد و روحانی سرشناس ما با آن اظهاراتی که خواست حمل بر کرامات یار دیرین او شود، جنجال بسیار به پا کرده‌اند.
 

حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا

 
کراماتی که کاظم صدیقی از مصباح یزدی نقل کرد، منحصر به همین چشم باز کردن هنگام غسل نمی‌شد. او همچنین گفت که آیت‌الله مصباح زمان فوت خود را از قبل می‌دانسته و حتی یک باغ بزرگ را نیز به عنوان جایگاه وی، به او نشان داده بودند.
 
سخیف و بی‌پایه.
 
اما ظاهرا جامعه امروز به قدری تغییر کرده که اظهارات کاظم صدیقی حتی در میان روحانیون و هم‌لباسان وی نیز انتقاد‌های تند برانگیخته است. در لابه‌لای واکنش‌های بسیار به این گفته‌ها، فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم آن‌ها را «سخیف و بی‌پایه» خواند.
 
او با بیان اینکه این سخنان بسیار زیان‌آور است، ادامه داد: «ما در اسلام اگر سخنی ضد عقل و فهم علمی بگوییم، در واقع آن سخن ضد اسلام تلقی می‌شود. متاسفانه این سخنان سبب می‌شود که جوان‌های ما از دین فرار کنند.»
 
این مدرس حوزه علمیه با تاکید بر اینکه من بیشتر از صداوسیما گلایه دارم، تصریح کرد: «متعجب هستم چرا صداوسیما اجازه می‌دهد چنین افرادی بیایند و تریبون ملی و عمومی در اختیارشان گذاشته تا این حرف‌ها گفته شود. تا آنجایی که من می‌بینم غالب برنامه‌های صداوسیما در جهت تضعیف اسلام و نظام است.»
 
او همچنین تاکید کرد: «حوزه علمیه که نباید فقط به موی زنان گیر بدهد و یا در مورد دوچرخه سواری زنان اظهارنظر کند! این اظهارنظر‌ها خرافه است و به دین آسیب می‌زند و اتفاقا حوزه علمیه باید در اینجا ورود کند. برخی به دوچرخه سواری زنان حساس هستند، در حالی که دوچرخه‌سواری خرافه نیست؛ این سخنان خرافه است و باید جلو آن گرفته شود.»
 
مسئول دفتر ملاقات‌های امام زمان؟!
 
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روحانی دیگری است که با انتقاد‌های جدی از صدا و سیما و انحصاری خواندن آن به گفته‌های کاظم صدیقی واکنش نشان داد و گفت: «اینکه در یک برنامه زنده تلویزیون کسی ادعا کند فرد مرده چشم‌هایش را باز کرده و نگاه مهربانانه‌ای کرده و دوباره چشم‌هایش را بسته است، هرکس بشنود می‌خندد.»
 

حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا

 
انصاری نیز مانند فاضل میبدی به سابقه و شهرت کاظم صدیقی در طرح چنین مسائلی اشاره کرد و توضیح داد: «آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات‌های افراد با امام زمان (عج) را نقل می‌کنند؛ به گونه‌ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند! در حالی که مسئله ملاقات حضرت امام عصر (عج) موضوع بسیار مهم و در سطح عظیمی است که اگر انجام هم شود آن کسی که دیدار می‌کند لب فرو می‌بندد و ادعایی نمی‌کند.»
 
این عضو مجمع تشخیص اشاره می‌کند به توقیع شریفی که مرحوم مجلسی در بحار، جلد ۵۳ صفحه ۱۵۱ نقل کرده مبنی بر اینکه خود امام عصر (عج) در توقیع به علی بن محمد تیموری فرموده‌اند هرکس از این پس ادعای مشاهده کند، او فرد کذاب و دروغگویی است!
 
دایره وسیعی از خواب‌های «نظرکردگان»!
 
خاطرات و نقل قول‌های کاظم صدیقی درباره خواب‌هایی که دیگران دیده‌اند و وی شنیده و کراماتی که خبرش به او رسیده، دایره بسیار وسیعی دارد؛ آیت‌الله بهجت، آیت‌الله بروجردی، محمدرضا شاه پهلوی، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و به طور اخص امام عصر (عج) در این خواب‌ها و روایت‌هایشان حضور دارند! اما جالب اینجاست که خود آیت‌الله مصباح که صدیقی اکنون از کرامات او می‌گوید نیز یکی دیگر از راویان چنین خواب‌هایی بود.
 
برای مثال، زمانی که تمام قد به حمایت از محمود احمدی‌نژاد برخاسته بود، روایت می‌کرد که «شخصی شب بیست و سوم ماه رمضان در حال احیا و پیش از نیمه شب به خواب می‌رود. در خواب به او ندا می‌شود که بلند شو برای احمدی‌نژاد دعا کن، وجود مقدس، ولی عصر (عج) دارند برای احمدی‌نژاد دعا می‌کنند!»
 
انصاری: آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات‌های افراد با امام زمان (عج) را نقل می‌کنند؛ به گونه‌ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند!
 
رجانیوز: از غضب و حسادت و کینه بمیرید
 
حالا مریدان او که در جبهه پایداری گرد هم جمع هستند و می‌دانند که خود آیت‌الله مصباح نیز از این دست روایت‌ها کم نداشتند، به سختی به منتقدان اظهارات اخیر کاظم صدیقی تاخته‌اند.
 
کانال تلگرامی رجا نیوز، ارگان رسمی حزب جبهه پایداری با انتقاد شدید از این واکنش‌ها، با انتشار مطلبی تحت عنوان «دشمنی‌های بی‌پایان با علامه مصباح» نوشت: «اشتباه نکنید! مسأله این نیست که چرا آیت‌الله صدیقی، فلان سخن را در تلویزیون گفته است، بلکه مسأله عبارت است از عمقِ «کینه» و «خصومتِ» جریانِ لیبرال با علامه مصباح! همین و بس!»
 

حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا

 
این مطلب تایید کرد که «آری، آیت‌الله مصباح از زمانِ رحلتِ خود «خبر» داشت.» سپس ادامه داد: «گشوده‌شدنِ چشمِ علامه مصباح در زمانِ غسل، به‌معنیِ حیاتِ ایشان نیست، بلکه ناشی از تصرّفِ روحِ ایشان در جسم است. این نیز مطلبِ بعید و بیگانه‌ای نیست و مصداق‌های قطعی و حتمیِ فراوانی دارد.»
 
نگارنده در نهایت هم نوشت: «خطاب به نیرو‌های لیبرال می‌گویم: بدبخت‌های وطن‌فروش! از غضب و حسادت و کینه بمیرید؛ چون که «رفتنِ مصباح»، به‌معنیِ تمام‌شدنِ «خطّ فکریِ» او نیست! ما هستیم و «فکر» و «کلام» و «قلمِ» ما که ریشه در خاکِ حاصلخیزِ «تفکّرِ مصباح» دارد، همچنان می‌تازد! شما زیرِ آتشِ سنگینِ ما هستید!»
 
این سخن آخر در مطلب رجانیوز در واقع پاسخ همان سوال است که چرا چنین منابر و چنین اظهاراتی پایان نمی‌یابند. درباره اینکه چرا تلویزیون اینگونه مشتاق برپایی چنین منابری است نیز باید گفت که ظاهرا رسانه ملی تام و تمام تحت نفوذ آن «خط فکری» است!
 
 

حجت‌الاسلام صدیقی، غسل خبرساز و باقی قضایا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو