آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان

آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان


منبع: همگردی

144

1399/10/21

20:18


جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، از شهر و کشورهای متعددی تشکیل شده است. هر منطقه از این جهان پهناور دارای اقلیم و آب و هوای متفاوتی بوده و این مناطق که با پوشش گیاهی خاص و حیات وحش منحصر بفردشان شناخته می شوند، شهرتی جهانی را برای خود دست و پا کرده اند. برخی مناطق دارای شهرهایی بوده که به آبهای نیلگون ختم می شوند. این شهرها که به دریا، رودخانه و آبشارهای زلالی منتهی شده، دارای زینتهایی هستند که به گردشگران و ساکنان خود آرامش را ارزانی می کنند. با ما در مقاله دیدنی ترین شهرهای آبی جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از زیباترین شهرهای آبی جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با بهترین شهرهای آبی دنیا برایتان جالب خواهد بود.

هیدرا Hydra

کمی که از پایتخت یونان عبور کنید به یکی از زیباترین شهرهای آبی جهان می رسید. این جزیره که هیدرا نام دارد، یکی از بکرترین و خیره کننده ترین جزیره های موجود در اروپا هست. در این جزیره ساخت و ساز بنا ممنوع بوده که دلیل وجود این قانون نیز حفظ از بافت اصلی جزیره است. مسئولین گردشگری یونان با برگزاری تورهای آبی متعدد به مقصد جزیره هیدرا این امکان را به گردشگران می دهند که شبی آرام را در کنار سواحل این جزیره سپری کرده و در روز نیز با کرایه تاکسی های آبی در حومه جزیره گشت زنی کنند.

اگرچه جزیره هیدرا از نظر تاریخی جز شهرهای فقیر جهان بحساب می آید، اما در این منطقه تفریحات آبی متعددی وجود دارند که این کمبود را کاملا پوشش می دهند. اسکی روی آب، غواصی، ماهیگیری و همچنین گروه های مرجان شناسی از جمله همین تفریحات بوده که اتفاقا طرفداران بیشماری نیز دارند.

هیدرا Hydra

ونیز Venice

طبق اعلام رسمی سازمان جهانگردی بین المللی، یکی از بهترین شهرهای آبی دنیا، ونیز است. ونیز یکی از آن مقاصدهایی بوده که می تواند شما را سر ذوق بیاورد. این شهر که جز رمانتیک ترین و خیره کننده ترین شهرهای جهان نیز بحساب می آید، با کانالهای آبی به جای خیابانهای آسفالته می تواند یک سفر رویایی را برای شما رقم بزند. شما می توانید یک قایق موتوری را اجاره کرده و به تمام قسمت های این مورد از بهترین شهرهای آبی دنیا سرک بکشید؛ در زمان غروب خورشید به افق خیره شده یا شام خودتان را بر روی عرشه قایقتان سرو کرده و از صدای امواج لذت ببرید.

بیشتر بخوانید16 تا از بهترین جاذبه های توریستی شهر ونیز

ونیز Venice

شوچیمیلکو Xochimilco

شوچیمیلکو در مکزیکو سیتی که به صورت کامل بر روی آب بنا شده، دارای مناطقی است که از نظر زیبایی بی مثال هستند. این منطقه که گویا معماری و ساختارش الهام گرفته از شهر ونیز بوده، در کنار آبهای زلال و شفاف دریاچه شوچیمیلکو قرار گرفته است. این شهر علاوه بر اینکه از نظر گردشگری زیبا و نمونه است، یکی از کانالهای مهم اما کوچک منطقه نیز بحساب می آید که تا حدودی حمل و نقل را نیز تحت پوشش خود قرار داده است. در دل دریاچه، جزایر کوچک نیز وجود دارند و همین امر سبب شده تا سازمان جهانی یونسکو سعی کند تا با نظارت هایش از منطقه حفظ و حراست بعمل آورد.

همه روزه گردشگران بیشماری به سوی جنوب شهر مکزیکوسیتی حرکت می کنند، پس از طی مسافتی 40 کیلومتری، خود را 9 اسکله این شهر می رسانند و با قایقهای رنگی به سوی شوچیمیلکو حرکت می کنند تا برای خود یک خاطره بی نظیر را در این مکان رقم بزنند؛ خاطراتی که به رنگ نیلی بوده و همچون آبهای دریاچه شفافند. زمانیکه به این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان برسید، این فرصت را دارید که لباس محلی مکزیک را به تن کرده و عکسهایی را به یادگار ثبت کنید.

شوچیمیلکو Xochimilco

بروژ Bruges

شهر بروژ همان شهری است که بواسطه شکلات و نوشیدنی های بی نظیرش در جهان پر آوازه شده است. اما این همه آن چیزی نیست که میتوان درباره این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان بیان کرد. این شهر دارای رود و مسیرهای آبی متعددی بوده که همین تعدد مسیر و رودها باعث شده تا بیش از 80 پل بر روی مسیرهای آبی بروژ بنا شوند و به گردشگران خود این امتیاز را دهد که از بالای این پلها به درون آب شیرجه زده و ضمن بهره مندی از یک هیجان ماجراجویانه، به اصلاح تنی هم به آب بزنند. اگرچه جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی زیادی در بروژ وجود دارند، اما کانالهای آبی و رودهای شهر برای گردشگران و مسافران به اندازه موزه ها، کلیساها و نمایشگاه های شهر جالب توجه هستند.

مسافران و گردشگرانی که این شهر را بعنوان مقصد گردشگری خود برگزیده اند، بر قایقهای این مورد از بهترین شهرهای آبی دنیا نشسته و ضمن گوش سپردن به جریان رودخانه، چشم بر جاذبه های دیگر شهر می دوزند.

بیشتر بخوانیدتفریح در بروژ | شهری در بلژیک ملقب به ونیز شمال اروپا

بروژ Bruges

بانکوک تایلند

بانکوک حکایت منحصر به خود را دارد. این شهر که در کنار رودخانه چا پرایا Chao Phraya قرار داشته، محل اصلی برگزاری تفریحات آبی بحساب می آید. در این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان انواع و اقسام پارکهای آبی احداث شده و با هزینه های گزافی که کرده اند، بدنبال جذب هرچه بیشتر گردشگران بوده اند. آنها با بهره گیری از امکانات تفریحی جدید و همچنین یاری گرفتن از قایق های چوبی سنتی تلاش کرده اند تا تمام سلایق را تحت پوشش خود قرار دهند. به علاوه در کنار این پارکهای آبی، چندین مرکز خرید شناور را نیز افتتاح کرده تا ضمن درآمدزایی در زمینه گردشگری، رضایت هرچه بیشتر گردشگران را کسب کنند.

بیشتر بخوانیدبا جاذبه های گردشگری بانکوک تفریح را احساس کنید!

بانکوک تایلند

گانوی Ganvi

گانوی که از نظر وسعت یکی از بزرگترین شهرهای آبی جهان بحساب می آید و به عنوان بزرگترین شهر آبی قاره آفریقا نیز شناخته می شود، دارای ساختمانهایی بوده که با پایه های چوبی در آب قرار گرفته اند؛ طوریکه بیننده گمان می کند این ساختمانها بر روی امواج آب بنا شده اند و شناور هستند. این شهر تماما آبی بوده و معبری از جنس سنگ و خاک ندارد. شما برای عبور در کوچه پس کوچه های این شهر ملزم هستید که قایقی را کرایه کرده و همراه با راهنمایان در شهر به گردش بپردازید. از آنجایی که تنها راه ارتباطی شهر قایق سواری است، تعداد کثیری قایق در این شهر وجود دارند و شما هیچگاه برای یافتن این وسیله حمل و نقل با مشکل مواجه نمی شوید.

می توانید درون قایق بنشینید و همراه با راهنمایانتان به درون بازارهای این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان رفته و سوغاتی هایی که از دل آب بدست آمده اند را خریداری کنید. خرید صدف، مروارید، مرجانهای دارویی و ماهی در گانوی را به راحتی از دست ندهید، چرا که در جای دیگری از این جهان به محصولاتی با این کیفیت و اصالت نمی توانید دسترسی آسانی داشته باشید.

گانوی Ganvi

تایگر Tiger

در محدوده دلتای پارانا Paraná در آرژانتین، منطقه ای با مساحت 50 هکتار دیده می شود. این شهر که تایگر نام دارد، با آبهای موجود در منطقه محصور شده است. این شهر که محل زندگی ببرهای اصیل آرژانتینی نیز بوده، در نقشه های هوایی کاملا با رنگ آبی و سبز دیده می شود. به همین دلیل است که تایگر را شهر آبها نیز می خوانند. اکثر گردشگران و مسافرانی که به تایگر سفر می کنند، به سوی تورهای گردشگری این شهر می روند و با عضویت در این تورها و در اختیار گرفتن یک قایق تمام وقت، به گشت و گذار در جنگلهای این منطقه می پردازند؛ جنگلهایی که درختان و گیاهانشان ریشه در آب دارند.

بدلیل استقبال قابل توجهی که از این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان صورت گرفته، مسئولان گردشگری آرژانتین اقدام به تاسیس رستورانهای دریایی در حومه جنگلهای این منطقه کرده اند. این رستورانها با سرو غذاهای محلی و دریایی تعطیلات گردشگران را بیش از پیش دلچسب می کنند.

تایگر Tiger

استکهلم Stockholm

استکهلم یکی از زیباترین شهرهای جهان و پایتخت های دنیا است. این شهر که از 14 جزیره اصلی و چندین جزیره کوچک و فرعی ساخته شده، در میان آبهای جاری قرار گرفته است. مردمان محلی و اهالی استکهلم برای جا به جایی بین این جزایر و رسیدن از منطقه ای به منطقه ای دیگر از قایق های موجود در شهر بهره می گیرند. این قایق و کشتی های کوچک درون شهری که اکثرا دارای عرشه هایی مجهز بوده، این فرصت و امتیاز را به مسافران خود می دهند که یک وعده از غذای روزانه را بر روی عرشه صرف کنند. به همین دلیل است که اکثرا گردشگران این قایق و کشتی ها را برای یک روز کامل کرایه می کنند تا وقت خود را در رستورانهای شهر سپری نکنند.

میزان بازدید از شهر استکهلم و امکانات تفریحی و رفاهی این شهر در مقایسه با شهرهای آبی دیگر سبب شده که نهادهای گردشگری این شهر را بعنوان محل برگزاری جشنواره های آبی برگزینند. برای تماشای جشنواره های این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان، برنامه های خود را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری استکهلم، پایتخت سوئد

استکهلم Stockholm

ژوژانگ Zhouzhuang

ژوژانگ بعنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های چین نیز شناخته می شود. از جمله سندهای قدمت این شهر 14 پل سنگی بوده که بر فراز آبهای ژوژانگ در سال 1355 ساخته شده اند. این پلهای سنگی و مستحکم دو قسمت مختلف از شهر را به یکدیگر متصل کرده اند. دو مورد از چهارده پل ژوژانگ در ورودی شهر قرار دارند. این استقرار سبب شده که گردشگران در همان بدو ورود به شهر حیرت زده شده و چشمانشان برق بزند. اما حیرت آنها به همین جا ختم نمی شود.

وقتی که در این مورد از بهترین شهرهای آبی دنیا گشت زنی می کنند و چشمشان به معابد، ساختمانها و بازارهای شناور و آبی این شهر می افتد، عاشق شهر می شوند. ما به شما این اطمینان را می دهیم که شما هم جز همان دسته از گردشگران خواهید بود.

ژوژانگ Zhouzhuang

کان تو Can Tho

از جمله پرطرفدارترین مناطق موجود در ویتنام، شهر آبی کان تو است. اگرچه کشور ویتنام نیز مانند سایر نقاط جهان با سرعت در حال پیشرفت است، اما این پیشرفت و ورود تکنولوژی به بخشهای مختلفش سبب نشده که کان تو رونق خود را از دست بدهد. کان تو که جز شهرهای شناور جهان بحساب می آید و رتبه چهارم را از نظر جمعیت در بین شهرهای ویتنام از آن خود کرده، دارای ساختمان ها، هتل ها و بازارهای شناور متعددی هست. این جاذبه های طبیعی دست به دست یکدیگر داده اند تا گردشگران زیادی همه ساله به سوی این مقصد گردشگری رهسپار شوند. آنها سوار بر قایق ها و کشتی ها محلی شده و از چای محلی کان تو نوش جان می کنند؛ چای خوش طعمی که در دل مزارع این شهر کشت شده است.

کان تو Can Tho

نیوپورت بیچ Newport Beach

از جمله مناطق گران قیمت در جهان، نیوپورت بیچ است. این منطقه علاوه بر اینکه از نظر جاذبه های طبیعی به شهرتی قابل ملاحظه رسیده، دارای رستوران ها و نمایشگاه های هنری متعددی است که از نظر قیمتی بسیار گران محسوب می شوند. اما این سبب نمی شود که برخی از گردشگران و جهانگردان بدلیل گرانی از خیر تماشای اقیانوس آرام و نیلی رنگ این منطقه بگذرند. این گردشگران حاضرند که مبلغ قابل توجهی را به تفریحات آبی شهر اختصاص دهند، اما یک خاطره تمام عیار را برای خود ثبت کنند. غواصی، موج سواری، قایق سواری، شنا با دلفین ها، رقص باله در آب و همچنین شیرجه از هواپیماهای تک موتوره تنها بخشی از تفریحاتی بوده که مورد توجه علاقمندان این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان هستند.

نیوپورت بیچ Newport Beach

تراگیر Trogir

در جنوب کرواسی و در نزدیکی جزیره چیوو Ciovo، جزیره ای وسیع و تاریخی به نام تراگیر قرار دارد. این جزیره که متعلق به سال 2300 قبل از میلاد مسیح بوده، علاوه بر همجواری با آبهای آزاد، دارای معماری خیره کننده ای نیز هست؛ معماری منحصر بفردی که تحسین یونسکو را نیز بدست آورده و به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. زمانیکه بر روی عرشه کشتی های کوچک این مورد از بهترین شهرهای آبی دنیا قرار می گیرید، می توانید ضمن تماشای امواج زلال دریا، از تماشای کاشی های قرمز رنگ شیروانی ها نیز لذت ببرید. به قصرهای سنگی شهر چشم بدوزید یا از تماشای برج ساعت تاریخی به وجد بیایید.

اگر در سایه یکی از این ساختمانها کشتی خود را ساکن کنید، این فرصت را دارید که تصویر نقش بسته ساختمانها بر بستر آبهای زلال جاری منطقه را نیز رویت کنید. اگر خوش شانس باشید و فصل مناسبی را نیز برای سفر خود برگزیده باشید، امکان بازی کردن با لاکپشت ها را در این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان می توانید از آن خود کنید.

تراگیر Trogir

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو