همه ما از اهمیت تحرک بدنی آگاه هستیم، اما آنچه که غالبا فراموش می کنیم قوانین اساسی بهداشت است که باید هنگام انجام هر نوع تمرین رعایت کنیم.
رعایت اصول بهداشتی مناسب به شما کمک می کند تا از میکروب ها و بیماری ها دور باشید. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا چهار قانون اساسی آورده شده است که همه باید قبل و بعد از تمرین آنها را رعایت کنیم.
از لباس خود برای پاک کردن عرق استفاده نکنید
اغلب ما عرق صورت خود را با استفاده از لباس مون پاک می کنیم، اما هرگز نباید چنین کاری کرد. برای پاک کردن صورت فقط باید از حوله خشک استفاده کنید. این امر احتمال انتقال میکروب از لباس به صورت (دهان، بینی و چشم ها) را کاهش می دهد، بنابراین هنگامی که دفعه دیگر قصد دارید ورزش کنید حوله را فراموش نکنید.

بیشتربخوانیم:ورزش بیشتر با کمترین آسیب را تجربه کنید

قبل و بعد از تمرین تجهیزات را ضدعفونی کنید

چه در خانه تمرین می کنید چه در سالن بدن سازی این قانون را دنبال کنید قبل و بعد از تمرین وسایل را ضدعفونی کنید. انجام این کار به این دلیل است که میکروب ها دوست دارند در کمین وسایل ورزشی عرق کرده بنشینند و به آنها حمله کنند. برای تمیز کردن تجهیزات و وسایل ورزشی قبل و بعد از استفاده می توانید از اسپری ضد عفونی کننده یا دستمال مرطوب ضد باکتری استفاده کنید.

اشتراک گذاری مراقبت نیست

از زمان شیوع ویروس کرونا مانترا جدید “اشتراک گذاری مراقبت نیست” است. به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خود مانند حوله، گوشی و بطری می تواند باکتری ها، مخمرها و قارچ ها را از یک شخص به شخص دیگر منتقل کند، بنابراین به یاد داشته باشید وسایل شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

دستان خود را کاملا بشویید

عدم شستشوی دست ها احتمال ابتلا به میکروب و باکتری را افزایش می دهد، بنابراین حتما به مدت 20 ثانیه دستان خود را به خوبی بشویید. اگر هیچ تمهیدی برای شستن دستان وجود ندارد می توانید از ضد عفونی کننده های حاوی 60 درصد الکل استفاده کنید.
مترجم: الهه زارعی