احتمال بازگشت سینما‌های مردمی به جشنوار

منبع: برترین ها

41

1399/10/21

20:37


دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران کشور از اقدامات لازم در جهت بازگشت سینماهای مردمی به چرخه اکران جشنواره، آغاز فروش بلیت برای ایام جشنواره، ارایه بسته‌های حمایتی جدید به سالن‌داران و نیز بازگشت سینماها به سطح ۲ مشاغل خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران کشور از اقدامات لازم در جهت بازگشت سینماهای مردمی به چرخه اکران جشنواره، آغاز فروش بلیت برای ایام جشنواره، ارایه بسته‌های حمایتی جدید به سالن‌داران و نیز بازگشت سینماها به سطح ۲ مشاغل خبر داد.

محمدرضا صابری (سخنگوی انجمن سینماداران) با اشاره به بازگشایی مجدد سینماها در شهرهای زرد و آبی گفت: ما در جلسه‌ای که هفته گذشته در خدمت آقای انتظامی و شورای صنفی نمایش بودیم هم این موضوع را مطرح کردیم که تنها راه برون‌رفت از این حالت ورشکستگی سینما این است که باید فیلم خوب اکران کنیم. تا زمانی که شاهد اکران فیلم خوب نباشیم هیچ اتفاقی برای رونق سینما نمی‌افتد. آقای انتظامی هم این موضوع را پذیرفتند که حمایت از سینمادار تنها با اکران فیلم خوب می‌تواند اتفاق بیفتد.

احتمال بازگشت سینما‌های مردمی به جشنوار

وی با اشاره به جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه امروز مقرر شد بسته‌های حمایتی از سوی سازمان سینمایی به سینماداران تعلق بگیرد که محتوای این بسته حمایتی هفته آینده اعلام می‌شود که فکر می‌کنم این بسته‌ها باعث می‌شود تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان برای اکران فیلم‌هایشان ترغیب بشوند و سینماها از حالت رکود و تعطیلی خارج شوند.

وی در ادامه گفت: در تابستان بسته حمایتی ارشاد از اکران اینطور تعریف شده بود که تمام فروش فیلم‌ها در سینماها به سینمادار تعلق می‌گرفت و پول صاحبان آثار و پخش‌کننده‌ها را سازمان سینمایی پرداخت می‌کرد. بسته حمایتی جدید محتوای متفاوتی دارد که امیدواریم با اعلام آن در هفته آینده رونق به سینماها بازگردد.

صابری درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر و امکان نمایش‌های مردمی با توجه به کاهش آمار بیماری کرونا در شهر تهران گفت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. این یکی از دغدغه‌های سازمان سینمایی است که بتواند با قانع کردن ستاد ملی مبارزه با کرونا سینماها را از گروه ۳ مشاغل به گروه ۲ بیاورد. چون سینماها تا امروز تمامی موارد اعلامی از سوی وزارت بهداشت را رعایت کردند و امیدواریم در چند روز آینده این اتفاق با مساعدت و تصمیم‌گیری ستاد مبارزه با کرونا بیفتد و سینماها در سطح ۲ مشاغل به فعالیت‌هایشان ادامه دهند تا با نارنجی شدن شهرها به خاطر شیوع کرونا سینماها تعطیل نشوند.

وی در ادامه گفت: یکی از بهترین تصمیم‌هایی که سازمان سینمایی در دوران گرفت برپایی جشنواره فیلم فجر است. چون در روزهای مبارک دهه فجر یک جشن ملی در کشور برگزار می‌شود که می‌تواند به شور و شوق و رونق سینما نیز کمک کند. در همین رابطه و با صحبت‌هایی که انجام شد به احتمال زیاد این اهتمام از سوی برگزارکنندگان جشنواره و سازمان سینمایی وجود دارد که سینماها نیز در نمایش مردمی فیلم‌های جشنواره حضور داشته باشند. پیشنهاد انجمن سینماداران این بود که با رعایت پروتکل‌ها نمایش‌های مردمی اتفاق بیفتد چون ابهت جشنواره به نمایش‌های مردمی آن است و امیدواریم ظرف ۲ – ۳ روز آینده سینماهای مردمی جشنواره هم اعلام شود.

وی افزود: منتهی تصمیم گرفته شد که بلیت فروشی تنها از طریق سمفا صورت بگیرد و برای آنکه ازدحام در جلوی گیشه نباشد و بر اساس ظرفیت ۵۰ درصد سالن‌های سینما بلیت‌ها فروخته شود و نگرانی‌ای از بابت شیوع بیماری کرونا نباشد بلیت‌فروشی در گیشه انجام نشود و تنها از طریق آنلاین این اتفاق بیفتد.

صابری در پایان افزود: امیدواریم با نمایش‌های مردمی جشنواره هم به رونق سالن‌های سینما کمک شود و هم این اطمینان خاطر را به مخاطبان سینما بدهیم که می‌توان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی سالن‌های سینما نیز روشن بماند. همچنین تصمیم‌گیری برای سهم فروش سینماها در زمان جشنواره هم بر اساس همان فرمول قدیمی است و ۵۰ درصد به صاحبان آثار و ۵۰ درصد به سینماداران تعلق می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو