آزیتا حاجیان و حسرتی که برایش باقی ماند

منبع: ایران آرت

150

1399/10/21

20:55


آزیتا حاجیان که امروز ۶۳ ساله شد از ابراهیم حاتمی‌کیا، بهرام بیضایی و تنها حسرت خود در عرصه بازیگری می‌گوید.

ایران آرت: آزیتا حاجیان از علاقه‌اش به بازی در فیلم های کمدی سخت گفت و در عین حال از حسرت بازی در نقش بانویی در نمایشنامه "بانوی پرده نئی" بهرام بیضایی.

این هنرمند و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون آن طور که خودش روایت می کند، "متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۳۶ است و در محله قدیمی "مختاری شاپور تهران" متولد شده است.

او در گفتگویی از همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا در "روبان قرمز" به عنوان یک همکاری غنی و قوی یاد می‌کند و می‌گوید: ابراهیم حاتمی‌کیا خیلی در فرم بود و به فیلمنامه تسلط داشت و این استواری کارگردان به هر سه بازیگر یک آرامش خاصی می‌داد و البته نقش "محبوبه" برای من آشنا بود، چون ریشه ها و ویژگی های شخصیت محبوبه را داشتم و می فهمیدم ؛ زنی که حضور مرد در زندگی اش یک جریان دست اول نیست.

آزیتا حاجیان همچنین می گوید: من خیلی نقش های خوب بازی کردم، نقش "اوفلیا" هملت و "ژاندارک" در صحنه تئاتر اما فقط یک نقش بود که من دوست داشتم آقای بیضایی کارگردانی کنند و من نقش آن بانوی پشت پرده را بازی کنم و آن هم "بانوی پرده نئی" آقای بیضایی بود.

این هنرمند در وقت های بیکاری اش فیلم می بیند و کتاب می خواند و بعضی وقت ها هم نقاشی می کند و می گوید: علاقه دارم فیلم کمدی بازی کنم ولی دوستان پیشنهاد نمی دهند. علاقه ام  خصوصا در این سال ها به این دلیل است که مردم نمی خندند و بیشتر دارند گریه می کنند پس خیلی دوست دارم مردم را بخندانم.

آزیتا حاجیان در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال پیش رو غم مان فقط کرونا باشد و بقیه غم های که سالیان سال درگیرش شدیم، ذهن مان از آن غم ها و رنج ها، خالی شود و دلمان برای ادامه زندگی گرم شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو