طرز تهیه کوکو سبزی با نان تست

طرز تهیه کوکو سبزی با نان تست فینگر فود

کوکو سبزی با نان تست یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورها و شکل های متنوعی تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه به دلیل اینکه ظاهری مجلسی دارد علاوه بر اینکه می توانیم آنرا به عنوان یک وعده ساده برای شام یا ناهار درست کنیم، می توانیم از ان به عنوان یک پیش غذای مجلسی نیز استفاده کنیم. ظاهر این کوکو سلیقه ای می باشد می می توانیم به سلیقه خود آنرا با شکل دلخواه درست کنیم، البته به طور معمول برای درست کردن این کوکو وسط نان تست را به صورت گرد یا مربع خالی می کنیم، سپس جای خالی را با مایه کوکو سبزی پر کرده و سرخ می کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکویی۳۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
نان تستبه تعداد کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو سبزی با نان تست

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با نان تست به روش مجلسی ابتدا سبزی کوکویی را پس از شستشو، به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و بدون اینکه آب انرا بگیریم به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مغز گردو را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را با قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه نان های تست را روی سطح کار قرار می دهیم و با کاتر گرد، مربع یا طرح های دیگر وسط نان های تست را خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و در حدی که فقط تابه چرب شود، روغن اضافه می کنیم. حالا نان های تست را درون تابه می چینیم، سپس با قاشق از مایه کوکو درون وسط نان های تست می ریزیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که نان تست روغن زیادی جذب می کند و به همین دلیل به هیچ وجه نباید روغن زیادی داخل تابه بریزیم. حالا صبر می کنیم تا مایه کوکو خودش را بگیرد، سپس کوکوها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

نکته مهم دیگر این است که نان تست خیلی سریع می سوزد و باید آنها را هر چند لحظه یک بار بچرخانیم تا کوکوها به صورت یکدست سرخ شوند. پس از اینکه کوکوها سرخ شدند حتما باید انها را روی دستمال حوله ای قرار دهیم.

مرحله هفتم

با این کار کوکوها تردتر می شوند و روغن اضافی شان به طور کامل گرفته می شود. در پایان کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس مقداری گوجه فرنگی و خیارشور خرد می کنیم و به همراه کوکوها سرو می کنیم.