۲ منبع آگاه به رویترز گفتند که این اقدام ممکن است روز دوشنبه عملی شود.

دیپلمات ها و گروه های امدادرسان نگران هستند که این اقدام تلاش ها برای مبارزه با بحران انسانی در یمن با مشکل مواجه کند.

همچنین در آستانه روی کار آمدن جو بایدن، این اقدام دولت دونالد ترامپ ممکن است که گفت وگوهای صلح یمن با هدایت سازمان ملل را از مسیر خارج کند.

یک منبع مطلع گفت که دولت ترامپ روی «مجوزهایی» برای ادامه ارائه کمک های بشردوستانه به یمن کار کرده است.

وی مدعی شد که تحریم های آمریکا در بسیاری از موارد فضا را برای فعالیت سازمان های امدادرسان باز کرده است. وی در این باره توضیح بیشتری ارائه نکرد.

نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» چندی پیش در گزارشی نوشت که دولت ترامپ در صدد قرار دادن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی تا قبل از پایان اتمام دوره ریاست جمهوری خود است.

در طول بحران چند ساله یمن، آمریکا به دلایل مختلف بیشترین حمایت تسلیحاتی، نظامی و سیاسی را از متجاوزان به این کشور فقیر به عمل آورده است.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است