مدیرعامل خانه تئاتر: دولت برای حل مشکلات تئاتر فقط وعده می‌دهد

منبع: سینما پرس

48

1399/10/22

13:42


سینماپرس: تجمع اعتراضی هنرمندان تئاتر در مقابل مجلس شورای اسلامی، بهانه‌ای بود برای طرح مشکلات هنرمندان و بی‌تفاوتی‌های دولت به مشکلات هنرمندان که به رغم وعده‌های متعدد بی‌سرانجام باقی مانده است.

شهرام گیل آبادی در نشست رسانه ای «جشنواره فیلم شاپرک های شهر»

سینماپرس: تجمع اعتراضی هنرمندان تئاتر در مقابل مجلس شورای اسلامی، بهانه‌ای بود برای طرح مشکلات هنرمندان و بی‌تفاوتی‌های دولت به مشکلات هنرمندان که به رغم وعده‌های متعدد بی‌سرانجام باقی مانده است.

به گزارش سینماپرس، موضوع تجمع اعتراضی هنرمندان هنرهای نمایشی در مقابل مجلس شورای اسلامی که به منظور اعتراض به مشکلات صنفی و معیشتی برگزار شد، بازتاب‌های زیادی داشت.

شهرام گیل‌آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر در گفتگو با برنامه «امروز تئاتر» رادیو نمایش درباره این تجمع گفت: «نیاز جمعی تئاتری‌ها توجه به مصالح انسانی و مدنی است. در هر جامعه‌ای دولت‌ها باید نیازهای اولیه انسان‌های آن جامعه را تمهید و درباره آن سیاستگذاری کنند. مقام معظم رهبری جمله مستقیمی برای رسیدگی و تأمین بیمه تأمین اجتماعی کسانی که سرکار نیستند، فرمودند.» گیل‌آبادی با اشاره به فرایند مطالبه‌گری اهالی تئاتر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون افزود: «در ۲۴ اسفند ۹۹ اهالی تئاتر نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتند که رونوشت آن به آقای نوبخت و آقای روحانی داده شد و هیچ پاسخ مشخصی هم دریافت نکردیم. بعد از آن جلسات متعددی تشکیل شد و ششم فروردین ۹۹ پیرو نامه به وزیر، نامه مستقیمی به آقای روحانی رئیس‌جمهور نوشتیم که به دفتر ایشان و مشاور رسانه‌ای‌شان ارجاع دادند. این نامه در مرحله بعد به دفترشان و به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه رسید و باز هم اتفاقی نیفتاد.»

وی خاطر نشان کرد: «ارسال نامه‌های متعدد منجر به تشکیل جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور شد. در جلسه معاون اول، وی مستقیم دستور پیگیری دادند و من خود در جلسه افطاری این بحث را مطرح کردم و گفته شد که بیمه هنرمندان سال بعد نباید تکرار شود، اما دوباره تکرار شد و مطمئن هستم با رویه فعلی دولت دوباره تکرار خواهد شد.» مدیر عامل خانه تئاتر با بیان اینکه لیستی از نیازها و مطالباتی داریم که همه وقایع در آن درباره وضعیت تئاتر پیش‌بینی شده است، وجود دارد، عنوان کرد: «در چنین وضعی یا باید چشم‌انداز محتملی داشت یا باید به طور اقتضایی عمل کرد. مردم چه گناهی کرده‌اند!؟ در حال حاضر وقت این است که تصمیم جدی در این بخش گرفته شود.» لازم به یادآوری است در پایان تجمع اعتراضی هنرمندان هنرهای نمایشی مقابل مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای از سوی حضار منتشر شد که در آن درخواست‌هایی از جمله تخصیص بودجه حمایتی برای جلوگیری از تعطیلی تئاترهای خصوصی و همچنین تسهیلات بیمه و حقوق بیکاری برای هنرمندان تئاتر مطالبه شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو