به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن در واکنش به تصمیم اخیر واشنگتن مبنی بر قرار دادن نام این جنبش در فهرست گروه های "تروریستی" اعلام کرد، موضع آمریکا، موضع جدیدی نیست.

وی تاکید کرد، دولت آمریکا در تمامی پرونده‌های خود در منطقه شکست خورده است که این امر منجر به ایجاد خشم گسترده‌ای علیه آن و علیه همپیمانانش در منطقه شد.

عبدالسلام که رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله نیز است، در واکنش به گزارش‌های مربوط به قرار دادن نام این جنبش در لیست سازمان تروریستی آمریکا خاطرنشان کرد: این موضع آمریکا چیز جدیدی در سطح عملی نیست زیرا آنها بدترین و شنیع‌ترین نوع جنایات و تحریم‌های اقتصادی و انسانی، مداخله نظامی و حمایت و پشتیبانی فراگیر از دشمنان را در حق ملت یمن مرتکب شده‌اند.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن تصریح کرد:  ما بر این باور هستیم که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آشفتگی و  گرفتاری آشکاری به سر می‌برد و تصمیمات کنونی آن فروش مواضعی به نفع طرف‌های متعدد در وقت اضافه است.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین گفت: دولت ترامپ در این مرحله در تمامی پرونده‌های منطقه‌ شکست خورد و خشم گسترده‌ای علیه آن و علیه همپیمانان اصلی‌اش یعنی عربستان و "اسرائیل" ایجاد کرد.

پیشتر، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت که وزارت متبوعش تصمیم تعیین انصارالله به عنوان یک گروه "تروریستی" را به کنگره اطلاع خواهد داد.

وی گفت: هدف ما قرار دادن نام عبدالملک الحوثی، (رهبر انصارالله یمن) عبدالخالق بدرالدین الحوثی (از اعضای ارشد انصارالله و برادر رهبر این گروه) و عبدالله یحیی الحکیم (از رهبران ارشد انصارالله) در لیست "تروریست های بین المللی" است.

روز جمعه ، دولت مستعفی یمن بار دیگر خواهان درج نام انصار الله در فهرست های "تروریسم بین المللی" شد.