معرفی کاخ های استانبول

211

1399/10/22

16:39


معرفی کاخ های استانبول

سال هاست که کشور ترکیه بر پایه جاذبه های تماشایی بی شمار خود، صنعت توریسم را در شمال غربی آسیا پر رونق گردانده است. پشت سر گذاشتن بزنگاه های تاریخی بسیار و تجربه حکم رانی هزاران پادشاه موجب شده تا اگر روزی پا به آن جا گذاشتید؛ گزینه های متعددی برای بازدید داشته باشید. حضور در منطقه ای که پل بین شرق و غرب دنیا محسوب می شود، شگفتی های قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت. در اغلب اماکن دیدنی چند صد ساله می توانید المان های پر رنگی از فرهنگ های متنوع و کهن سرزمین های خاور و باختر، که در زیباترین حالت ممکن به تصویر کشیده شده اند، ببینید. بی شک اگر بخواهید تعطیلاتی عالی راتدارک ببیند؛ این کشور جزو اولین و بهترین گزینه های تان خواهد بود.

در رزرو تور استانبول ، نخستین مواردی که برای بازدید پیشنهاد می شوند، کاخ های باشکوه آن هستند. اگر پیش از این تجربه دیدن کردن از قصر های معروف ایران را داشته باشید؛ باز هم تماشای یادگار های سلطنتی امپراطوران رومی و عثمانی فراموش نشدنی ست. در ادامه به معرفی چندی از مهم ترین آن ها می پردازیم.

کاخ توپکاپی

به توضیح سایت سفر باتو ، توپکاپی نام یکی از قدیمی ترین سازه های پایتخت است که عمرش به میانه قرن ۱۵ میلادی می رسد. عمده شهرت این کاخ از وجود حرام سرای سابق آن بدست آمده است. در طول سال ها سیاسیون نزدیک به دربار در آن جا سکونت داشتند. هرچند امروزه تعداد کمی ازاتاق های عمارت برای عموم قابل بازدید می باشد اما گفته شده که تعداد آن ها به ۴۰۰ می رسید. ملکه مادر،همسران عقدی و صیغه ای پادشاه ، خواجه ها و خدم و حشم شان در توپکاپی مستقر بودند.

تلفیق سبک باروک با معماری بومی، همراه با جزئیات و تزئینات خیره کننده بسیار، از ویژگی های مهم بنا به شمار می روند. در حال حضر این فضا تبدیل به یکی از مهم ترین موزه های شهر شده که چندی از لباس های حضرت محمد(ص) از مهم ترین آثار آن محسوب می شود.

کاخ دلمه باغچه

سی و یکمین سلطان دودمان عثمانی، عبدالمجید در اواسط قرن ۱۹ دستور داد تا کاخی مدرن را دربزرگترین شهر کشور برایش بسازند. معماران ارمنی بعد ازحدودا بیش از ۱۰ سال کار کردن بر روی آن، قصری به سبک اروپایی تقدیم پادشاه کردند. تا براندازی نظام سلطنتی در ترکیه ۶ نفراز حاکمان امپراطوری عثمانی در آن جا سکونت کردند. آتاتورک فقید نیز اغلب روز های تعطیلات تابستانه خود را آن جا می گذراند. سالانه هزاران نفر به بازدید از دلمه باغچه و میراث ارزشمند محفوظ در آن می پردازند. با تهیه یک تور ارزان استانبول می توانید از این گنجینه تاریخی دیدن کرده و خاطره ای به یادماندنی از قدم زدن در سرای سلاطین برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید:معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

کاخ کوچوک سو

در فاصله بین سده های ۱۷ تا ۱۹ پس از میلاد در سراسر ترکیه جوی با هدف ایجاد ساختمان های اشرافی و با عظمت پدید آمده بود. اغلب دلیل پدید آمدن آن ها به رخ کشیدن توانایی های معماران، صنعت گران و هنرمندان مشهور بومی بود. در این بین سلطان عبدالمجید نیز تصمیم گرفت تا استراحت گاه یا شکارگاهی دنج، راحت و البته درخور تدارک ببیند. کاخ کوچوک سو در منطقه خوش آب و هوای بسفر واقع شده است و از مشهور ترین جاذبه های شهر به شمار می رود. سازه ای سه طبقه که به سبک اروپایی ساخته شده و حتی عمده اسباب درون آن نیز از کشور های غربی آمده اند. تلفیق سلیقه و ثروت با دکوراسیون مرغوب، منظره ای منحصر به فرد ایجاد کرده که بازدید از آن، به همه گردشگران ترکیه توصیه می شود. با خرید یک آفر تور استانبول، می توانید از این عمارت و صدها مکان گردشگردی بی بدیل دیگر بازدید کنید.

کاخ چراغان

کاخی که تبدیل به هتل شد! بر سرکار آمدن هر پادشاه در هر دوره ای عمدتا با ساخت یک اقامت گاه جدید همراه بود. سلطان عبدالعزیز نیز دستور داد تا کاخی مختص به او در بشکیتاش و فاصله کمی از دلمه باغچه برایش بنا شود. از آن جا که این حاکم به فرهنگ غرب علاقه قابل توجهی داشت، دستور داد تا اقامت گاهش همگام با معیار های معماری اروپایی پیش برود. در سال ۱۹۱۰ آتش سوزی بزرگی به بافت اصلی سازه آسیب زد و خسارات زیادی را به بار آورد. بازسازی آن چند سال به طول انجامید تا اینکه مجموعه هتل های لوکس کمپینسکی این فضا را به عنوان یکی از شعبات خود برگزید.

هزینه اقامت در این هتل بسیار گران تمام می شود؛ با این حال می توانید مانند شمار زیادی از دیگر توریست ها، از نمای داخلی این اثر تاریخی بازدید کنید. هنوز هم جاذبه های نام برده نشده زیادی در ترکیه و پایتخت کهن سال آن وجود دارد که برای گذراندن تعطیلاتی عالی مناسب هستند. می توانید با رزرو تور استانبول هدیه ای هیجان انگیز و جذاب به خود تقدیم کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو