سرهنگ نجم‌الدین رشیدی با اعلام خبر بازداشت عاملان فروش سلاح در فضای مجازی اظهار کرد: بیست و یکم دی ماه خبری توسط پلیس امنیت عمومی شهرستان ملارد مبنی بر فعالیت سازمان‌یافته افرادی در فضای مجازی پیرامون خرید و فروش سلاح و مهمات شکاری به پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اعلام شد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران افزود: گزارش اولیه نشان داد تعدادی با تشکیل باندی در حال خرید و فروش اسلحه بوده و از مدتها قبل تحت تعقیب این پلیس هستند که موضوع به صورت مشترک در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه و شناسایی هویت و مخفیگاه اعضای این شبکه، نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور  بازداشت تمام اعضای این شبکه صادر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز یکی از اعضای این باند، تعدادی اسلحه شکاری را با یک دستگاه خودروی ۴۰۵ در معیت سه دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ و پژو پارس که از استانهای غربی کشور تهیه کرده بودند، به شهر تهران وارد کرده و قصد تخلیه اسلحه‌ها را در مخفیگاهشان دارد.

رشیدی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی‌های پلیسی،  محل تخلیه محموله اسلحه شناسایی شد، تصریح کرد: تیمهای مشترکی به مخفیگاه متهمان در حوالی  جنوب غرب تهران اعزام و موفق شدند در یک عملیات مشترک هر چهار دستگاه خودروی متهمان  را توقیف و در بررسی بیشتر  ۶ قبضه سلاح شکاری را کشف کنند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه که در این عملیات چهار راننده خودرو و متهم اصلی دستگیر شدند، افزود: با انتقال متهمان به پایگاه پنجم پلیسی آگاهی مشخص شد که  تعدادی اسلحه در محل دیگری در محدوده نوروزآباد مخفی شده است و تیمی از مأموران به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در بازرسی از این مکان سه قبضه سلاح شکاری و ۲۳ فشنگ کشف کنند.

این مقام انتظامی متذکر شد: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی،پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.